{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.371 visninger | Oprettet:

hestetrick du nemt kan lære {{forumTopicSubject}}

fandt på youtube.com et nemt hestetrick.

at få hesten til at snurre om sig selv. jeg gik i går i gang med at lære vitus det.

du skal bruge;
et langt tov(det skal rundt om hesten)
og lækre godbidder.
alm. grime

du sætter tovet i grimen og tager tovet i venstre hånd,tag så højre hånd over manen og overtag tovet fra venstre hånd.(på denne måde drejer hesten til højre om sig selv,du kan skifte hånd hvis du heller vil have den,den anden vej rundt)
det skal nu rundt om hestens bagdel.
af signal bruger jeg ordet snurre og snurrer så venstre pegefinger rundt i cirkel
.du trækker blidt i tovet til hesten følger med rundt, ros og godbid.når den er begyndt at gå rundt om sig selv så stop med at trække, dét er belønning for at følge trækket af tovet.

jeg behøvede kun at trække i tovet de første gange, men blev ved med at lægge tovet om ham,for at kunne hjælpe til hvis han ikke gik i gang med at snurre. han synes det var herresjovt. efter nogle forsøg kunne jeg nøjes med at lægge tovet på ryggen a fham og så give kommandoen, samt evt støtte ham ved lige at trække lidt i tovet når jeg gav mit signal til ham.

husk, det tager tid, det skal være sjovt for hesten,husk den er ikke tankelæser og ved ikke helt hvad det er du vil have den til,ignorer hvisden ikke gør det rigtigt,forsøg igen og ros så hesten.
vitus havde et forsøg hvor han ville dreje den forkert vej,dér er det vigtigt ikke at skælde ud,men roligt forsætte med kommandoen og så masser af ros.

af godbidder bruger jeg urtehestebolcher.dem elsker vitus. de kan med fordel deles i to,så strækker de længere.

held og lykke med at lære jeres yndlingshest at snurre om sig selv.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hestetrick du nemt kan lære
Kommentér på:
hestetrick du nemt kan lære

Annonce