847 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 36 Svar

Hvad er i knap så gode til? Hvad er i knap så gode til?

Jeg synte lige jeg ville snakke med jer alle sammen om , hvad i ikke er så gode til hvad angår træning af hensten.
For vi er jo alle gode, og knap så gode nogle nogle ting - selv om vi alle gerne vil være gode til alt smiley
Og den her slags form for snak er desværre noget man slældent ser ude på diverse hestesteder. Fordi folk syntes det er pinligt at snakke om hvad man ikke er så god til...

Så derfor syntes jeg lige vi skulle åbne os lidt op, og tale om det smiley
Og jeg kan jo starte med mig selv:) Fordi jeg er rigtig dårlig til at sidde pænt ned i sadelen i trav, og galop. for hver gang jeg lige finder den rette balance, så udvikler min ponys gangarter sig også! Så de bliver bare større og større! Også kan jeg bare starte forfra igen smiley
Også har jeg også haft en vane til at falde lid sammen når jeg rider, det er dog blevet meget bedre smiley

knuzer herfra smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Moving out cleaning 800 kr.
  • Break a lock of storage as I have lost the key for it. 350 kr.
  • Hanging curtains 800 kr.
  • Vi har køb en Elektrisk bil til vores barn- bilen hedder Toyota FJ Cruiser til 3 år og vi vil gerne have den komplet samlet til idag 350 kr.
  • Etablere udendørs stikkontakt 1.500 kr.
  • Samle børnemøbler 550 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad er i knap så gode til?
  • #1   10. aug 2012 jeg falder også sammen og nogen gange forover smiley

• #2   10. aug 2012 På begge mine parter har jeg det lidt svært ved at holde benene stille. smiley

På Baxter, fordi han er så stor og kraftfuld - ryger jeg en anelse fremad, men er godt på vej til at rette ryggen.

Ellers siger mine underviser og veninder at jeg sidder super pænt i sadlen og med rolige hænder. smiley

• #3   10. aug 2012 jeg er så mega dårlig til galop anspring så nogle af mine gamle undervisere har stået og hevet sig i håret, det er blevet bedre med årerne, men jeg skal virkelig gennemtænke mit galop anspring og virkelig mene det før jeg kan få givet de rigtig signaler.
    Rent teuretisk har jeg helt styr på det, men det er om om at hele bevægelsen til galopanspring og er fysisk svært for min krop

• #5   10. aug 2012 gør det samme, og har det også med at spænde en del op i nakken i trav smiley
    og har også en dårlig vane med at lægge mine ben meget tilbage smiley

• #6   10. aug 2012 Hmmm... jeg kæmper med at få helt styr på mit temperament, så det ikke går ud over andre.. ellers får jeg tit at vide, at jeg læner mig lidt for meget frem i trav letridning smiley også har jeg svært ved at holde mine fødder korrekt under springning og især omspringning, men mon ikke det kommer smiley

• #7   10. aug 2012
    Har klaverhænder big time - det genere ikke mig overhovedet, men det genere dommere til stævner, derfor duer det jo ikke.

Er en spasser til at tage hælene ned.

Kan ikke finde ud af at klemme om hesten med knæene når jeg springer. Glemmer også at læne mig tilbage rundt i galop.

Er nok lidt for tålmodig og rolig også - kan være en fordel, kan være en ulempe.

• #8   10. aug 2012
    Line P - Enghavegaard - Ved det ikke er for at være sippet ;D
    Men jeg trives bare ganske glimrende med dem :b

• #9   10. aug 2012 Jeg læner mig for meget frem.. Især i trav - letridning..
    Jeg stritter med fødderne i spring.. -.- og falder for meget frem over springene.

• #10   10. aug 2012 hælene ned sarah!! dn har jeg hørt 5 millioner gange og de sidder stadig for højt -.- det er som om mine bagmuskler i schenklerne er for korte xD

kig op! - endnu en ting jeg glemmer

haha xD

• #11   10. aug 2012 Da jeg næsten ikke har redet andet end ungheste under tilridning/heste der ikke kan rides optimalt, og er her for nyligt begyndt at trave for alvor på Aleida og Zambrano (de blev begge to klar lige på samme tid - bum bum!), så er min opstilling, mit sæde, mine ben, min form - tja, alt under traven er bare lort ;o)
    Meget frustrerende, men sådan går det når man ikke rigtig traver i et år..
    Jeg glæder mig meget til at jeg har sparet nok penge sammen til noget rideundervisning, især på Svampen er det svært, da han har SÅ kort trav smiley

• #12   10. aug 2012 Har svært ved at holde fødderne stille i trav, og spænder i kroppen (noget jeg bare har vænnet mig til, så tænker slet ikke over det) og så spænder jeg mere i højre hånd.

• #13   10. aug 2012
    Den sidder vældig godt fast smiley

• #14   10. aug 2012 Jeg er ikke den bedste til at turde at tage i mod kontakt til tøjlen - jeg får nogle super lette heste på tøjlen, som dog ikke altid arbejder korrekt i ryggen fordi de ikke får den støtte som de faktisk beder om.

Mine underschenkler elsker at ryge frem - ikke særlig pænt for øjet.

Kan komme til at krympe en del i ryggen af den simple årsag at min ryg er utrolig svag, skæv og umulig.

• #15   10. aug 2012 Jeg har (gundet manglene styrke i inderlårne) virkelig svært ved at sidde stille med i mine ben i trav og gallop. Så er jeg også en smugle nervøs for fart på hest men det bliver bedre

• #17   10. aug 2012 Jeg har rigtig svært ved at få hælene ned når jeg rider fordi jeg tidligere har gået på tæer smiley
    Og så er jeg vildt dårlig til at ride nedsidning i længere tid af gangen smiley

• #18   10. aug 2012 Jeg er helt lam i venstre side smiley
    Kan derfor ikke give den optimale støtte og samtidig er jeg meget låst i min venstre hånd smiley

• #19   10. aug 2012 Jeg er/har været sprællemand. Det er dog blevet bedre nu, men jeg kan stadig sidde uroligt med schenklerne og det generer Natash noget så grusomt xD.
    Derefter har jeg en vane med at trækker hænderne op, fordi jeg tror det giver bedre balance. Men det gør det jo ikke, så det resulterer typisk i at jeg MISTER min balance :P.
    Og, så har jeg ikke så fandens meget tålmodighed, og jeg har et iltert temperament + jeg mister hurtigt koncentrationen. Så hvis hesten ikke gør som jeg siger, stiger jeg enten af og lige holder en pause, eller bare står og puster ud. - Så det ikke går ud over den stakkels pony :3.
    Hm.. Det var vidst det :p.

• #20   10. aug 2012 Er ikke så god til at galoppere:/ men nu rider vi heller ikke så seriøst derude hvor jeg går smiley

• #21   10. aug 2012 jeg glemmer min hænder at de skal være på høj kant også er jeg vild dårlig til at huske at at mine hæle skal ned

• #22   10. aug 2012 Noget af det der irriterer mig mest - ved mig selv, er at jeg er så dårlig til at sidde roligt med hænderne i nedsidning, da min pony spænder op når jeg ikke sidder helt roligt med hænderne, også bliver han svær at sidde på hvilket gør det endnu værre, også kører det bare i én ond cirkel smiley

Nogen gange er jeg også ret dårlig til at håndtere mit temperament, men det arbejdes der på! smiley

• #23   10. aug 2012 Jeg læner mig meget frem over når jeg laver letridning og det er meget for meget!
    Og så har jeg det også med at stille hesten udaf nogen gange fordi jeg har flere krafter i min højer end i min venstre.

• #24   10. aug 2012 Min ventre hånd er lige 2½ cm højere end højre, så træls når man ellers har en okay opstilling!
    Det er nok mit problem smiley

• #25   10. aug 2012 Jeg er dårlig til at holde rytmen med mit sæde, når hesten skridter smiley Men fik arbejdet en del på det inden min ridepause (uddannelse og 1-2 års hest), og det begyndte at gå meget bedre.
    - Men nu hvor jeg er kommet igang igen skal det lige øves igen :b

Efter min ridepause er jeg også blevet ret dårlig til galopanspring smiley øv.. Men øvelse gør mester, og jeg skal nok få det på plads igen smiley

Jeg har altid haft en dårlig vane med at kigge ned mens jeg ridder. Men har dog alligevel fået banket ind i hovedet på mig selv, at når der rides stævne, så SKAL jeg kigge op, og det gør jeg smiley
    - Skal bare lige have banket det ordentlig ind i hovedet til den daglige træning også smiley

• #26   10. aug 2012 Føler egentlig at jeg gør det okay på ryggen af hestene.. Har ingen sådan uvaner, udover jeg får en smule for lange tøjler en gang imellem og så at jeg har ondt i ryggen som gør at jeg læner mig frem i trav smiley

Men jeg er ufattelig dårlig til at få styr på min nervøsitet til stævner.. Det bliver bedre og bedre, men jeg kæmper stadig med det og somme tider går det galt smiley

• #27   10. aug 2012 Springning! Joeh, jeg kan da godt - når altså det foregår i meget langsomt tempo og i babyhøjder, vel at mærke smiley Jeg har balanceproblemer og har brugt mange år på at finde en god balance "på det flade". Men så snart det hedder spring, så er ALT der bare minder om balance væk smiley Spring er heldigvis heller ikke min interesse, så det er jeg ikke så ked af. Meeen.. det ville nu være rart at kunne!

• #28   10. aug 2012 Jeg er RIGTIG godt til at side med hænderne helt oppe under hagen (overdrivelse fremmer forståelsen xD), ai de sidder i hvertfald midt på maven, ser VILDT dumt ud. xD Og så glemmer jeg ind imellem mine hæle, dog er det ikke så slemt mere. smiley

• #30   11. aug 2012 Jeg kan have pisse svært ved nedsidning. Det er dog blevet betydeligt bedre, men det kan virkelig drille mig. Jeg ved godt, hvordan jeg skal sidde, og hvad jeg skal 'gøre', men det er bare som om, min krop ikke vil det, når hesten er i bevægelse smiley

Min balance er heller ikke den beeeedste i verden smiley Men det er under arbejde smiley

Jeg er pisse dårlig til at ride flere - på samme tid. Altså +3-4 stykker. Jeg kan simpelthen ikke koncentrere mig om at skulle kigge op hele tiden og holde øje med de andre, samtidig med jeg skal træne min hest smiley

• #31   11. aug 2012 Min dårligste vane er nok, at jeg ikke kan holde mit hoved "koldt". Lige så snart hesten ikke gør hvad jeg beder den om (ofte at den ikke gider sænke tempoet), bliver jeg virkelig frustreret, og kommer automatisk til at spænde i kroppen. Er blevet meget bedre til, da det jo også handler om at jeg ikke giver de rette signaler.
    Udover det så har jeg det med at tabe tøjlerne lidt smiley

• #32   11. aug 2012 Day dreamer: You not alone smiley
    Puuha Laura!

• #33   11. aug 2012 Eller saver ikke ligefrem. Kommer bare til at tage et lidt hårdt tag i begge tøjler, når ingen halve parader virker smiley Men der arbejdes på det, og har ikke gjort det i flere uger nu smiley
    Og siger altid undskyld til ham efter jeg har gjort det, fordi jeg får så dårlig samvitighed smiley

• #34   11. aug 2012 Jeg er dårlig til at huske hvilke signaler jeg giver til hvilke ting og det er jo egentligt ikke så godt med en unghest, men jeg får al den hjælp af ham og mere.
    Så han ser ud som om han forstår mig og så forstår vi hinanden og så går det fint selvom jeg flyver lidt rundt i mine signaler til tider smiley

Jeg kan også blive hidsig hvis han alligevel ikke forstår det, så får han lige lov til at stå lidt indtil jeg kan lade være med at te mig som nar når det jo ikke er hans skyld...

Åh, jeg har en overbærende hest......

• #36   11. aug 2012 Jeg tør ikke galoppere på volte på min pony (kan godt på alle andre... -.-'), det kommer efter at hun styrtede med mig på :S og jeg kan simpelthen ikke slippe det i mine tanker

og så stritter jeg med fødderne ud til siderne og kan simpelthen ikke få dem ind til hesten! jeg har ikke problemer med hælene så det er ikke derfor :O)

• #37   11. aug 2012 Mine fødder! Og at jeg kigger ned;)

• #38   13. aug 2012 Er en absolut dør til at tage hælene ned.. det virker bare slet ikke.. Og så flyver mine ben også altid frem, hvis ikke der er ordentlig knæstøtte. (Dette er dog grundet, er Picasso har formet sådan, at hans mavse skubber mine ben frem smiley

Derudover har jeg tendens til at miste tålmodigeheden, og blive hidsig..... )-:

• #39   13. aug 2012 Falder ned i skuldrene smiley Og så red jeg med Cykelarme, altså den måde man sidder på med hænderne på cyklen red jeg også med hvis i forstår? Men det er blevet meget bedre smiley

• #40   13. aug 2012 Jeg mister hurtigt tålmodigheden, og så er jeg enormt dårlig til at tælle til 10 når det gælder at jeg skal slappe af....ARG!!

- Og så sidder jeg bare overhovedet ikke særlig pænt på en hest.

Kommentér på:
Hvad er i knap så gode til?

Annonce