{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.160 visninger | Oprettet:

Ridning af frisk hest. {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået ny part. En tidligere DM hest der virkelig gerne vil lave noget. Jeg mangler styrke i mine ben så har svært ved at ride hende lige nu da hun jo rigtig gerne vil frem.

Nogen råd til det.
Hesten er ikke i vildt go form så hvis jeg lader hende løbe lidt i hallen først vil det være begrenset hvad hun kan klare bag efter. Laver halve parader hele tiden men kan ikke andet end at koncentrere mig på at holde hende i traven, hvilket er lidt surt når jeg gerne skulle kunne få styr på mine ben

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ridning af frisk hest.
  • #1   21. aug 2012 ta en fodboldt i mellem knæne og sid og pras dem sammen og slap og sådan gøre du bare i noget tid så skal mullerne nok komme smiley

• #3   21. aug 2012 Start med at øve halve parader og temposkift, til den har lært at vente på dig smiley

• #5   21. aug 2012 HAr tilbragt 3 år på ryggen af en meget ilter rideskole hest. Når jeg varmede op, gik det på at lære hende at vente. Parade ved hvert 3. bogstav indtil hun stoppede bare ved et lille tag i tøjlerne. Det tog let 6-7 minutter, men når hun stoppede for et lille tag i tøjlen var hun klar til at trave. Så travede vi ca 15 skridt og så i skridt 10 skridt og derefter parade. Når hun lyttede, travede vi indtil hun begyndte at løbe, hvor jeg satte hende ned i skridt indtil hun slappede af igen. og derefter i trav.

Efter noget tid begyndte hun at lytte til halvparaderne og så kunne vi sådan set begynde på selve 'ridningen', med øvelser osv. Jeg brugte snild de første 20 minutter på at lære hende at lytte, fordi der var så manger 'ikke øvede' ryttere på hende.. stakkels hest, men hun er kommet et andet sted hen nu, hvor hun ikke har 27 forskellige på ryggen

Håber at du kunne bruge det til noget.

• #6   21. aug 2012 volter, halve parader, volter, halve parader, volter, halve parader, let ridning og hele parader så hesten lære at vente på dig.. så bliver det os nemmere når hun skal ind og samles og løftes smiley

• #7   21. aug 2012 Det har jeg lært af mange erfarne underviser/berider og generelt heste mennesker igennem tiden, på alle de "varme" heste jeg har redet - og det kan klart anbefales smiley og let ridning da det styrker benene mest muligt unden det gør alt for avs smiley

• #8   21. aug 2012 Tak for svarne. Det er ikke fordi hun løber fra mig på nogen måder hun er bare MEGET frisk. Galop er der ikke noget af for det har jeg simpelthen ikke styrke i mine ben til da hun skulle være meget svær at stoppe. Hun er sådan en hest man kan styre med en lille tå. Hun reagere fint på tøjlerne og er nem at stoppe hun vil bare genre lave noget.

• #10   21. aug 2012 Masser af parader og overgange. Hver gang hun løber/er for hurtig så ned i tempo helst parade. Jeg har kæmpet i så mange måneder med det samme. Gør dine signaler klare og tydelige at når du siger hun skal i parade så i parade:-)
    Hold modet oppe og tro på det;-)

• #11   21. aug 2012 Jeg har lige kæmpet med samme problem en månedstid, det der hjalp mig og min hest,var halve parader og når jeg red letridning var det langsommere som man egentlig syntes det skal være,det sidste gav mest. Prøv selv smiley .

• #12   21. aug 2012 Først og fremmest undervisning hvis der er mulighed for det.
    Men ellers så når den begynder at løber så drej den ind på en lille volte og så bare gør volten mindre til den er i det tempo du vil have og rid ud på hovslaget igen. Gør den det samme så drejer du den igen! smiley

• #13   21. aug 2012 Også husk og lav en masse volter og overgange hele tiden!:-)

Kommentér på:
Ridning af frisk hest.

Annonce