560 visninger
|
Oprettet:
Tilridning med prof hjælp {{forumTopicSubject}}
Hej vil lige hører om nogen har erfaring med selv at tilride med en beriders hjælp?
Skal siges jeg aldrig har tilredet
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.442
maj 2006
Følger: 75 Følgere: 72 Heste: 7 Emner: 63 Svar: 263
Og det skal lige siges, at jeg ikke betragter mig selv som mega dygtig eller noget
Startede med en masse jordarbejde i kapsun, hvorefter jeg gjorde hende ryttervant. Hun fik så voksepause i et halv år, hvorefter jeg begyndte at ride ture på hende.
Først efter at have redet hende i 1½ år, begyndte jeg at få dressurundervisning, af min hestemassør.
Og har simpelthen fået så meget ros, da hun siger at hesten er blevet mega stærk både fysisk og psykisk af den træning jeg har lavet med hende Så ja en smule stolt blev jeg da
Jeg vil til enhver tid vælge selv at træne/tilride mine heste, da det er mig der kender dem bedst og generelt er af den holdning, at mange ungheste bliver presset alt alt for hårdt under tilridningen...
Men det er jo bare min mening
maj 2006
Følger: 75 Følgere: 72 Heste: 7 Emner: 63 Svar: 263
Tinna !: Dejligt at høre der er andre der deler min holdning
okt 2005
Følger: 22 Følgere: 23 Heste: 2 Emner: 16 Svar: 81
Jeg vil mene at man godt selv kan gå i gang med at tilride sin hest, dog man husker man ikke skal stå med det hele selv, man ved jo ikke om den bare er nem, eller om den kan blive en ballademager, derfor er det vigtigt at have en til at råde en på vej. Og man husker at sige stop hvis man ikke selv magter at løse de problemer man måske støder på på vejen, og der kan en løsning være at sende den i ridning.
Tilridning med prof hjælp