{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
292 visninger | Oprettet:

Vil ikke væl fra barrieren {{forumTopicSubject}}

Ja som min overskrift siger så har jeg et problem med min fjordhest på 4 år. Nå vi rider rundt inde på en mindre volte og væk fra hovslaget trækker han lige pludselig over på hovslaget og helt ind i barrieren så mit højre ben er total mast, det er kun på denne volte at han gør det. Det kommer lige pludselig. I mandags til undervisning fik jeg ham til at gå pænt efter 15 min. kamp, men da jeg så red igen onsdag var den helt galt igen. Han kan gå så sødt og pænt men lige pludselig er han derude...

Jeg har hele tiden det udvendige ben til ham for at støtte ham der og støtter ham også i tøjlerne.

Har du/I nogle gode råd til mig?

Trine

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vil ikke væl fra barrieren
  • #1   8. sep 2006 det lyder til at det er fordi han støtter sig til barrieren, og måske ikke har balance nok på den volte... prøv og longere ham på den volte, rigtig meget... og lad ham ikke på noget tidspunkt få lov til at komme helt ud på hovslaget, og når du rider ham på den volte så rid ham altid mindst en meter inden for hovslaget... Bare et råd.... smiley

• #2   8. sep 2006 Jeg tror du skal lave balance øvelser med ham.. f.eks. trav over bomme, gymnastik træning.. =)

• #3   8. sep 2006 Longere ham også meget, det har jeg gjort længe og der går han fint rundt på en volte væk fra hovslaget...
    Når jeg rider ham er det også altid så langt væk fra hovslaget som muligt for at han ikke skal "støtte" sig op ad det. Men ja han mangler balance. Når han løber derude og jeg kæmpe for at få ham væk derfra kan han finde på at løbe så "langt" derude at han løber med sit eget hovede inde i barrieren. Han kan simpelhen ikke komme længere ud..
    Vil det væk godt at få en till at have ham i en løs longe mens jeg rider så han har mere modstand end bare mig?

• #4   8. sep 2006 Gymnastik træning?

Trav overbomme har jeg prøvet men der gør han ALT for at komme uden om. Han elsker at spring og sådan noget når han er fri, men når jeg sidder på ham vil han ikke over en bom uden kamp..

• #5   8. sep 2006 tror først du skal have styr på det med at han render ud, før du går igang med at han skal over bomme... for det er det vigtigste ville jeg mene... ja prøv at få en til at longere mens du rider ham... du er sikker på han ikk har ondt nogen steder???

• #6   8. sep 2006 Prøv når du rider på volter at stille ham lidt ud af så holder du skulderen på plads og han kan ikke gå der ud og hvis det er et balance problem hjælper det også

• #7   8. sep 2006 Jeg har prøvet at lave de der smidighedsøvelser og sådan noget og det har han ikke nogle problemer med. Og når han ikke går inde i væggen går han fint rundt og er glad eller hvad man kan sige. Har også prøvet at ride uden sadle da det jo måske kunne være pga af den men det var det samme om den var på eller ej. I starten da jeg fik undervisning var han rigtig sød og rar på denne volte og var træls på den anden men nu er det ændret...

• #9   8. sep 2006 Hmm nu er jeg ikke helt så meget inde i det der heste sprog, men mener du (Brita J) at jeg skal få ham til gå lidt mere som når jeg rider på ham den modsatte volte eller hvad man kan sige?

• #11   8. sep 2006 Kristine F:
    Jeg kan sagtens trække ham rundt uden tov hvor han følger mig og alt det der...
    Jeg ved ikke om jeg sidder skævt eller hvad man kan sige, min ridelære har ikke sagt at jeg sidder skæv så det tror jeg da ikke at jeg gør..
    Der er kun en anden der har redet ham ud over mig og hun havde lige så mange problemer med ham, og hun er ellers vant til ungheste og alt det der..
    Når jeg siger kamp mener jeg at jeg skal gå meget til ham, men ja det kan også nemt være vores forhold der er noget galt med. Men fra jorden af er der intet...

• #12   8. sep 2006 Kristine F.

Prøver også at være opmærksom så jeg kan nå at reagere inden han er inde i væggen. Jeg roser ham meget når vi rider og laver mange forskellige ting altså rider ikke bare rundt på en volte hele tiden...

• #13   8. sep 2006 Lucky havde engang en såkaldt "stikkervolte", det var højre volte, der ville hun simpelthen ikke ud til barrieren .. Efter lang tids træning holdt hun fuldstændig op med det. Måske du bare skal fortsætte med at træne hårdt ?

• #14   8. sep 2006 læg dit udvendige ben til den, og klem, stødt op på udvendige tøjle, og drej med indviendige tøjle, driv med indvendige ben..

rid bagefter rundt, ca. 1m fra hovslaget, og øv ham i at dreje..

• #15   8. sep 2006 Mette:
    Hmm ved ikke helt om du læser hvad det er jeg skriver, men det du skriver der er jo lige det jeg gør..
    Når han ikke lige får det flip er han blevet rigtig nem at drej og kan sagtens rides rundt men lige pludselig stikker han derud...

• #16   9. sep 2006 tjoh der er mange gode forslag, syns os at det lyder som dårlig balance. Du skal tænke på at hvis man f. eks går på line kan det os gå rigtig godt i lang tid og så lige pludselig mister man balancen, og sådan skal du måske os tænke med din ret unge hest. De fleste ungheste har problemer med balancen og derfor er det altid godt at ride indenfor hovslaget som mange nævner. Jeg mener at det er bedst at være på esten, for logrerer du kan hesten jo holde balancen via. selve longen. øv dig i at ride ligeud og skrådt igennem og alle øvelser der kræver balance og sørg for at du er hestens støtte så den ikke behøver barrieren.
    Derudover ved jeg at fjordheste kan være meget stærke og derfor let slipper udenom de trælse ting. Sørg for at din unge hest aldrig for lov til f. eks at løbe udenom bomme, som jeg tror at du nævner. Går hesten udenom en forhindring må den ALDRIG får lov til at komme om på den anden side. Stop den op og vend den rundt med det samme så den lærer at der kun er én vej og der er den du viser den. Om du så skal fjerne alt hvad der ligner en forhindring til der kun ligger en skallet bom på jorden er det bedre end at den løber udenom. Diciplin er en dyd når det gælder ungheste, især når det er en stærk og ret kølig race som din.

Kommentér på:
Vil ikke væl fra barrieren

Annonce