10. aug 2008 Følger: 63 Følgere: 63 Heste: 4 Emner: 179 Svar: 632
Min sadel er strakt i syningerne... Min sadel er strakt i syningerne...
Hjælp HG'er
For 1 år og 2 måneder siden fik jeg en dejlig sadel, en JC junior dressage, bom 31. Den lå rigtig fint i starten og jeg sad godt. Den begyndte at falde ned foran og jeg begyndte at falde forover, når jeg red, så vi valgte at køre ud med sadlen, hvor vi havde købt den, så de lige kunne se den ligge på Djappa. De sagde så, den skulle bomændres og omstoppes. Den blev sendt op til en sadelmager, som skulle lave det og bagefter blev den sendt tilbage. Jeg synes, den begyndte at falde ned igen, men så var han kommet til kun at omstoppe den, ikke bomændre den. Det var selvfølgelig super træls, så den måtte lige derop igen og blive bomændret denne gang...
Nu er det så ca. 1 måned siden jeg fik den tilbage, hvor den fungerer fint nu
I dag, da jeg kiggede på min sadel, kigger den jævnligt igennem for at se om der skulle være noget, kan jeg se, at syningerne i den ene side er løsnet og det nærmest er trukket lidt fra hinanden. Der er forrest, ca. der hvor kopfjernet ligger inde.
Ved ikke, om sadlen ikke kunne tåle at blive bomændret, selvom det burde den altså :/, eller om det ikke er gjort grundigt nok... Og kan vel ikke passe syningerne bliver slappe fra en dag til en anden??
Kan godt være, i ikke synes det er slemt, men jeg vil bare gerne have min sadel er perfekt og står og skal til stævne søndag.. Og er så stresset pga. min sadel nu..
Billede her :
http://tinypic.com/r/5z084m/6
På forhånd tak for hjælpen
Kan ikke helt forklare hvor det er syningerne er gået op, men håber i kan se det. Der er foran i trekanten, næsten ved knæpuderne..
jul 2005
Følger: 55 Følgere: 62 Heste: 5 Emner: 359 Svar: 4.359
aug 2008
Følger: 63 Følgere: 63 Heste: 4 Emner: 179 Svar: 632
aug 2008
For synes ikke helt det kan være rigtigt, men tror det har noget med bomændringen at gøre
aug 2008
mar 2012
Følger: 18 Følgere: 18 Heste: 5 Emner: 37 Svar: 384
Synes godt at du kan ride med den søndag, men synes helt klart at du mandag skal tage ind og brokke dig lidt.
(Jeg er mester i at brokke mig, det er en anden side af sagen)
Men det kan virkelig ikke være rigtigt at du skal ind med en sadel som har været brugt i et år og nogle måneder, 3 gange for at det virker..
aug 2008
Jeg er ikke særlig god til at brokke mig, men er efterhånden ved at være træt af det.. Bliver bare hurtigt så stresset af sådan nogle småting, hvis det ligepludselig springer op osv..:-(
aug 2008
aug 2008
Min sadel er strakt i syningerne...