{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
433 visninger | Oprettet:

hvornår mon jeg skal kastes af? {{forumTopicSubject}}

Amigo er nu nået det punkt, hvor mor ikke skal have lov at sidde med pisken i hånden fra starten.

Ikke fordi den bliver brugt overhovedet, kun til hjælp i de schenkelvigninger han er ved at lære i skridt (ja han er super til det i trav - men skridt kan han ikke endnu;)), og så tænkte jeg i går at jeg ville øve det til start, i stedet for til slut.

Og så tager jeg den jo self. med op på ham med det samme.

Men nej, det ville han lige godt ikke finde sig i!

Amigo nægtede at træde frem i skridt. Det skulle være i en hoppende skridt/trav, og han ville slet ik skridte overhovedet. Han var rigtig hidsig.

Sad jeg stille, hoppede han frem.

Brugte jeg benene, hoppede han til siden.

og lige meget hvad jeg gjorde, så stoppede han ikke !

Amigo fór i luften og buggede og hoppede og dansede!
det var den pokkers pisk han ikke ville have jeg sad med i hånden..

Så nu siger jeg bare; hvornår mon jeg skal kastes af ? smiley

Han har jo ikke smidt mig af endnu, vi har kun haft et "styrt" (host host, Amigo gik ind i en snor, og faldt over den - skøre hest.. ja og så røg jeg jo med i jorden ;)) men det er nok kun et spørgsmål om tid, nu hvor vi slåsser med om jeg må holde en pisk eller ej smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvornår mon jeg skal kastes af?
  • #1   15. okt 2006 hehe skøre hest;D

• #2   15. okt 2006 Hah typisk Amigoer

• #3   15. okt 2006 sådan sagde jeg også en gang, jeg fik ham i feb. sidste år og så eftråret i 05 kom han over på riodeskoln og gik som elevhest, det gav 0,- i opstading. jeg var ikkke så glad for det at han gik med men jeg hvde ikke nogen trailer dengang og kunnederfor ikke få undervisning. nå, så stod han der til sommerferien i år og så kom han så hjem for nu har vi trailer

da han stod derovre var han meget afhængig af andre heste g jeg var den "bange" type rytter men så tog jeg mig sammmen og red ham alene i ridehuset og han skabte sig lidt men så fik han en med benee og så gik han sg* ordentligt;D

og jeg tænkte også bare, nå blir jeg smidt af sætter jeg mig op igen og den oplevelse gjorde et fremskridt for ig og ham, så bare op på hesten igen ikk '

det skal nok komme en dag;D min skulle ogå have pisk men nu har hanså meget lyst og energi at jeg har det samme problem bare i en mildere grad

(kan godt styre ham men iikk holde ham;D)

• #4   15. okt 2006 man kan sige at Amigos opmærksomhed på pisken både er positiv og negativ.

Når man skal bruge den som en hjælp i øvelser er det self. dejligt han er opmærksom på den og lytter til den.

Men at han er SÅ opmærksom, at jeg ik engang må holde den i hånde, det må jeg nok sige er negativt,.

• #5   15. okt 2006 da jeg fik min den gamle for mange år siden kunne jeg slet ikke komme op med pisk... hvis jeg stod på skammel op og så fik pisken stak han af i mange runder inden jeg kunne stoppe ham igen..

jeg fik ham vendet til pisken uden han var bange for den bare ved at ride med den konstant .. men uden at bruge den som straf...
    en eller anden dag så acceptere de den som en del af "bagagen på ryggen" og så er det ok...

den jeg har nu var heller ikke så glad for den i starten... og den er stadig lidt nem at få hys nu.. men den acceptere det da ;).. og det bliver kun bedre smiley

Kommentér på:
hvornår mon jeg skal kastes af?

Annonce