303 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

dårlig undervisning... dårlig undervisning...

jeg er bare så ked ligenu... jeg har gået og glædet mig så meget til at få springundervisning idag, og det´gik bare så skidt!!
Jeg ved ikke hvorfor heaven ikke ville springe idag (hvilket hun ellers plejer) underviseren siger at jeg ikke rider pænt hen mod springet, og jeg prøver igen...
anyways... da vi så er kommet over den 2 gange, sætter hun den (en del faktisk) op... jeg tænker ved mig selv at det springer jeg altså <b>I K K E</b> og skridter så lidt mens de 2 andre springer den.. så får jeg beskeder på at springe men siger at jeg ikke har tænkt mig at springe det springm og tænker at kvindemennesket er psykopat i låget.. bagefter skal jeg så springe et spring som er mindre, men hesten opfører sig fuldstændig underligt, jeg kan dårligt forklare det - men jeg kunne føle at hun bare ik ville springe, og at noget var "galt" jeg får besked på at piske hende (!) (hvilket jeg ikke gør, jeg lægger pisken ind mod siden af hende, men nægter at piske min hest) efter lidt tid siger jeg til hende, at nu har jeg fået nok! så siger hun at min hest ikke er særlig ridebar, og at vi skal ride mere dressur, for den kan ikke springe og er slet ik klar til det... (hmm... vi har sprunget 70 med legende lethed? dyret elsker det!)

blev bar så sur og ked, og sagde at vi smuttede, og travede bar stærkt forbi dem ude på stien mens jeg var ved at falde i tårer!
jeg skal ihvertfald ik ha undervisning af hende igen!

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 700 kr.
  • Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  dårlig undervisning...
  • #1   5. sep 2006 Ej hvor synd ;(

- Det har jeg aldrig oplevet !
    Men hvor er hun streng !
    Hun kan da ik sige sådan ! jeg vil flippe helt ud og skrige hva hun har sprunget og hvordan hun plejer !
    men hvor blev den anden ridelærer a ?

• #2   5. sep 2006 Sikke en træls oplevelse - specielt når du havde glædet dig så meget til at få undervisning. Er der ikke mulighed for at finde en anden underviser?

• #3   5. sep 2006 team ejendom - hvilken anden ridelærer?

camilla s: vi er et hold på 3, og vi blev (alle 4 faktisk) enige om at det slet ikke fungerede - desuden sagde hun jo faktisk selv at min hest ikke kunne springe, så hvorfor betale 300 kr. i timen for undervisning af en lærer der ik synes ens hest burde gå på en springbane?

• #4   5. sep 2006 Hun lyder da ikke særlig pædagogisk... Godt at du gjorde som du selv følte var bedst og ikke lod dig presse.
    Du kender jo din hest bedst, og der har da nok været noget galt, når den nu plejer at elske det...

Min ridelærer tvang mig engang til at springe et fast spring (som ikke kunne vælte), og det var højere end jeg nogensinde havde prøvet før. Jeg ville ikke, men jeg skulle bare...
    Det endte med at min pony ikke kom over, men faldt ned på den anden side, og væltede så nedover mig.

Der lærte jeg i hvert fald at man ikke skal lade sig presse til noget, man føler er forkert.

• #5   5. sep 2006 mette b: jo en af pigerne har tilbudt at undervise, og det har jeg sagt ja tak til, men jeg skal lige fordøje den her oplevelse for blev godt nok ked.. jeg sad bare og følte at hun ødelagde min hest..

• #6   5. sep 2006 Sussi N - www.123hjemmeside.dk/anatole

det skal man nemlig ikke, forstår ik helt hvad der sker i hovedet på de ridelærer engang imellem, det er jo røv farligt!! man burde slet ik springe faste spring..

• #7   5. sep 2006 ej hvor surt.. jeg har haft den dejligeste spring time i dag.. Gismo var bare så dejlig.. og min ridelære er rigtig sød, og meget forstående

• #8   5. sep 2006 Lyder godt at du allerede har fundet en anden til at hjælpe dig - men kan godt forstå at du lige skal komme dig over oplevelsen. Håber du snart kommer "ovenpå" igen - så må du jo lige vise hende underviseren, hvor meget hun tager fejl mht. din pony og dig...

• #9   5. sep 2006 prøv min spring lære.. hun hedder Stine Gertsen staves?? hun er helt vildt sød!! hvor bor du henne på fyn?

• #10   5. sep 2006 karen team araber - jeg bor i odense... men jeg tar det vidst ikke sååå seriøst, så er meget glad for hende der skal undervise mig, hun har været oppe og ride på min hest flere gange, og det er jeg helt tryk ved, og så er hun meget dygtig, og har selv redet travere så kender til dem..

• #11   5. sep 2006 Hej Pernille
    Flot at du turde sige fra, alle skal huske, at det ikke er højden der giver erfaring, men metoderne man bruger, hellere lære at springe små spring, kombinationer, tempo spring, balance spring m.m, når man kan det, er det tid til at sætte springene lidt op, men det skal tage lidt tid, så man har motorikken og hovedet med, både for hest og rytter, giver dig et stor klap på skuldren, og et kæmpe knus, for at turde sige stop.
    Held og lykke med din ridning fremover, og find så en træner du er tryg ved.
    Anita

• #12   5. sep 2006 okay.. tror hun bor i Munkebo eller der omkring... det var godt nok syndt at du skulle have sådan en dårlig oplevelse med spring.. har også selv haft en periode hvor jeg ikke var så tryk ved at springe.. men nu er jeg så småt begyndt at kunne lide det igen

• #13   5. sep 2006 Det kan da sagtens være at hesten mangler mere dressur! Sebastian har sprunget 1 meter men han er da stadigvæk ikke klar til at springe fordi dressuren ikke er helt på plads.
    Det er der altså ikke noget underligt i?!

• #14   5. sep 2006 : / Det skal du ikk finde dig i.. Syntes, overhoved ikk hun kan være det bekendt!

En ridelærer skal mutre op ?

smiley

• #15   5. sep 2006 Team Skovvang (Nanna) - jeg er af den overbevisning at det ikke var dressur vi manglede idag, det var viljen, min hest bukker aldrig, men det gjorde den (lidt) idag... og gav mig tydelige tegn på, at det her var ubehageligt for den..

• #16   5. sep 2006 anita w: tak..

• #17   5. sep 2006 Hej igen
    Det var så lidt, jeg er jo lidt gammel i gårde, har haft heste/ponyer i over 20 år, og undervist i en del år, du kan komme på kursus, hvis du har lyst, og dine forældre vil betale smiley
    Held og lykke til dig og din hyp.
    Knus Anita

Kommentér på:
dårlig undervisning...

Annonce