{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tilridning
  • #3   16. jul 2012 non .. hun virker klar , men vil ikke presse hende så vi for dårlige oplevelser .. træner lidt mere i skridt indtil videre .. smiley

• #4   16. jul 2012 Vi er igang med en 4 års hoppe lige pt.
    Og jeg vil sige, at man først vender hesten til skridt/trav/galop i longe..
    Når dette er indlært i hesten og hesten er cool med det.
    Så rytter på og stop imens legen er god. smiley
    - Og det samme med skridt, trav og galop efterfølgende med rytter.. ??
    Når hesten er cool med det, som den er igang med pt. Og så er det jo op til hver enkelte rytter... Om hesten viser signaler til at vil bruges, eller egentligt bakker lidt ud? Vi er forskellige mennesker, med forskellige meninger og holdninger..
    Så hvis du vil have et direkte svar, så vil jeg også foreslå en berider (-:
    Held og lykke.........

• #5   16. jul 2012 min far som er berider plejer at sige at når først vi er på ryggen af dem rider man alle tre gangarter

• #7   16. jul 2012 Jeg har efterhånden tilredet et hav af heste - med succes på den måde vi gjorde det på smiley Når du ligesom føler at hesten er tryg ved at have rytter på i skridt, så kan du roligt sætte i trav, og så kan man ligesom selv mærke om hesten er tryg ved dette også smiley Er den ikke, så ned i skridt igen og så tag det hele som det kommer smiley En berider kan jo ikke se gennem tlf´en hvordan hesten reagerer ved de forskellige ting smiley Jeg har det sådan at når jeg tilrider, så tager det ca. en måneds tid fra den kommer i stalden og til den kan rides i skridt, trav og galop smiley Nogle heste har taget 2 måneder fordi de ikke har været trygge ved det. Men andre har jeg også kunne springe en lille bane på efter en måneds ridning allerede smiley Heste er forskellige individer, og man skal kunne forstå sig på lige netop den hest man arbejder med, ellers kan det gå den helt forkerte vej.

• #8   16. jul 2012 Når hesten forstår stop, start og dreje for meget små signaler..

• #9   16. jul 2012 for det første må du sørge for at lave en del arbejde fra jorden, så den er fuldt styrbar derfra.. i alle gangarter! og så den har bare en smule forudsætning for at kunne bære dig rundt i trav, så den ikke går og stiver sig med ømhed til følge.. jeg longerer altid i grime, lærer hesten at strække halsen frem og ned, og frem med snuden - således får hesten opbygget sin overlinje smiley Når jeg har været på hesten nogle gange, og den forstår gå frem, stop, højre og venstre signalet, laver jeg "letridningsøvelser" i skridt - således at den vænner sig til at du "hopper" deroppe, og ikke bliver forskrækket smiley Når den skal lære at gå frem i trav, plejer jeg blot at "ryste" med schenklerne (det er ligeledes indlært i skridt) indtil den reagerer frem i trav - så slippes presset omgående. jo finere hjælpere des bedre, så hesten ikke vænner sig til at der skal meget til at få den frem smiley har gjort det med mange heste jeg har tilredet, og min egen også.. det resulterer i en hest du kan ride frem blot med stemmen smiley

• #10   16. jul 2012 Jeg bruger også meget stemmen smiley Også når jeg longerer smiley Min den bedste hest, fik jeg da den var 3, helt rå, nu er hun 6 og hun ved at når jeg siger "kysse" lyden så betyder det at hun skal gå frem smiley Eller galop, vupti så laver hun anspring smiley Det er meget smart, for er jeg ude og ride en stor klasse, og jeg ligesom kan fornemme at det enten bliver lidt for kort hen til springet, eller hun måske skal sætte lidt større af, så forstår hun at bakke af, når jeg siger "Pruh" eller så sætter hun stort af når jeg siger kysse lyden smiley Dejligt når man kan forme dem som man selv vil smiley Meget nemmere! smiley

• #15   16. jul 2012 min hest er rimelig dygtig med at fortælle når noget bliver for meget.. hun har ikke været god i longe, det gad hun ikke, så vi har bare smidt rytter på , og det kan hun godt lide.. hun er meget nem på det område.. vi træner dog longe nu , bare med rytter på , men ja klart masser af jordarbejde skal indover og longe.. hun vil kun rigtig arbejde når rytteren er på , sjovt nok ..

• #19   16. jul 2012 vær obs på når i bruger longe, at hesten fortsat skal gå lige på to spor, for ikke at skade ryg osv.. for meget longe er bestemt ikke sundt for en ung hest, og hold jer fra indspænding osv.. men gøres det rigtigt med en løs line og så hesten kan bevæge sig på en stor volte afslappet, er det rigtig godt til muskelopbygning og bæring smiley

• #21   16. jul 2012 lisette b ; det er i mine tanker , jeg går meget op i det.. non - jeg fortsætter mit arbejde smiley

• #22   16. jul 2012 Luna og lykkebo: super smiley

• #24   16. jul 2012 tak smiley

Kommentér på:
tilridning

Annonce