{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
996 visninger | Oprettet:

Hjælp til hingst. {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen smiley
Her i febuar fik jeg en hingst hjem. Det er første gang ar jeg prøver at have hingst så er lidt blank på det område. Det gik fint indtil her for omkring en måneds tid siden( det passer nok med at hopperne begynder at komme i brunst)
Han vrinsker meget højrystet og fiser frem.
Jeg er kommet frem til at versader fra jorden er det der virker bedst, men det er som om at jeg nogle gange mister hans koncentration og han derefter "springer" ud af "rammen". Især når jeg går med ham. Han er også begyndt at gøre det, under rytter, når han skal ride forbi fritgående heste. Indtil videre laver jeg versader og prøver at stille ham modsat vej af de andre heste. Det virker bare ikke helt optimalt.

Er der nogen der har erfaringer med "slemme" tilfælde af hingste smiley

Tak på forhånd.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til hingst.
  • #1   15. maj 2012 Skal den fungere som hingst?

• #2   15. maj 2012 jeg ville også overveje om den skulle fungere som hingst. og skal den ikke det,.. haps haps.

virkede på vores. 4 dage og nu er han som et from lam smiley

• #3   15. maj 2012 Hej han er en jeg har lånt, men vi har snakket med ejer om det. For han fungerer ikke som avlshingst, og kommer heller ikke til det, og det ville være meget bedre for ham at blive vallak.

Men indtil da ? smiley

• #4   15. maj 2012 Hvis det ikke er planen at han skal indgå i avl eller kåres til at kunne avle, så ser jeg ingen grund til at have ham som hingst.

Så er det kun for hans og dit eget bedste at kasterere ham.

• #5   15. maj 2012 Tror vi fik trykket opret indlæg samme tid smiley

Men indtil da, vil jeg fortælle ham hvor skabet skal stå. Man skal ikke gå sovende til det, fortæl ham det så han forstår hvad du vil.

Jeg ved fra de unge hingste vi har inde til afprøvning, der får de det virkelig bestemt afvide for med 22 hingste i samme stald på 3 år, så duer det slet ikke at der er nogle der ikke er til at håndtere.

Det er ikke atlid en løftet pegefinger er nok til en hingst, prøv evt når du trækker ham at putte et hingstebid på.

Og i stedet for at råbe af dem eller skæle ud så kom med små lyde, sådan tschj agtig - det virker ved vores smiley

• #6   15. maj 2012 du skal virkelig have god genskab til håndtering af hingste for at kunne holde styr på en der VED han kan.

når vi har arbejdet med hingste må jeg indrømme at det ikke er den gode tone vi bruger. dyret er stærkt og han ved det. så vigtigt at sætte dig i respekt fra starten.

hvis han var min ville jeg undgå disse situationer indtil han blir kastereret. hold ham væk fra hopper og fra de ting du ved giver problemer. men rigtig som du gør. før hans koncentration et andet sted han end det han vil.

• #7   15. maj 2012 Tak for hjælpen smiley

• #9   15. maj 2012 Da jeg red hingst, red jeg han bare godt frem og ned forbi andre heste! og hold god afstand. og så skal den hele tiden være igang så den ikke får mærkelige ideer smiley hehe..
    Men man skal virkelig være streng over for dem indtil de får respekt. de er helt fra forstanden sommetider
    Men når i går med ham i stalden eller lign. så er det en god ide med hingstekæde på snoren..

• #10   15. maj 2012 Den må IKKE vrinske! Så skal du stoppe den med at vrinske.. Måske det hjælper? Det hjælper på vores hingst smiley

Kommentér på:
Hjælp til hingst.

Annonce