{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
653 visninger | Oprettet:

Hingst {{forumTopicSubject}}

Hej alle søde hestemennesker:)

Jeg har en hingst på 4 år, som jeg er igang med at tilride, jeg har været oppe på ham ca 15 gange, og det er der ingen problemer med. Men problemet er at han traver meget langsomt (da han er meget rolig af sind) men når jeg gerne vil have han skal have mere fremkraft, så bliver han sur og bukker som en "rodeohest" og man har ingen chancen for at sidde fast på ham. Han gør det mest hvis man ligger ben til ham.

Er der nogen som har nogen gode fif til hvordan vi gør det til en god oplevelse at være hest:) ?

På forhånd tak

Katja og Ferrari

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hingst
  • #1   7. aug 2012 har du prøvet at have pisk med? ikke nødvendigvis at bruge den, men bare have den med? måske lige lade ham mærke den på bagparten? min unghest har jeg både pisk og spore med på. Grunden til spore, er at jeg ellers engang i mellem kan sidde og hakke ham ind i siden - hvor jeg nu i stedet for blot kan 'kilde' ham med sporene. Pisken har jeg med, og ligger blot ned på hans røv.

• #2   7. aug 2012 Ja har prøvet at have pisk med, og ligger jeg den på bagparten så sparker han ud efter den:( Har også prøvet med spore og det blev meget værre. Jeg ved ikke om det bare er drenge streger med ham, men nu har jeg slået med kaftigt de gange jeg er faldet af, så vil gerne have en ende på det, for os begges skyld.

• #4   7. aug 2012 Altså min mor står altid ved banen og kigger og er der hvis jeg har brug for det.:)

• #6   7. aug 2012 Når han longeres sparker han så også efter pisken? Hvis nej så prøv at ride ham mens en longere hvor at personen i midten har pisken bag ham når du traver smiley
    Jeg har ikke selv prøvet det men det var da et forsøg værd smiley

• #7   7. aug 2012 En hjælper inde på midten er altid godt...
    men måske han har ondt et eller andet sted og derfor gør som han gør... Min fik samme idé i galop og det var fordi at hun voksede meget og derfor havde "ondt". Hun fik 14 dages pause, lange skridt tur og så begyndt vi igen og så var der intet...
    Måske du kunne drive ham mere frem med sæde og stemme istedet for ben...

• #8   7. aug 2012 Har også prøvet at min mor står på midten også er der ingen problemer, men ligeså snart hun forlader banen så er balladen der:)
    Men med at longere kan vi godt prøve, det har jeg ikke prøvet før. Men når han longeres sparker han ikke efter pisken. så hvorfor han gør det når man rider, er jeg ikke klar over.

• #9   7. aug 2012 Det kan være hestens bygning eller billederne der snyder, men han ser noget høj ud bagtil. Måske han ikke er helt klar til tilridning endnu? smiley

• #10   7. aug 2012 stald højager: Jeg rider ham ikke hverdag, men kan da godt være han har ondt, for han er ikke kæmpestor ligenu, det er også derfor jeg først har ventet til han er 4 år.
    har prøvet at drive med sædet, og så stopper han op og ikke forstår mine tegn:;) hehe
    gik du lange ture med din eller red du?

• #11   7. aug 2012 Mint.. : Han er høj bagtil og har en meget kort bagpart, men det er blevet meget bedre. men kan da godt være det er det som driller.:(

• #12   7. aug 2012 For mig lyder det som om din hest har brug for en pause!!!

• #13   7. aug 2012 Han har lige haft 14 dages pause nu.. Hvor længe mener i pausen skal være?

• #14   7. aug 2012 Reagerer han på dine kommandoer i longen - altså stemmekomandoer?
    De skal være 100% på plads, for så overfører du dem til ridningen. Dvs. at den den kommando du giver ham for "mere tempo" i longen giver du ham for ryggen.
    Når han reagerer på den derfra roser du. Efterhånden giver du ham så signalet med sædet/schenkel sammen med stemmen, så han lærer, at det er det det betyder.

Han sparker efter dine schenkler og bukker, fordi han ikke forstår presset.

Og som de andre siger, skal du være sikker på, at han er både fysisk og psykisk klar til at forstå og lære. Så små korte momenter ad gangen.

• #15   7. aug 2012 umiddelbart lyder det som om han har lært at når du klemmer med benene så skal han bukke for så forsvinder presset smiley jeg ville foreslå at du fik nogen til at longere dig, personen der holder longen kan nemlig holde hesten lidt nede og dreje den, så den ikke så nemt kan bukke, det hjælper bedst hvis man også har en form for roundpen så hesten ikke kan bryde ud.
    og så skal du bare koncentrere dig om at hænge fast, men du skal ikke slippe presset før du får den rigtige reaktion. efter et stykke tid skulle han gerne droppe vanen fordi han lærer at han ikke får noget nyttig ud af det, men det at gå mere fremad.
    du skal self. være sikker på at det ikke skyldes at han har ondt, heste i voksefasen kan godt opleve det som ubehageligt at blive redet mens de vokser, vi ved jo fra os selv at vi kan have ondt i knæ, arme osv mens vi vokser. du kan ikke dele ham op i år og pauser i dage, du må se på ham hvordan han ser ud. bare fordi han er 4 kan han sagtens have en voldsom voksetur, og den forsvinder ikke nødvendigvis på 14 dage, han kan ha brug for måneder, det kan man ikke sige på forhånd, men må tage det som det kommer smiley

håber i får løst jeres problem.

• #16   7. aug 2012 Mange tak alle sammen, jeg vil prøve nogen af jeres forslag også se hvad der virker bedst:) Tak skal i have::9

• #17   7. aug 2012 Såer han lide som min, hun var og er stadig høj bagtil selvom hun er 5 år, hun blev også først tilredet som 4 års... Giv ham en pause og gå nogen lang ture med ham gerne op og ned af bakker... Det virkede kanon på min så er sikker på at det også gør det på din, når de har/havde samme problem... Du skal giv dig god tid med sådan en hest men jeg lover dig for at det giver pote i sidst ende, det er vigtigt at lytte til hesten og i vores hestens øjen er det den måde de ber om pause...

Kommentér på:
Hingst

Annonce