"fra intet til min lille stjerne" {{forumTopicSubject}}
jeg ville bare gerne dele min video med jer, mig og fritz har trænet lææææænge! Fritz er en dejlig lille elevpony som jeg har part på, da jeg fik ham som part kunne han næsten intet fordi at han var ikke blevet tilredet færdig.... men så fik vi en ny ride lære og jeg begyndte at interessere mig for at få ham til at gå til biddet. Det var en lang og sej "kamp" og Jeg har fået massere af hjælp fra min ridelære, så i behøver ikke at komme med kritik, for jeg kender mine fejl og jeg prøver at rette op på det...
i må godt komme med gode tips (:
håber at i vil se filmen
http://www.youtube.com/watch?v=JSe9cCzGe0Y&feature=youtu.be
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Må indrømme jeg foretrækker det "før" :o)
Hesten er foran lod, ikke klemt bag lod, den japper mere i traven nu, træder ikke så godt ind under sig og er mere småtgående. Traven er ikke nær så "fri", luftig og svævende, den har tabt noget af svævemomentet så og sige...
Men skøn pony :o)
jul 2011
Følger: 18 Følgere: 16 Heste: 2 Emner: 9 Svar: 67
aug 2006
Følger: 42 Følgere: 44 Heste: 2 Emner: 16 Svar: 1.698
- Tingene tager sin tid, men I er godt nok kommet langt!
jul 2011
dec 2004
Følger: 25 Følgere: 38 Heste: 6 Emner: 87 Svar: 556
det gør også at du kan ændre på dine "dårlige vaner" hvis du er slem til at ride på tøjlen
jul 2011
nov 2006
Følger: 91 Følgere: 92 Heste: 9 Emner: 78 Svar: 1.925
Men pas på du har for meget fat i hovedet, for han gang japper meget i alle tre gangarter!
Klø på! Det skal nok blive godt
Kig forbi min fjordhest:-)
jun 2008
Følger: 12 Følgere: 14 Heste: 1 Emner: 18 Svar: 582
Hestens muskulatur er slet ikke klar til så hurtig en forandring
sep 2008
Følger: 39 Følgere: 37 Heste: 2 Emner: 33 Svar: 330
dec 2004
Følger: 313 Følgere: 289 Heste: 2 Emner: 951 Svar: 10.112
Den ser stadig noget stiv ud over ryggen. Når du laver slangegange og volter, så husk at få flyttet bagparten godt ud så den kommer godt med rundt i svingene. Når du rider slangegange, så gør det med temposkift. Når du skal til at ride ind i din første bue, så lig lidt tempo på. Få den skubbet godt fremad fra sædet af. Så er det meget nemmere for den at få flyttet bagparten med sig og så bliver dine buer også lidt rundere. Når du så retter lige ud over midten, tager du tempoet af og når du så skal i en ny bue igen, sætter du tempo på. Når du retter ligeud igen, tager du tempo af og når du så rider ind i en ny bue tager du tempo på. Sørg hele tiden for at have den rundet.
Når du rider volter, så leg lidt med at sætte tempo på og tage det af igen, så du hele tiden har gang i bagparten og får den med dig.
For at gøre det lidt nemmere for din hest at bruge sin ryg og bagpart bedre, ville jeg løsne den lidt fortil
Held og lykke.
jul 2011
"fra intet til min lille stjerne"