{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ridning af 3 års heste, jeres mening...
  • #1   18. aug 2012 Jeg vil sige, at så længe man tænker på, at det er en unghest, og den så ikke skal presses, eller tvinges til f.eks. at gå til biddet, men man rider den roligt, kontrolleret og som en unghest skal, kan man godt gøre det smiley Jeg ville dog få dyrlægen til at vurdere, om det ville være ok, eller om hesten skulle have lidt længere tid, alt efter hvordan hesten er og hvilken race den er smiley

  • #2   18. aug 2012 Lyder helt fair smiley har ikke noget imod ridning af 3 års. En tommelfingerregel :
    3 års hest- 3 gange ridning om ugen
    4 års - 4 gange om ugen
    5 års - 5 gange om ugen
    6+år - 6 gange om ugen


  • #3   18. aug 2012 Synes ca tre dage lyder meget retfærdigt (: bare husk på at den skal have en voksepause på et tidspunkt når den har været redet noget tid. smiley

  • #7   18. aug 2012 Altså til og starte med skal den slet ikke trænes mere end 5-10min 1gang om ugen ca.
    Det er op og hænge op og sidde og blive trukket rundt..

    Så kan man stille øge det med skridt en 15min i longe 1-2gange om ugen..
    Og sådan stille og roligt..

    Den første måned (hvis ellers den er klar til mere efter en måned) skal foregå i skridt og max 15min. max 2gange om ugen..

    Så kan man begynde at øge det når man sætter mere gang på..

    Der er nok mange der er meget uenig med mig, men jeg mener ikke man skal have travlt med en 3års, der må gerne gå 6måneder før den galoppere hvis det står til mig, og den skal kun kunne frem, tilbage, start og stop i alle gangarter der, og så skal den have pause før det seriøse begynder..

    Blot min mening men jeg ved at mange er uenige med mig..


  • #9   18. aug 2012 Strellner..
    Altså min hoppe er også kold overfor man sidder på hende, og vi var også igang med hende, men stadig holdte ved ovenskrevet og havde holdt ved det selvom hun var klar til langt mere, simpelthen for at sikre mig det ikke pludselig ga bagslag..
    Jeg har en gang været for hurtig og det ga det vildeste bagslag (længere historie), det lærte mig heller for langsomt end et sekundt for hurtigt..

    Og det der med 2uger vokse pause har jeg intet til overs for.. min hoppe stod 3uger pga. skade og den sidste uge voksede hun som bar pokker, nu har hun stået stille 2måneder hvis ikke 3, og hun er stadig ikke vokset sammen igen, så giver ikke meget for 2ugers vokse pause, det er mere en tænke pause i mit hoved smiley


  • #11   18. aug 2012 Min dyrlæge var ude igår og sagde han skulle til at igang. Han så ham sidst i marts og sagde der han gerne måtte gøres ryttervant. Han har stået på græs siden april smiley

  • #13   18. aug 2012 Julie :
    Jeg plejer os at sige
    3 år : 3 gange ugentligt max 30 min
    4 år : 4 gange ugentligt max 40 min
    5 år : 5 gange ugentligt max 50 min
    6 år : 6 gange ugentligt 1 time

    Tiden er inkl skridt smiley


  • #14   18. aug 2012 Ca 3 gange om ugen, roligt frem og give den fuldt frihed over dens hoved, da den skal kunne balancere med halsen..
    Ang pauser er der delte meninger, jeg ville aldrig give lange pauser med mindre hesten voksede fra hinanden, blev uren pga vokseværk eller lignende, da sener, muskler osv skal opbygges forfra hver gang og det tager lang lang tid.. Ville i stedet give korte pauser og perioder med kun skridt ture.. Men som sagt forskellige meninger


Kommentér på:
Ridning af 3 års heste, jeres mening...

Annonce