spring problemer.. {{forumTopicSubject}}
Jeg har en skøn new forest vallak, der hedder Callahan. og vi har en del spring problemer.. håber i har nogle gode råd til mig
Lidt historie omkring hans problem..:
Callahan sprang på høj plan med gamle ejer(130/140 cm) og en dag til et stævne gik det galt.. de styrtede og rytteren blev kørt til hospitalet. der var ingen der satte sig op på ham og tog et enkelt lille spring, for at vise ham at det ikk var farligt.. han stod stille i et år, hvor efter han blev solgt og trænet op i dressur.. han sprang ikk et eneste spring i 4 år. han har haft 2 ejere siden som jeg begge kender godt, og de har ikk rigtig kunnet få ham til at springe højre end 70, og så stopper ham. nu har jeg besluttet mig for jeg vil knytte et stærkt bånd til ham og prøve og se om jeg kan få ham til at springe lidt igen.. men jeg ved ikk hvordan jeg skal starte.. -på forhånd tak for hjælpen.
dec 2010
Følger: 121 Følgere: 79 Heste: 3 Emner: 130 Svar: 764
aug 2010
Følger: 63 Følgere: 62 Heste: 6 Emner: 28 Svar: 42
nov 2008
Følger: 140 Følgere: 141 Heste: 4 Emner: 94 Svar: 441
nu kender jeg callahan fra da han stod på mors og var til salg og sprang ham også en hel del så ved hvem er det han har haft den ulykke
okt 2010
Følger: 36 Følgere: 35 Emner: 12 Svar: 19
jan 2008
Følger: 68 Følgere: 82 Heste: 6 Emner: 136 Svar: 2.553
Det med de skide styrt hvor rytteren kommer slemt til skade og bliver lidt bange for hesten er noget rigtig skidt da man har tendens til lidt at glemme hesten.
Jeg kender problematikken, du skal være velkommen til at skrive en besked hvis du har nogle spørgsmål omkring det med at få det trænet og hvordan jeg gjorde. Jeg lagde dog ud med en pony som havde været ude for et styrt og jeg var styrtet med en anden pony så vi var et kønt par på daværende tidspunkt. Men vi fandt sk* ud af det og nu har jeg en super dejlig springpony som har fået lysten 100% tilbage
okt 2010
Følger: 36 Følgere: 35 Emner: 12 Svar: 19
spring problemer..