{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.188 visninger | Oprettet:

har virkelig brug for hjælp! :( {{forumTopicSubject}}

Hej HG.
Jeg har et problem med en hest jeg er begyndt at ride.
Det er en 8-årig Holstener vallak, rigtig fin endda.. I starten jeg da jeg red ham, var han rigtig fin og der var slet ikke noget. men nu her efter han er kommet på sommergræs, er det som om han spænder helt op i hele kroppen når jeg rider ham, og han er meget ukoncentreret og svær at arbejde med, han plejede at træde 1½ hov over sit eget, men nu er det som om han kun lige går i sit eget spor.. + han er meget svær at bøje venstre rundt og skyder skulderen..
please hjælp! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  har virkelig brug for hjælp! :(
  • #1   14. jun 2012 Han skal da til dyrlæge/kiropraktor hvis han er så anspændt at han ikke kan gå ordenligt.

• #2   14. jun 2012 & når jeg ligger anspring går han som en kamel, eller som om han lige pludselig er halt.. smiley

- det er jo bare ikke min hest, så ved ikke lige helt hvad jeg skal stille op..

• #3   14. jun 2012 Fortæl det til ejeren, så må hun bestemme hvad der skal gøres ved det.
    Hvis det var min hest tror jeg at jeg ville få min dyrlæge ud og kigge ham igennem.

• #4   14. jun 2012 Ja, okay..
    Det kan jeg prøve..

• #5   14. jun 2012 ja, helt enig med christina. få snakket med ejeren om det, og så håber jeg hun bestiller en dyrlæge til hesten smiley

• #6   14. jun 2012 Jeg ville få dyrlægen ud.. Og husk st give vitaminer og mineraler.. Vitamin og mineral mangel kan medvirke til de underligste ting..

• Dorthe R
    Dorthe R Tilmeldt:
    okt 2009

Følger: 1 Emner: 19 Svar: 95
    #7   15. jun 2012 Behøver de at have andet at spise end græs på nuværende tidspunkt? Mineraler osv

• #8   15. jun 2012 Jeg ville tjekke hoven og samtidig se om han har et stikkende gang.
    Det kan være en begyndende eller let forfangenhed, som gør, at han har ændret gang. Især fordi det er begyndt efter øget græsmængde.
    Tjek benene for puls og lav en trykprøve på undersiden af hoven/sålen.

• #9   17. jun 2012 dorthe: ja selvfølgelig

• #10   28. jul 2012 Det er jo self. ikke helt nemt. Han er nogle gange halt på marken, nogle gange rigtig halt så han ikke kunne gå overhovedet! og så er det nogle gange væk igen og pludslig så ja, er han halt igen efter 5 minutterm hvor han måske bare har stået stille på marken. Mig og John( Rider deres pony Nuggi, som står sammen med ham) har været nede og kigge på det og der sagede han, at han igen haltede så der ringede vi til Tina(som ejer ham) Og hun kunne simpelhen ikke se noget! Og vi stod sådan og sagede jo det var nu begge forben.

Han har en gammel skade.

For ca. 2-3 mdr. var han noget så vild på marken fordi han var efter de andre, hvor mig og Dorte var der nede, og så at han væltede efter et ordenlig bukspring, og vi har tænkt på, om der er blevet sat noget i klemme efter dette styrt?

Vi alle har forslået Kiopraktor og dyrlæge, men det bare rigtig svært når ejeren ikke selv vil/kan se det smiley

• #11   28. jul 2012 Enig med US mustang. Jeg ville nu tjekke hestens hove om det er der problemet er. Den kan jo godt være let forfanget/begyndende forfanget..

• #12   28. jul 2012 team Damgård stine.

For lidt over 2 år siden, da hun næsten lige havde købt ham, der havde han meget problemer med forhovne. Smeden har taget lidt over et år, for at rette det op og han har Gode hove nu. jeg har tjekket ham for puls, og det er Overhovedet ikke det der er problemet ! smiley Han har en gammel skade, som vi også er bange for er ved at træde op igen, og som jeg skrev længere oppe, så faldt han for en 2-3 mdr. siden han faldt på marken efter et ordentlig bukspring, så det han være at han har fået noget i klemme, som han Bliver Nød Til at få kiopraktor eller dyrlæge, vi har sagt det til ejeren, og ringet til hende, så hun kunne se det, men det er virkelig svært at få ham undersøgt når ejeren ikke Vil/kan se den halter. smiley

• #13   28. jul 2012 kunne godt lyde som en mild nyreslag det kan jo komme af ingen ting vi har haft en som fik et slemt nyreslag ved at skridte 10 min . . .

Kommentér på:
har virkelig brug for hjælp! :(

Annonce