{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
698 visninger | Oprettet:

Løber gemmen hegnet ;( {{forumTopicSubject}}

Min Lina har stået sammen med en utrolig fræk pony i 2 uger uden der skete noget men efter jeg har fået min nye pony hjem er Lina begyndt at rande gennem hegnet, hun har aldrig gjordt det før, den pony hun gik sammen med i 2,uger hedder skipper og har altid gjodt det men ikke Lina, hvilken de andre steder hun har stået men gør det nu, stødet virker og øverst tråd på vores hegn er 150cm og den nederst tråd er 100cm fra jorden, har kun to tråde på, er der noget jeg kan gøre? Har overvejet at vaske hende og lade hende mærke det på den måde.. Hvad kan jeg gøre??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løber gemmen hegnet ;(
  • #1   5. jul 2012 Nu skriver du den først er begyndt på det efter der er kommet en ny hest i flokken, kunne det så ikke hænge sammen med den uro at hun ikke 'bare' løber igennem men flygter ud gennem hegnet ? (:

• #2   5. jul 2012 Ja de fleste gange men kan finde på at springe over eller rulle under ;s jeg har 3 gange måtte hente hende ude på vardevej som er en stor trafikede vej 100meter fra vi bor, har prøvet at lade hende stå inden for 3 dage uden at komme ud men der ar hun lært at åbne porten ud til markede og så var hun ude, , ved ikke hvad jeg skal stille op med hende

• #3   5. jul 2012 Hun er gode venner med den nye hoppe, de gnubber hinanden hele tiden og går sammen, skipper går for sig selv selvfølgelig på samme fold men hopperne holder sig til hinanden,

• #4   5. jul 2012 Hvis der kun er to tråde på,hvile jeg sætte en trejde på. Og sætte den nederste tråd længere ned. Måske ville dt hjælpe?

• #5   5. jul 2012 Folden meget stor, de går på ridebanen, løsdriften og sommer engen så de har 3 marker at gå på, De går 3 ponyer skipper er ca 130cm og Lina er en 143 og mine nye er ca 146 .. Vi har haft 3 tråde på men da skipper ville løbe igennem stad han fast i det nederst tråd og den oplevelses vil jeg ikke have igen eller udsætte hestene for, og hun har stået 5 steder og det er kun herhjemme hun løber i genmeb

• #6   5. jul 2012 Skipper er en vallak på 13 og mine nye legend Moon princess er en 21 årede gammel avls hest, der kommet fra engæanf
    Og Lina er jo 2 år

• #7   5. jul 2012 Han går det ikke så tit mere , men han er osse kun uden om dagen i nogle timer ca fra kl 12 til kl 17 da han bliver let forfanget, han står i boks om natten, har over vejet at sætte Lina ind osse men så står princess jo alene ude ,

• #8   5. jul 2012 Måske er det græsset-er-grønnere-på-den-anden-side-syndromet der spøger. Har de mad/vand på folden? Hvis de ikke synes græsset er specielt interessant kan du altid prøve at stille en høvogn op.

• #9   5. jul 2012 De har 4 vandkanten der bliver skiftet morgen og aften og så har jeg delt en bigballe hø to steder på folden, og engen blev de lukket ned på for 1 1/2 uge siden ,

• #11   5. jul 2012 Af skygge har de skygge via gården på den eneste indtil solen står højt, og ellers har de løsdriften at gå ind i smiley

• #12   5. jul 2012 Fik et forslag om at sætte en hundekæde i hendes grime, hvor den hænge fra den ene side til den anden ligesom når de står bundet på en staldgang og så lade kæden hænge ca 20cm løst men der er jeg bange for hvis hun får hoven med iden løkke, så gør hun jo skade på sig selv og kan side fast ;/ og vil bestemt ikke have hun kommet til skade, kan man evt tage noget tråd og sno ind i hendes grime og lade en en stump hænge ned så hun ikke kan sidde fast, men blot få et stød så hun ikke render gemmen hegnet og ikke bliver kørt ned ...

• #14   5. jul 2012 Min render ikke igennem, men ligger sig på alle fire og kravler under - mindst lige så besværligt. Tråde i 20, 80 og 120 cm højde hjalp ikke, han rev bare hegnspælene med op, som ellers er nogle solide størrelser.

Det eneste der virker her, er træhegn. Solidt plankehegn, som forøvrigt ser supergodt ud. Der er ikke strøm i, han ved godt at han ikke kan komme under hegnet. smiley
    Han havde også en ende hvor han blev ved at rende igennem. Der hjalp det at sætte en enkelt række med tværliggende planker i ca 1 meters højde. Selvom han nemt kunne komme både under og over ved trådhegnsdelene, så er han endnu ikke stukket igennem det eller vores nye flytte træhegn. smiley

• #15   5. jul 2012 klip pelsen af, gør hende våd og lad hende løbe i, det gør edder satme nas smiley

eller sæt hønsetråd rundt om folden smiley

• #16   5. jul 2012 Jeg prøver med tråd i grimen smiley og hvis det ikke hjælper så tager jeg hende sid og trimmet hende og gør hende våd smiley

• #17   5. jul 2012 Non tak for rådet

• #18   5. jul 2012 Det hjælper ikke at vande hesten - har prøvet flere gange. Den går såmen også lige igennem ved 10.000 volt og stød. Jeg håber din er lettere at afskrække end min var. smiley

• #19   5. jul 2012 Hvis ståltråd i grimen ikke virker, så kunne en anden løsningen evt. være følgende. Uden jeg kender ret meget til det, så ved jeg at der findes en dims til får som man sætter fast på hesten og som så giver stød når hesten nærmer sig hegnet. Det er noget med, at den giver stød når hesten er 2m fra henget - på den måde vil hesten stoppe med at gå helt hen til hegnet, og kan dermed heller ikke komme ud. Har ikke selv afprøvet det, og ved desværre ikke hvad dimsen hedder, men ved, at den findes..
    Det kunne evt. være en sidste løsning, men man kunne også forstille sig, at det ville give noget bøvl, når man trækker ud og ind fra fold, hvis hesten bliver bange for at komme tæt på hegnet. Og man skal huske at deaktivere enheden, når man trækker ud og ind.

• #21   5. jul 2012 Hvis hestene står hjemme ved dig selv, ville jeg helt sikkert overveje at få sat fast hegn op (Træ- eller plasthegn).
    Det er den eneste humane og sikre løsning. De andre tricks der er med ekstra hegn og stråltråd i grimen og mere strøm igennem, er alt sammen noget der går ind og berører et emne om etik, og desuden er det ikke sikkert, at det virker. Vi har også en udbryderhest hos os. Hun render som regel kun igennem ved leddet, så der satte vi bare et ordentligt, trykt tov hen over, således, da det ikke sprænges så let. Men hun kan stadig finde på at rende igennem andre steder fra tid til anden. Vi har forsøgt med en metalkæde i grimen, det var ingen større succes.

Kommentér på:
Løber gemmen hegnet ;(

Annonce