{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.188 visninger | Oprettet:

Så hold da op med det saven i munden.. {{forumTopicSubject}}

Arrh, underviste min part i dag og måtte gentagne gange sige hun skulle holde op med at save hesten i munden, og har forklaret stolpe op og stolpe ned om halve parader.
Min part rider normalt på almindeligt rideskole hold og i guder de kære elever sidder og saver på livet løs, børn som voksne, og hestenes hoveder går fra side til side i trav.
Jeg ved ridelærene ikke direkte lærer eleverne at save i hestene men hvor pokker lærer de det så fra?
Man kan jo tydeligt se at nybegynderne ikke saver hestene i munden, de har nok at gøre med at holde ballancen og styre hesten rundt, så det må være noget rytterne lærer senere hen, hvornår og hvem lærer dem det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Så hold da op med det saven i munden..
  • #1   26. feb 2012 De ser på is andre, ser at vi bevæger hånden lidt og de prøver så selv hvilket så resultere i deres saven :-)?

• #2   27. feb 2012 Pyha, jeg kan slet ikke klare og se på det!! Jeg havde bedt hende om at stige af den stakkels hest. Og først give hende lov til at ride igen, når hun gad høre efter, at man ikke skal sidde og save :s

• #3   27. feb 2012
    Tjae, det er ganske normalt det med at have bevægelige hænder og ganske accepteret fordi hesten giver jo efter også samler den sig jo...

• #4   27. feb 2012 Jeg havde ikke fundet mig i, en anden sad og savede min hest i munden.

Krikken: Det at have bevægelige hænder er ikke, hvad jeg mener, er at save. At save er at side og skiftevis hive i den ene og den anden tøjle med det formål, at få hesten til at gå ned med hovedet.
    Jeg har hørt en undervise kalde det "at drille hesten i munden" smiley

• #5   27. feb 2012 ???????????????????

• #6   27. feb 2012 Det kommer også an på hvor voldsomt man gør det!:-)

• #7   27. feb 2012 Det er de færreste rideskoler man faktisk lærer noget af... Nok pga.de unge piger der får lov at undervise. På den lokale rideskole, er der en på 15-16 der underviser rideskolehold.

• #9   27. feb 2012 Jeg underviser også små børn i ridning. En hun har redet ved mig i 3 år nu og havde aldrig redet før hun startede ved mig. Hun har også part hos mig nu og til tider kan jeg også tage hende i at KOMME TIL at save hesten i munden. Det er bestemt ikke med hendes gode vilje, men nå hun skal koncentrere sig om en meget frisk pony, om letridning, ikke at falde af og styre den pænt rundt på banen, bliver hænderne tit urolige og det ender ud med at resten får et lille sav i munden.. Det er self. ikke okay, men man må jo arbejde med det. Ved hende her er det ikke fordi hun ikke hører efter men hun er 9 år og det med at kordinerer det hele er ikke altid lige nemt. Så det hjælper ikke altid at pille rytteren af ponyen, det lærer hun jo ikke at holde op af, for hun gør det ikke med vilje smiley

• #10   27. feb 2012 Har prøvet det samme..
    Min part har os lært at save hesten i munden, hun er vant til at den reagere på det og det er en let måde at få hesten til at bøje på..

Så jeg har været inde og forklare min part hvorfor hestene reagere ved det, og fortalt at det giver mange smerter..
    Så nu gør hun det ikke mere..

Så ser man nogen save så hjælp dem og forklar at det blot giver smerte, og hjælp med hvordan man kan ride den ned hvor energien kommer bagfra og ikke ved at hive hesten ned

• #11   27. feb 2012 Hiver du hårdt nok, skal hesten jo nok bøje nakken på et tidspunkt. Tror det er med den på smiley De gør det jo bare sværere for sig selv i længden, for til sidst fatter hesten jo ikke hvad den bliver bedt om, og bliver dertil "hårdt i munden."
    Hvis jeg fandt ud af, at MINE børn red heste på den måde, så kunne du sku forlov at blive på jorden indtil de lærer at have respekt for hesten og gider bruge tid på at forstå, hvad det er, de laver.

• #12   27. feb 2012 *de

• #13   27. feb 2012
    Jeanne N -For mig er det det samme :o)
    Om du har bevægelige hænder og tager " stille og roligt " skiftevis i heste, så opnår du det samme, måske bare langsommere fordi smertepåvirknigen er mindre.
    Eller om du holder i udvendige og sidder og tager, nykker, piller eller hvad end romatiske ord folk finder på for det, så opnår man igen det samme.

• #14   27. feb 2012 Da jeg startede til undervisning på min gamle fjordhest King, startede jeg ved min rideklubs privatunderviser. Det var første gang jeg skulle prøve privatundervisning, og jeg stolede jo fuldt og fast på denne kvinde, da hun underviste stort set halvdelen af klubbens dressurryttere Jeg huske tydeligt hvordan jeg lærte at save hesten i munden. Jeg skulle lade som om jeg var bokser, og skiftevis bokse den ene hånd frem, den anden tilbage, ect.. Hun var en grandvoksen underviser, og fordi hverken jeg eller min mor havde mere forstand, gjorde jeg præcis som hun sagde. Godt jeg blev klogere siden hen.

• #15   27. feb 2012 Jeg underviser 2 gange i ugen, ude ene og hold undervisning. og INGEN af mine elever saver hesten i munden, og vis de begynder, eller laver noget vold over for hesten, bliver de sendt ud på 1 sekund. og det ved de godt. og har forklaret dem hvorfor, og hvad der er forkert og rigtigt.

jeg har uddannelse 1-2 inde ved dansk rideforbund.
    men ja, mange rideskole ansætter 14-15 årige til at undervise. hmm.

• #16   27. feb 2012 Den gang jeg underviste, der skulle de små børn slet ikke lære at ride hesten til bidet, jeg mener der kommer mange andre ting før det. Så alle ponyer gik med en let chambon, så børnene og ponyerne kunne få en god ridetimer uden hiv og slid. Og så kunne børnene lære balance osv. først, så kommer det andet helt naturligt engang, når de bliver ældre og kan det andet grundlæggende.

• #18   27. feb 2012 Line; det er skam heller ikke det jeg siger til dem. men vis de ikke kan behandle hesten ordenligt, vis de har en dårlig dag. er det bare ikke den dag de skal ride. og jeg tager skam også en snak med dem. og forklare hvordan det er..

og de ved skam også godt hvad jeg mener med det.

• #20   27. feb 2012 jeg har lagt meget teori i min undervisning, og derfor ved mine elever også godt hvad der er forkert, og hvad der er rigtigt.
    men jeg går slet ikke ind for vold over for hesten, så om man har en dårlig dag.

derfor har jeg den teori som jeg har

• #22   27. feb 2012 det ved jeg (;
    men svarer stadig på det du skrev i din tidligere besked.

• #24   24. mar 2012 Krikken er som sædvanlig bagklog og tror at alle dem der rider med bid er nogle svin. Get a life..

Jeg har et rigtig godt råd til jer som underviser børn der saver hesten i munden eller hiver i tøjlerne.. Det hjalp rigtig meget på mine elever!! hvis de rykker hesten i munden eller saver får de besked på at hvis de gør det igen får de lov til at ride med tøjler i en grime næste gang der er undervisning. Den har virket hver gang!! Det er der alligevel ingen der har lyst til smiley

• #26   24. mar 2012 Hehe ja den virker i hvert fald smiley selvf. skal de også have at vide at hestens mund er meget følsom og det altså er et levende dyr men den virker sku hver gang smiley

• #28   24. mar 2012 Det er godt!! Alle burde bruge den i stedet for bare at lade stå til!!

Kommentér på:
Så hold da op med det saven i munden..

Annonce