Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tffg g 400 kr.
  • Jysk bord og lille kommode 600 kr.
  • Montage af loftlampe 400 kr.
  • Afløbsslange til vaskemaskine 1.400 kr.
  • Løbende vand i toilet 800 kr.
  • Skifte Køkkenvandlås 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Versader
  • #1   12. maj 2012 Forsøg at google det, så kan du finde meget smiley

• #2   12. maj 2012 Det at lave noget der ligner en versade er ikke svært, det sværre er at lave noget der ligner en versade og faktisk udføres korrekt i hele hestens krop, samt gavner hesten smiley

• #3   13. maj 2012 Bagpart ind, hoved ud mod barrieren:
    Udvendige ben bag gjorden og tryk for at få bagparten ind. Kontakt til udvenige tøjle, så hesten tager hovedet ud. Indvendige tøjle skal også have kontakt og forhindre hesten i at bøje for meget samt "vise den vejen". smiley Det er sådan vi udfører den, men få en underviser til at lære dig det så du ikke lærer det forkert. smiley

• #4   13. maj 2012 Uha Louise J, du må vist hellere finde dig en anden underviser, hvis ikke det er fordi du helt har misforstået det ;0)

En versade er en samlende øvelse, hvor hesten skal været rundet om rytterens indvendige schenkel i en jævn bue fra ørerne og ned til halespidsen. Øvelsen udføres på tre spor, nemmest langs hovslaget, hvor bagbenene forbliver på hovslaget og forparten føres indenfor indtil indvendige bagben træder i udvendige forbens spor (= tre spor). Indvendige schenkel skal ligge fremme ved gjorden og virker dels fremaddrivende og dels sideførende. Udvendige schenkel ligger lidt længere bag gjorden, hvor den hjælper med bøjningen og støtter bagparten. Indvendige tøjle indleder bøjningen, hvorefter den er eftergivende og kun virker hvis hesten bryder ud af formen. Udvendige tøjle møder op og understøtter udvendige skulder i bøjningen. Vægten skal ligge på indvendige sædeben.
    En versade kan udføres i både skridt (ikke anbefalelsesværdigt) og trav, mange steder på banen, og i mange fordelagtige øvelseskombinationer. Udført med en ringere bøjning kan den også virke løsgørende. En vesade må aldrig udføres i galop, da det giver en stor risiko for skader.

God fornøjelse :0)

• #5   13. maj 2012 Det ved jeg godt Gitte B. smiley
    Grunden til jeg bruger det ben han bøjer om er bag gjorden fordi det er det tryk han fra tidernes morgen har lært at reagere på.

Og grunden til jeg stiller ham ud af er for at lede ham til ikke at kigge på de andre heste i ridehuset. Da han ellers er en hest der mister koncentrationen.
    Så snart han ikke koncentrere sig mere om dem vender jeg den om og bruger hele banen og alle steder.
    Glemte jeg bare lige at skrive før tihi. smiley

• #6   13. maj 2012 Mange tak smiley

Kommentér på:
Versader

Annonce