{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
937 visninger | Oprettet:

HJÆLP mig ;/ {{forumTopicSubject}}

hejsa alle sammen (;
jeg har jo denne skønne hest som jeg fik maj 2011.
alt startede godt, og efter 1 månede bukkede hun voldsomt og sådan og jeg fandt så ud af at den sadle jeg havde fået med hende der var bomme knækkede, så hun havde desværre ondt i ryggen vi stod til at starte med 1½ månede stille, med fast massør 2 gange om ugen. vi fik kiropragter 2 gange på der huns tod stille, vi fik dyrlæge til at tjekke ryggen og røgten den avr fin igen og jeg fik så et 10 ugers genoptrænings program alt gik godt i genoptræning men BUM igen havde hun odnt, det viste sig at hun nu havde faldet på folden på hele højre side ;/ så vi sotd 1 månede mere stille ;( med massør 2 gange om ugen og 1 gang kiropragter, denne gang fik jeg sadelmager ud til at måle osv og det tog os lidt over 1 time og finde den passende sadle til hende da hun ahr kort ryg smiley så vi fik en helt ny sadle som er omstoppet til hende..
jeg fik dyrlæge til at tjekke med røgten igen og hun var ren igen ingen fejl og fik så denne gang et 8 ugers genoptrænings program dog started ejeg ud med longe med sadle på i lidt over 2 uger for at vise hende at denne sadle ikke var farlig smiley altså det er jo helt ligesom at ride en helt rå unghest op hehe smiley men huner dog 13 (;
nrå men nu er genoptræning færdig men det store problem er så, jeg kan ikke galopere på hende ;( hun bukker og bukker og bukker, og nogen gange gør hun ikke, og nogen gange er det faktisk ret høje buk jeg har røget af hende et par gange nu og det samme med min part ;/ og dette er er altså ikke særlig sjovt, jeg fik så røgten på hende igen her for 1 uge side i hoved og røv og der er intet + en masse tjek af dyrlæge, fik også sadelmager ud igen og sadlen sidder stadig som den skal og intet er i vejen med den ;/ 'altså hun bukker ikke når hun er i longe med kun sadlen på men lige så snart rytter er på så får man altså nogen buk og også i skoven dog er dette glædes buk når hun gør det i skoven da hun ahr ørene langt fremme og vrinsker imens.
har også haft hestehvisker ude til hende 4 gange og hun spurgte ind til dette bukkeri men kunne ikke rigtig finde frem til det, men hun havde ikke ondt smiley men altså hun fejler intet.
har i et bud på havd dette kan være.
hun får stadig massage af vores faste hestemassør.
jeg mister snart håbet om at ride hende i galop, da jeg ikke syntes det er sjovt mere at jeg skal komme hjem med blå mræke og skader på kroppen pga dette problem ;( og hun er en rigtig hoppe med STORT H.!
hun er madsur, hun er kun menneske knyttet og knytter sig ikke så meget til andre heste.
men 1 ting er sikkert hun har ikke ondt, så det vil jeg helst undlade og høre.

evt nogen som ahr efaring i at ride rimlig rå heste da hun nærmest er en rå ung hest (;, det kunne evt aftales om hvis en har efaring og er OVER 18 kunne tænke sig og komme og sætte hende på plads i ridningen ? da jeg snart har mistet hele troen på hende ;'(
håber i kan hjælpe.

mvh. mia

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP mig ;/
  • #1   9. mar 2012 tror hesten tro at sadlen stadig gør ondt.. eller at det bare er en dum vane

• #2   9. mar 2012 mig & 2 stjerner: ja enten eller ? ;/ men hvis det er en dum vane så ved jeg virkelig ikke vordan jeg skal slippe af med den ;(

• #3   9. mar 2012 Jeg tror desværre også at det er noget psykisk over det.. Nogen heste glemmer aldrig når de har haft ondt, og vil undgå at få det igen.. Hvis du ikke tør ride hesten selv. Så find en dygtig rytter/berider der VED hvad han/hun laver.. Det kan gå virkelig galt.. Så man skal virkelig tænke sig om inden man sætter nogen op på hesten. Det kan desværre godt ende ud i at hesten ikke vil få tilliden igen.. Kender en som havde en unghest engang, som blev syg. Kan ikke huske af hvad. Men hun kom aldrig på ryggen af den igen. Og smed alle og enhver af. Så det kræver mod og dygtighed at sætte en op på sådan en hest.

• #4   9. mar 2012 team damgård: netop tænker også psykisk, men lige pt har jeg ikke råd til at få en brider ud overhovedt det er derfor jeg søger en herinde evt. som har forstand og dygtighed i dette.
    det er ikke så meget med jeg tør, men jeg mister håbet, jeg har selv redet alle mulige forskellige heste i mit ride liv har redet nogle som avr mere psyskisk mentalt syge end min egen så jeg vil sige hun er i middel grad hvis jeg skulle pege hende ud. jeg har redet galop på hende et par gange uden buk da vi også laver meget jordtræning trav og alt andet kan hun også med rytter uden et eneste buk så det er kun galoppen som hun gør engang imellem..

• #5   9. mar 2012 Men at sætte andres heldbred på spil er ikke smart.. Når den bukker så meget som du skriver, ville jeg ikke turde at sætte hvem som helst op på sådan en hest.. Den kan nemt gøre skade på dig og andre.. Derfor burde det være en prof der rider den..

Det muligt man kan ride den ud af problemerne men det kræver dygtighed og mod.. smiley

• Syrpa
    Syrpa Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 18 Følgere: 32 Svar: 788
    #6   9. mar 2012 Jeg havde en hest der lavede det samme blev tjekket og rettet, og fik at vide hun ikke havde ondt mere, men at hun nok var bange for det stadigvæk gjorde ondt.
    Osteopaten bad mig ride hende alligevel med langsom opstart og ignorere hendes signal og allerede efter første tur fandt hun ud af det ikke gjorde ondt mere
    Kan du ikke prøve at ligge galoppen lidt på hylden så i får en positiv start.

• #7   10. mar 2012 Det er bla. sådan nogle heste vi arbejder med - heste, der har haft smerte eller uheld med deres tilridning.
    Du bor dog lidt langt væk, så eneste mulighed er at sende hesten til det mørke Jylland ca. en måneds tid, Tiden kan dog godt variere fra hest til hest.
    Du kan stadig følge den hjemmefra på webcams i boks, fold og træningsbaner.
    Vi har tilknyttet alt faguddannet personale, hvis der skulle blive brug for det, men du fortæller at hesten nu igen er sund, så det er jo nok "bare" en uheldig oplevelse, den skal har mod til at overvinde.

Se mere på:
    http://www.us-mustang.com/default-behandling.asp

Kommentér på:
HJÆLP mig ;/

Annonce