{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
664 visninger | Oprettet:

Søger hjælp angående, travøgninger.. {{forumTopicSubject}}

Min dejlige hest på 11 år, har problemer med øgingerne i trav. - Ved ikke hva jeg gør forkert.
- Han har en utrolig fin gang , en meget taktfast trav. De sidste 3 stævner vi har været til, er det blevet til 7 for hans gangarter i alle kritikerne. Så tvivler ikke på det er gangen han mangler.
Men lige så snart jeg vil ride ud i en øgning, spænder han op, slår fra og "japper" afsted. (det står der tit i vores kritik til stævne)
Det er bare underligt, han galopøgninger, er han utrolig stærk til. Altid 7-8 taller for dem.
Men hans galop, er slet ikke så stærk, som traven . Forstår det ikke ?

<b> - Nogen som har forslag til hvordan jeg kan forbedre det ? </b> (:

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Søger hjælp angående, travøgninger..
  • #1   5. okt 2006 halvparader??? altid et godt bud...

• #2   5. okt 2006 måske drive med sædet kun?

• #3   5. okt 2006 hvis den japper, er det pga af balanche . (: det har jeg i hvert fald fået afvide i en kritik .

• #4   5. okt 2006 Er altså enig med Janni... hesten risikerer også at blive for stærk for en hvis man øger hver dag ! Hvis du red på min og øvede øgninger gik der 3 dage og så vil du ikke kunne ride den overhovedet! Det er vigitgt at man ikke øver øgninger hver dag.. Er enig med janni igen igen, som altid.. hehe

• #5   5. okt 2006 sørg for den er sat ordenligt på bagparten før du starter.. min er heller ikk så god endnu, men jeg træner ved at samle ham rigtig godt først.. rider så ind i en halv parade så bagbenene er helt inde under ham og så "skyder" ham afsted... når han har gået nogle gode skridt, tager jeg ham ligeså stille ned igen og roser ham.. men pas på du ikke falder forover i overgangen til arbejds trav igen.. og husk: selvom hesten måske ikke strækker benene eller har den rigtige takt og japper, men alligevel reagerer med at gå frem, så husk at ros den, for den reagerede jo! det er jo bedere end ingen ting, istedet for at blive sur;D og hav tålmodighed med det.. jeg hr øvet det siden april og han er stadig ikk mega god til det, men det går fremad, så det kan tage tid, men skal nok komme;D alle har jo ikke lige meget talent for det;D held og lykke med træningen og jeg håber du kan bruge mine råd;D

• #6   5. okt 2006 Paulina V: det kommer jo også an på hestens tempramet.. jeg øver det stortset hver dag og han er ikke blevet svær og styre, selvom han har et meget friskt temprament;D man skal bare lære at håndtere det på den rigtige måde...

• #7   5. okt 2006 Paulina V : travere er vidst os lidt specielle at ride sys jeg jeg har erfaret smiley

• #8   5. okt 2006 Emilie : ja det gør det. Men som Janni siger, så snakkede vi om oplæringsfasen... desuden er det lidt lige meget hvordan du håndtere det hvis hesten har et enormt varmt temperament.. ?
    Min beridei dressur blev nr 6 til VM for ungheste og han vil ikke sætte sig op på den.. den er ikke dum/ondskabsfuld på nogen måde, men har bare et temp. der siger spar to! desuden har han ikke haft det letteste liv samtidig så det gør det heller ikke bedre..

• #9   5. okt 2006 Nete: nej men mange.. derfor er det en god idé ikke at starte op med at øve en masse øgninger hverdag, da det kan risikere at tage overhånd. Man må vudere om man kan styre sin hjest med øgninger hverdag ell ej.. derfor opfordrer jeg ikke tik at lave øgninger hverdag..
    Det kan godt være at din kan tåle det, med det kan min fx ikke.. Derfor skal man passe på hvad man siger til folk, da det kan være man har uret.. Så er det da bedre at være lidt mere forsigitg...

• #10   5. okt 2006 Siger mange tak for svar ..
    Og kan bruge det (:

Det skal så siges , jeg rider meget med halve parader , hele tiden faktisk . Sådan så han samler sig bedre.. Hvis ikke de er igennem først , kan han slet ikke rides , så går han på forparten .
    - Han reagere tydeligt når vi skal øge, skridtlængden bliver også længere . Men stadig japper han . Måske er det bare sådan, når han har sådan en stor trav ?

• #11   5. okt 2006 hør evt din underviser, det er nemmere for ham/hende at se hvad der er galt.. xD man kan blive ved med at diskutere hvad der er rigtig og forkert, men hør din underviser ad , de kan se.. det kan vi andre ikke.. vi kan bare gætte ;p

• #12   5. okt 2006 det jo rigtig nok ..
    Min berider sagde i mandags , jeg skulle holde hovedet oppe på ham , hele tiden holde ham tilbage , så han ikke bare løb igennem . Men stadig drive , så der kom noget afskub ..

Det er bare svært /: , det er jo svært at sidde på en hest med meget rygsving ..

• #13   5. okt 2006 hihi malene.. din underviser har fat i det rigtige... men det der med rygsving kan jeg godt nikke genkendende til smiley

men der er kun en løsning.. vend dig til det ..

for ikke at jappe skal man passe på ikke lægge for meget på i starten... og samtidig skal maven bruges så meget at man får øget i et passende tempo og med passende skridtlængde..

Kommentér på:
Søger hjælp angående, travøgninger..

Annonce