{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
534 visninger | Oprettet:

GLÆDES INDLÆG :D (Hingst - Træning) {{forumTopicSubject}}

Vidste ikke helt hvad overskriften skulle være så ja det blev det smiley

Men altså Det hele startede med at folk sagde til mig at jeg ikke skulle købe hingst fordi det var jeg ikke god nok til og jeg ville aldrig kunne styre en hingst, og jo mindre de var jo værre var de at styre, og at især ungr hingste var slemme.. Jaja sagde jeg bare, nu skal jeg vise dem smiley

Den 1 April. 2012 hentede jeg min første hingst Secretariat som jeg om døbte ham, lille pony ikke mere end ca. 105 høj og rød smiley

1 dag. Han stejlede op af mig da jeg trak ham hen mod traileren, han stejlede op af mig da han skulle trækkes ud, løb lige igennem hegnene og da jeg indelig fik fat i ham stejlede han igen op af mig og ramte min læbe.. Sikke en første dag smiley

Dagene gik og jeg trænede lidt med ham, det har været en lille kamp men på trods af den første dag har han kun stejlet 2 gange siden smiley

Idag var jeg ude at træne ham i at bakke da han ikke kunne finde ud af det, han forstod vist ikke mine signaler.. Men nu bakker han hvis jeg bakker mens jeg siger 'Back' og signalere med træktovet.

Vi øver i at han skal neje, nogle gange går bedre end andre gange smiley men han bliver også rost meget smiley

Vi øver i at han skal ligge sig ned og blive liggende og det går også stille og roligt fremad smiley idag fik jeg lov at side stille og roligt på hans ryg mens han log (Self. ikke med alt min vægt ;P)
og han var så søøøød..

Uanset hvad han gør kan jeg ikke blive rigtig sur på ham og jeg roser ham både med nus og med godbider (ikke hele tiden med godbider da han jo ellers tror han hele tiden for mad for at gøre det) og jeg har fundet alle hans nusse ynglings steder smiley

Han er den sødeste hingst jeg kender smiley folk siger jeg skal sælge ham for hvad skal jeg bruge ham til men én ting siger jeg dem....

Secret bliver ALDRIG nogen sinde solgt... !

Lidt langt indlæg men i overlever nok ;D

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  GLÆDES INDLÆG :D (Hingst - Træning)
  • #1   31. aug 2012 Åhh hvor dejligt!! smiley

• #2   31. aug 2012 Jeg havde også en hingst fra han var halvandet år til han blev 6 år.. Jeg har lige kastreret ham.. Han fungerer ikke som hingst længere.. Han havde brug for mere end jeg kunne give ham nu og det stressede ham, så han i nogen situationer blev meget svær at håndterer..
    Den hingst er den bedste hest jeg nogensinde har haft med at gøre.. Og han er virkelig det tætteste jeg kommer på en "soulmate", men ikke destomindre tog hormonerne over da jeg ikke kunne være hos ham så meget mere..

Nyd at det går godt, men lad vær at holde på at han part out SKAL være hingst resten af sit liv hvis det begynder at fungerer dårligt.. Og hvis du lader ham bedække, bliver han sandsynligvis værre..

Hingste kan være skønne så pas på ham og sørg for at opdrage ham godt..

• #3   4. sep 2012 Deejligt at høre et godt indlæg om en hingst! smiley
    Tjaeh, jeg købte jo en hingst, iovenkøbet plag som førstegangshest..
    Havde kun redet et par hingste dengang..

Der har da været op & nedture, men allermest opture smiley Alle fra stalden er HELT vilde med ham, han har faktisk fans smiley Han er også dejlig, og jeg vil beholde ham ligetil det sidste - Han ER virkelig min soulmate, og kan ikke forestille mig et liv uden ham.. Seriøst!

Btw, aner ikke hvad nogle folk har imod hingste.. Nogle bliver seriøst kritiseret fordi man har hingst smiley Blev jeg også i starten, men nu kan de da bare komme og se hvordan han opføre sig og få knyttet sylten.. Han er opdraget godt, men selvfølgelig ved han at han er hingst. Men kan stadigvæk træne ham selvom der er en hoppe på banen smiley

Kommentér på:
GLÆDES INDLÆG :D (Hingst - Træning)

Annonce