{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.948 visninger | Oprettet:

Frem og ned -UDEN- Indspændingstøjler (longering) {{forumTopicSubject}}

Godmorgen HG'ere

Min pony mangler (har næsten ingen) muskler i ryggen, så ville gerne longere ham og gå nogle ture med ham osv..

Men hvordan lære jeg han at søger frem og ned og bruge ryggen korrekt når jeg longere ham?? Han kan godt i skridt men i trav slår han fra (nok fordi at han har ondt et sted i ryggen, dyrelægen er inde over!! og det løser måske sig selv når han ikke har ondt mere) men hvordan kan jeg lære ham det? smiley

Og hvordan kan jeg ellers styrke hans rygmuskler? går ture med ham... mere? ooooog! er der noget foder mm der kan hjælpe hans muskler lidt på vej? smiley

Tak på forhånd!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Frem og ned -UDEN- Indspændingstøjler (longering)
  • #1   6. jun 2012 Det er meget naturligt han slår fra smiley ..når du første gang prøver at tage armbøjninger, bliver du også hurtigt udmattet om øm, men lige så stille, som du bliver stærkere, kan du mere og mere smiley ..bare rooos han hver gang han går frem og ned (brug evt kilkkertræning) så skal det nok komme lige så stille, men det tager tid! ..husk kun at gøre det max hver anden dag, for ellers nedbryder han de muskler han er ved at lave..
    Når du går ture skal det være i terræn (bakker bakker bakker) ..en anden god ide, er at gå i blød jord (pløjemark eller sand), men det kan selvfølgelig være svært at skaffe smiley

Mvh

• #2   6. jun 2012 Hvad med at han skal svømme? eller vil det være for hårdt når han ikke har muskler? smiley

• #3   6. jun 2012 Tak for svar!

Han får Musli (icelandic power fra brogaarden)
    Lucerne uden melasse
    En håndfuld havre

og snart får han en smule mash med æbleeddike og bach dråber smiley

• #4   6. jun 2012 Du kan også placere dine fingre midt under maven og så presse op ad med fingerspidserne så han løfter ryggen.. så gør du det et par gange, ti sekunder af gangen inden du f.eks. skal ud og ride, skal det nok hjælpe musklerne lidt på vej. smiley

• #5   6. jun 2012 Omkring der hvor gjorden sidder..

• #6   6. jun 2012 Prøv evt også at få en massør ind over, da sådan en vil kunne arbejde med musklerne og du selv kan få nogle øvelser smiley

• #7   6. jun 2012 Rikke k - min mor kender en heste massør der snart kommer ud og giver mig nogle gode øvelser!

Tak for svar alle! Har tænkt mig at spørge min dyrelæge om gode øvelser og bestille tid til en osteopat??

• #8   6. jun 2012 God rygtræning er i mine øjne med kapsun på en mindre volte men aldrig mere end højst 20 min pr gang. Jeg bruger Klaus Scöneichs principper og hvis du kender en der kan det og som kan lære dig det er det en super måde at få hestens skulder på pladds samtidig med den ligeudrettes og styrker ryggen.
    Du kan give din hest Kompeet- det styrker hestens muskulatur inden den begynder at syre til.
    www.innordic.eu
    her kan det købes :o)

• #9   6. jun 2012
    <b>CSM </b>
    Kan du forklare hvad en "blød volte" er?

• #11   6. jun 2012 www.kapriole.dk grundskole-> longering

• #12   6. jun 2012 Ostopat bruger jeg selv da min er hyber mobil og tit har ting som driller, så kan varmt anbefales. Syntes du skal google klassisk dressur der står netop godt beskrevet øvelser fra jorden, hvor du får bagbene under hesten, og derved ryggen op. Det absolut ikke nemt, jeg har måtte få undervisning for at fange det.korrekt, også longering kræver du står rigtig driver rigtig, aldrig hiver hesten ver skulderen og ud af bæring, men går med den på det rigtige tidspunkt! Rigtig god træning, lyder til du virkelig vil give den en ny god tilværese. Husk det tager måske en uge - 2 og ødelægge en god hest med ryg men 1-2 år at bygge den korrekt op igen smiley

Men krydser fingre for den blir frisk og fin hurtigt smiley

• #13   6. jun 2012
    Neeeeeed i tempo, under tempo gerne. Men det er hårdt for hesten, så hvis den slår fra eller slår i skridt, så er det okay, det er hårdt.

Laaaangsomt tempo hjælper hesten til at slappe af, det er svært at spænde imod og kigge stjerner når det foregår i langsomt tempo.

Kommentér på:
Frem og ned -UDEN- Indspændingstøjler (longering)

Annonce