{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spring ryttere - planlægning
  • #1   22. maj 2012 Puha, typisk springer jeg to dage i ugen - den ene baner og den anden gymnastik, teknik eller lignende.

Mandag: fri
    Tirsdag: Dressur
    Onsdag: spring
    Torsdag: Longering (med pessoa for at styrke ryggen.
    Fredag: Tur (skide godt for røven og ride op og ned af bakker) - giver stærke afsæt smiley
    Lørdag;dressur
    Søndag: Spring

• #2   22. maj 2012 Vi har en hel del ponyer (pt. 4 stævnespringere plus det løse)

Spring hver onsdag. Derudover skifter vi mellem dressur, longearbejde og her om sommeren masser af konditræning ude i bakkerne og skrænterne, om vinteren meget mere dressur. Derudover springer alle hestene 1-2 gange om ugen. Variation er godt smiley Og alle hestene har fri hver torsdag smiley

• #3   22. maj 2012 Jeg springer som regel to gange om ugen, ihvertfald ikke mere end det. Så rider jeg lange ture 1-2 gange om ugen med galop i skoven og op ad bakker, og så dressur 1-2 gange og resten hygge eller fri smiley

De to gange vi springer er for det meste til undervisning, så det er seriøst og ikke bare lalletræning...

• #4   22. maj 2012 Jeg rider spring en gang i ugen også til stævner.
    mandag: Dressur eller longe
    Tirsdag: Tur eller dressur
    Onsdag: Spring
    torsdag: Fri eller skridttur
    Fredag: Dressur
    Lørdag og søndag: tur el dressur. Hvis stævne, har hesten fri dagen efter

• #5   22. maj 2012 springer en gang om ugen, og rider ellers ture og en sjælen gang longere...

isabella gider ikke dressur smiley

• #7   22. maj 2012 Rider dressur 3-4 gange om ugen, springer 2 gange og holder fri 1-2 dage..

Når vi rider dressur træner vi meget på afslapning og at få skuldrene på plads, men også afkortning og øgning af galoppen og så div. smidighedsøvelser..
    af og til også travbomme på buet spor, for at træne bæring, men også forsigtighed og aktivering af benene..

Når vi springer bruger vi ofte kun 1-2 spring, hvor vi enten træner kombinationer, igen for at kunne kontrollere tempoet på en varm hest.. Og tempi på buet spor igen for at træne skuldrene på plads og forsigtighed og lydighed..

• #9   22. maj 2012 Nu er min kun i gang med genoptræning, så vi springer overhovedet ikke for tiden.

På unge heste der skal lære at springe, springer jeg gerne 1-2 gange om ugen. Da jeg havde mine ponyer var jeg til stævne 2-3 weekender om måneden. Ud over stævnerne sprang jeg kun på dem en gang hver anden uge. Det var sjældent det var højder der blev sprunget. Ellers stod træningen på rigtig meget tur. Turene var meget varieret - det kunne være alt fra en skridttur til mere intensiv træning. Længden var også meget varieret og ellers stod den på dressurundervisning og træning og en smule longearbejde. Og så havde de selvfølgelig også fri en gang i mellem smiley

• #10   22. maj 2012 Når jeg er i træning så har vi 2 dages spring, 1 dags løsspring, 1 dags longering, 1 dags tur og 1 dags dressur.
    Grunden til dressuren her ikke er en stor del er at min hest ikke kan tåle samlingen og låser i krydset. Men hvis vi er oppe og springe de der 2-3 dage i ugen så kan der komme flere dressurdage. Altså jo mere spring og muskler bagtil jo mere kan hun holde til i dressur smiley

• #11   22. maj 2012 Og jeg har ALTID min. 1 bom på banen HVER dag.

• #12   29. maj 2012 Mandag - (fri, hvis stævne i week) ellers dressur
    Tirsdag - Dressur
    Onsdag - Dressur
    Torsdag - Spring undervisning
    Fredag - Fri eller skridt
    Lørdag - Hvis ikke stævne - longering
    Søndag - Hvis ikke stævne - dressur eller hygge

• #13   19. jun 2012 Vi springer vores MAX 1 gang om ugen + stævner. Hvis de skal gå stævne allerede fra fredag, springer vi slet ikke den pågældende uge. Men det er meget forskelligt fra hest til hest, hvad der er bedst for dem.
    Den af min (Time 4 U) er ret hidsig, og kan derfor på en stævnebane godt gå og hoppe lidt rundt. Derfor hvis hun skal gå fredag, laver vi mandag eller tirsdag bomtræning, så spring, kryds eller lign, for at hun ikke bliver for hidsig. Men så er hun også kun sprunget en rigtig gang ugen forinden. De gamle, plejer vi ikke springtræne ret meget på, hvis de er aktive på stævnebanerne.
    daglig arbejde er dressur (Det der kan bruges på en springbane, versader/travers for skulderen, temposkift, bagpart - osv), 1x pessoa el alm. longe pr. uge, og tur. Derudover er de hver dag i skridtmaskine også, dvs. de bliver ordnet 2x dagligt, for at få maximal kondition, form og muskler. Vi kører også gerne i skoven engang imellem og skridter i bakker - det er rigtig godt for deres muskler også:-)
    Mine har kun fridage, hvis jeg ikke er hjemme eller skal noget:-) Max 1 fridag pr. uge:-) Også har de fri eller bliver skridtet efter et stævne, alt efter hvor hårdt stævnet har været for dem og hvor mange klasser de har gået:-)

• #14   19. jun 2012 .

Kommentér på:
Spring ryttere - planlægning

Annonce