Når ponyen ikke gider noget? {{forumTopicSubject}}
Hej HG
Jeg står og har part på verdens dejligste dartmoor vallak. Problemet er bare at han er kørt helt træt i træningen? Det er alt træning. Vi har prøvet:
Dressur med rytter
Spring med rytter
Løsspringning
Trick træning
Longering
Sideway fra jorden
Gå ture i hedeland
Rideture i hedeland
Cordeo ridning
"Farlige ting"
Og har givet ham helt pause fra alting...
Det eneste han syntes var sjovt var da vi lavede mind games, men det tager så også en time at sætte frem/Rydde op...
Jeg er efterhånden løbet tør for idéer til hvad jeg kan lave med ham Jeg kan jo heller ikke ride ham hver gang jeg har ham, da han jo er en 3'er pony Har i nogle idéer til hvad man kunne lave med ham?
Han kan også godt lide at blive striglet, men bliver hurtigt rastløs... Skal lige siges at vi har prøvet alle tingene med godbidder
VH Michela
apr 2011
Følger: 65 Følgere: 63 Heste: 3 Emner: 38 Svar: 281
Gider ikke gøre noget noget som, han keder sig nok
nov 2010
Følger: 69 Følgere: 69 Emner: 195 Svar: 2.553
Det kan også være fordi, at han har fundet ud af, at presset forsvinder når han ''fryser'' fast.
Du bliver nød til at få ham til at gå frem, om det bare er et skridt skal han roses til skyerne, og hen ad vejen kan du forlange mere og mere.
Prøv at søg på klikkertræning, det tror jeg ville kunne hjælpe dig.
Hvis jeg var dig, ville jeg droppe alt ''træning'' og fokusere på det problem i netop har nu, at han stopper op. Det behøver ikke have noget med træningen at gøre, men en ''unode'' der skal rettes op
apr 2011
Følger: 65 Følgere: 63 Heste: 3 Emner: 38 Svar: 281
Klikker træning vil jeg da også lige prøve
Når ponyen ikke gider noget?