{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
933 visninger | Oprettet:

Løsspring ? {{forumTopicSubject}}

Jeg kom til at tænke på hvornår man egentlig må løsspringe en unghest!?

Jeg kunne godt tænke mig at "løsspringe" min 1½ års plag, men kun over bomme og måske lidt 10-20 cm. Hvornår tror i det kan gøres og kan jeg begynde at løsspringe den over bomme meget få gange (hver eller hver anden måned) allerede...

Kom bare med jeres mening, men i en pæn tone smiley
på forhånd tak smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løsspring ?
  • #1   2. aug 2012 Jeg tror sagtens at den at springe over bom smiley

• #2   2. aug 2012 det tror jeg da godt smiley
    jeg har ikke selv erfaring med det men det tror jeg da godt, det gjorde de på den rideskole jeg gik på før, der løssprang de hoppen og hende føl på 4 måneder smiley

• #3   2. aug 2012 tilvænning til bomme ser jeg ikke noget problem i.

Men konkret springning, så ville jeg nok råde dig til at høre din dyrlæge næste gang han/hun er forbi, og spørge i forhold til din hest, og hvor klar den ser ud i kroppen.
    Umiddelbart vil jeg mene det er en smule tidligt, for den er jo slet ikke færdigvokset. Det kan hurtigt komme til at skade i led og sener. Men igen, spørg din dyrlæge, han/hun kan give dig svar baseret på lige netop DIN hest smiley

• #4   2. aug 2012 det kan du godt vi har en ´plag som der løspringer 60 cm og den er næsten lige fyldt to år smiley

• #5   2. aug 2012 Mange professionelleavlere løssprang deres føl fra de var 6 måneder, som et forsøg på at gøre dem bedre i deres teknik, men uden held, så det holdte de op med igen, ingen af føllene oig skade, dog er der mange der løsspringer fra 1 års alderen da det har en effekt hat de fundet ud af.. Så ifølge dette kan du altså starte allerede fra 6 måneder, men personligt vil jeg sige at 1 år mindst, mellem 1 og halvandet så kan du bygge højde på til en 30-40, og så ved 2 års alderen begynde at hæve op til en 60-70.. Og som 3 års begynde at træne dem 100% dog stadig i takt med muskler og kondi.
    Min 3 års blev trænet i løsspring 2 gange om ugen, og gik 1 meter i løsspring smiley nu som 5 års går han ca 145 i løsspring.. Og 70-80 med rytter..

• #7   3. aug 2012 Ja så længe man ikke tvinger den over med vold smiley

• #8   4. aug 2012 Ok lyder fint. Så vil jeg prøve at se hvad han siger til nogle bomme. Han skal jo helst være en god springer da han skal være military hest.

Kommentér på:
Løsspring ?

Annonce