{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.062 visninger | Oprettet:

ride bidløst - how to start? {{forumTopicSubject}}

jae.. jeg vil gerne starte bidløst men er lidt urolig for om man kan starte op på en garvet bidpony som nortan, ville i træne fra jorden først? jeg er ikke i tvivl om at han ikke ville lytte til mig for det ville han, men synes bare det lyder mere fornuftigt at træne det fra jorden først inden jeg sætter mig op smiley

hvordan ville i træne det? jeg er fuldkommen blank indenfor bidløs, og vil derfor gerne have nogle fif smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ride bidløst - how to start?
  • #1   23. apr 2012 Træn stop og start signaler fra jorden først, så du er sikker på du kan stoppe før du sætter dig op smiley

  • #2   23. apr 2012 jeg har lagt et hackmore på min 9 års spring hest, intet problem overhoved, prøv det stille og roligt i et ridehus og se hvad resultatet er efter kan du se om der er et problem,

  • #3   23. apr 2012 Rid med sædet, hvis du gør det allerede nu, så burde hesten vel godt kunne finde ud af både parade og fremadretning uden et bid.

  • #4   23. apr 2012 tja hvis du rider på ben og sæde burde du kunne smide grime/bidløst hovedtøj på og ride helt normalt..

    Jeg kan ride min i grime og træktov uden problemer simpelthen fordi han er redet på ben og sæde..

    dog fungere vi ikke som bidløse, så det bliver kun når der skal hygges


  • #5   23. apr 2012
    Panik stopknappen på bidløs er den samme som på bid - tøjle :o)
    De fleste heste forstår at når man tager i tøjlerne, så stoppes der uanset om det er bid eller ej.

    Træn inde på banen først, så du er sikker på hesten forstår :o)


  • #6   23. apr 2012 synes bare du skal kaste dig ud i det, self. på lukket bane. Forvent, at hesten måske ikke reagerer ligeså promte og mekanisk i starten, som den gør ved bid. Men bruger du din negative forstærkning korrekt, lærer I hurtigt at ride ligeså godt uden bid som med.

    Personligt rider jeg aldrig udenfor lukket område uden bid smiley
    Kan dog godt finde på at ride med to sæt tøjler, så jeg både har mulighed for at ride bidløst, men også at kunne tage fat i biddet, hvis jeg føler, det bliver nødvendigt.


  • #7   23. apr 2012 jeg er hundrede på jeg kan stoppe ham på stemmen og ride ham på benene

    men nu vil jeg ikke bruge hackamore fordi jeg jo netop ikke lige har styr på det bidløse og ikke vil gøre noget dumt, men et hannoveransk næsebånd og tøjler i ringene kan vel gøre det? eller en kapsun? jeg vil ikke ud og ofre mega mange penge på noget som måske ikke fungere for os.

    magister - hvordan rider du med 2 tøjler? det forstår jeg ikke lige


  • #8   23. apr 2012
    Ja det kan gøres med hannoverransk :o)
    Jeg proppede en hackamore på også afsted på tur, fordi min part var så rolig, evig og altid rolig.

    Men er du lidt usikker på reaktionen, om hesten vil stoppe, hesten ikke er rolig på tur altid osv. så ville jeg starte på banen..


  • #9   23. apr 2012 jeg er 100 på jeg skal starte på banen ^^ på tur er han tændt og ved hvordan man jorde xD

    tak for svar allesammen smiley


  • #10   23. apr 2012 Jeg gjorde bare forsøget smiley Virker bremsen på din hest, og rider du med ben og sæde, så bør det ikke være noget problem!

Kommentér på:
ride bidløst - how to start?

Annonce