518 visninger
|
Oprettet:
Fjordhest - løsspring HJÆÆLP! {{forumTopicSubject}}
Ja, som overskriften siger jeg skal have hjælp med løsspring!
Min dejlige fjordbolle ville ikke springe mere i løsspring.
Jeg har prøvet det med andre hest og det går super fint men når det kommer til Toke vil han ikke. Har prøvet i longe, med grime, hovedtøjl, uden udstyr og osv. Har prøvet alt men det virker ikke. HJÆLP MIG!
okt 2004
Følger: 98 Følgere: 160 Heste: 5 Emner: 156 Svar: 9.684
jul 2010
Følger: 53 Følgere: 49 Emner: 2 Svar: 48
aug 2011
Følger: 41 Følgere: 38 Heste: 1 Emner: 124 Svar: 158
jul 2010
Følger: 53 Følgere: 49 Emner: 2 Svar: 48
jan 2009
Følger: 51 Følgere: 46 Heste: 2 Emner: 201 Svar: 1.945
jun 2009
Følger: 61 Følgere: 79 Heste: 9 Emner: 88 Svar: 405
1: Sæt et spring om, uden bomme eller noget. Sæt den op af barrieren og sæt en linje på den anden side( Evt en longe der er forbundet til den stolpe ved selve springen også sæt en støtte 5-10 meter væk) Lad hesten løbe igennem i skridt, trav, galop indtil den slapper helt af og løber på somme måde igennem der som på resten af banen.
2: Læg nu et bom mellem springet, STADIG med linjen på. og igen indtil den kan skridte,trave og galopper og stille og rolig. Den vil sikkert ikke det første 10 gange indtil den lære der er mere "farligt" at vende om end at løbe over.
3: Sæt den så meget MEGET lidt op, evt bare en strigles højde i hver side, bare så der er lidt luft under. Igen forsætter du først nå den forstår at løbe igennem.
HVIS den tager det hele meget flot og der ingen problemmer er så sæt det mindste kryds spring op du kan ELLERS så stop for den gang og start forfra 1 lille uge efter igen også kan du stille og rolig begynde at lave meget små spring. Bare HUSK at gøre det hele meget meget forsigtig.
Hver lidt konsekvent når den vender rundt og brug evt en longepisk eller andet som du KUN bruger hvis den vender rundt
aug 2011
Følger: 41 Følgere: 38 Heste: 1 Emner: 124 Svar: 158
Fjordhest - løsspring HJÆÆLP!