{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
625 visninger | Oprettet:

Tidsplan for genoptræning {{forumTopicSubject}}

Jeg har nu endelig fået den tid til min fine 5-års vallak, han fortjener, men da han ikke har været redet meget længe vil jeg gerne høre jer kloge HG-mennesker om I har erfaring med genoptræning af heste.

Han har ikke været skadet (det var udelukkende pga. manglende tid, han ikke blev redet), så det skal der ikke tages hensyn til.

Min idé er at start med 20-25min om dagen og så øge med ca. 10 min om ugen. Det bliver hovedsageligt ture i kuperet terræn. Og så starte dressurundervisning juni og springundervisning 2-3 uger senere. Hvordan lyder det?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tidsplan for genoptræning
  • #1   2. maj 2012 jeg vil ikke svare på hvor lang tid du skal træne af gangen, men du skal ikke sætte tid på hvornår du øger tiden. Du skal gøre det i takt med at du kan se fremskidt hos hesten, og hver eller hver anden uge (:

• #2   2. maj 2012 årrh fejl..

der skulle stå IKKE hver eller hver anden uge smiley

• #3   2. maj 2012 Altså genoptræning i den form som du skal, så er det altid godt med en masse lange skridt ture i terrænet, self efter hvor meget man kan mærke at hesten kan holde til.
    Også kan du sætte trav og galop på når du kan mærke at den er ved at være klar til det, gerne i intervaller, men to min. trav og øge det uge for uge og derefter sætte galop til.

En af de unge jeg har igang nu, som har haft sin ungheste pause på ½ år, bliver skridtet, travet og galoperet i sammenlagt 60 min. om morgenen i skoven, og om eftermiddagen kommer den i pessoa longe i 30 min, og det fungere godt for os smiley

• #4   2. maj 2012 (link fjernet)

Jeg har genoptrænet ved hjælp af den her side smiley

Kommentér på:
Tidsplan for genoptræning

Annonce