566 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Glide tøjle ?? Glide tøjle ??

Ja jeg lånte jo lige en glide tøjle her i går .
Da jeg skal ride chilli Frem og ned / lang og dyb (:. men efter hun har været halt og jeg skulle ride hende op igen er hun simpelthen blevet for hidsig til at jeg kan arbejde sådan med hende ..
Hun spændte før hen helt vildt op og var ikke til at få ud af holdning (fordi hun en gang med gammel ejer har gået med indspænding) Det har jeg så brugt lang tid på at rette op . Det er jo ikke bare lige sådan at rette en ældre hest dårlig vane. smiley men nu er hun begyndt at gøre det lidt igen (spænde op altså). så jeg tænkte det var da et forsøg hver at prøve en glidetøjle hvis nu sådan en der virkede . Så hun også kom op og brugte ryggen ordenligt også smiley

Det hjalp . Jeg var selvf ikke mester da det var første gang jeg prøvede . Men hun kom og og brugte ryggen . slappede af og blev dyb . årh hvor var det lækkert . Allerede idag red jeg uden . Der var hun bare blevet meget mere normal igen . WEE smiley Skaffer mig sådan en tror jeg til hvis hun blir sådan der igen . For jeg blev da helt ked . Når jeg altså havde brugt mange måneder på at få hende til at slappe af og lade mig bestemme placeringen af hendes hovedes holdning og alt det der at det så pludselige gir bag slag smiley

Ved godt sådan en også kan bruges som indspænding . da man kan få dem kortet for meget ind .
Men hvis man kan styrre ikke at bruge det som indspænding og finde ud af at ride ordenligt med sådan en. Så synes jeg det er en skøn hælp . Hvis de måske ikke lige er nemme at få op og bruge ryggen så lige prøve med sådan en til at hjælpe hesten på vej (:

Hva synes du . er det godt eller dårligt ?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af 5g til tv 1.700 kr.
  • Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Glide tøjle ??
  • #1   4. sep 2006 Jeg er så stærkt i mod glidetøjlen , da hesten smider bagparten .

Men det er selvfølelig en go hjælp til en hest der ikke accptere biddet på nogen måde . eller som dig , der lige skulle have lidt hjælp (: ,

• #2   4. sep 2006 hader indspænding, som chambon, og hælpetøjler, men kan godt se at som en lille hjælp i nøden når den er værst er den en fordel. da min pony varr uustyrlig fik jeg en halv proffeseionel til at ride ham og han løb for hende, så næste gang brugte hun glidetøjle og så gik han fint i lan tid ed dmig men bedgyndte at være lidt fræk og så begydte jeg undervsining ved beridder og nu går det bedre..

martingal til spring er okay, for det gælder jo ikk om at få den ned, men bare at kunne holde den. men lad vær med at bruge den konstant for så kan du j ikk ride din hest uden til sidst vel'

• #3   4. sep 2006 Malene pingo - nej selvf ikkke kan jo godt få hende til det selv. skulle bare lige hjælpes ldit på vej ! smiley

• #4   5. sep 2006 Jeg har ikke det mindste mod glidetøjle ! Det hjælper både i dit tilfælde og også hvis hesten er begyndt at rode med biddet , så kan den slappe mere af, for man har mere fat..

Malene P: hva mener du med at smide bagparten ?

• #5   5. sep 2006 jeg bruger ingen af disse tøjler eller dimser på min hest... har brugt martingal en gang til spring, det tror jeg jeg vil gør igen, men jeg er ikke ekspert på området, så tror jeg vil spørge en der ved det...

• #6   5. sep 2006 jeg har selv en og syntes det hjælper meget

• #7   5. sep 2006 - hvis hesten smider bagparten er det fordi man ikke kan ride ordenligt med den.

- det er den største hjælp hvis man ved hvordan man bruger den korrekt.

- bruger man den forkert, er den til gengæld ingen hjælp overhovedet, men tvært i mod.

• #8   5. sep 2006 Selflove- sick paddy!: Er helt enig med dig!
    Nu rider jeg i ridehus ved en berider og har set ham ride med glide tøjle på de heste som spænder lidt op, og det hjælper hesten meget, det er bedre end hesten går og spænder op i ryggen..

Jeg rider os med glide tøjle engang i mellem på min hest da hun nogen gange ikke er til at ride fordi hun spænder op, og det er blevet meget bedre.... så jeg har ikke noget mod glidetøjler.. kan derimod ikke lide champon skulle hesten bliver forskrækket over noget har den ikke en chance til at komme fri...

• #9   5. sep 2006 Jeg har selv brugt glide tøjle på min, da jeg ikke kunne holde ham.
    Jeg havde den i siden på gjorden ikke ned om bugen, og det hjalp meget.
    ved ikke hvor du sidder din? Men når den sidder i gjorden er det ikke så hårdt for hesten!

• #11   5. sep 2006 Jeg er så i mod indspænding . eller ihvertfald den måde den blev brugt på chilli (med en af de tidligere ejere) . for det har fået hende til at spænde op i nakken . og smide ryggen .

Jeg havde sat glide tøjlen under gjorden .

Det er helt sikkert noget jeg vil anvende igen . hvis hun begynder at spænde op igen , eller bare en sjælden gang i mellem . til lige at lave nogle gode ryg øvelser for at styrke ryggen bedre end jeg kan gøre normalt. . For hun skal jo ikke få ondt i sin ryg (:

• #12   5. sep 2006 med glidetøjler tvinger man jo hesten ned . bruger ikke meget bagpart ved hjælp af glidetøjle . hesten vil jo gå på forparten , jeg rider aldrig med andet end med martingal , når jeg er på tur .. Andet hjælpemiddel bruger jeg ikke . Er så blevet opfordret til at bruge indspændigstøjler når jeg longsere Robin , det har jeg aldrig gjort . men er i gang med det nu , så har får en stærkere bagpart (:

• #13   5. sep 2006 Meeen , det er jo en hjælp , hvis hesten nu spænder en del op . det kan jeg godt se (:

• #14   5. sep 2006 malene (: jeg sys nu ikke chilli smed bag parten . men jeg hang jo heller ikke i tøjlen . Jeg fik hende frem og dyb . og støttede bare . lod hende selv holde sig på plads . Skulle slet ikke pille (: Så hun brugte hele sin krop godt . jeg havde heller ikke korte tøjler smiley

• #15   5. sep 2006 så det jo godt nok , hihi smiley

• #16   5. sep 2006 hehe yessir ;P

men kan godt forstå hvad du mener . For den kan let smide bagparten . Hvis rytteren ikke bruger den korrekt blir den meget let til indspændning . (med indspænding mener jeg hvor den bare går og er spændt helt ind) deter det jeg godt kan lide ved glide tøjle . Der kan kan give efter . der strammer den ikke . Med mindre man selv er skyld i det . Og hvis ikke man kan håndtere det så burde det ikke ´være lovligt at ride med . haha ;P

• #17   5. sep 2006 Jeg syntes chambon og glidetøjle og alle andre former for indspændinger, er fuldt ud i orden

• #18   6. sep 2006 rytterfejl kan ikke dækkes over med en hjælpetøjle. måske i sku ofre lidt længere tid på problemet og så tilgengæld gå i dybden med det!

• #19   6. sep 2006 Giovanna Barbara R . Hmm jeg har brugt et halvår på at få hende til at gå langt og dybt . Så har hun stået stille på grund af halt hed . det er ikke sundt at de ikke bruger ryggen ordenlidt . men hun smider den når hun er hidsig . og jeg har altså IKKE tænkt mig at bruge endnu et halvt år på at få hende til at slappe af igen . det er slet ikke sundt for hende .Det er fint for mig . for så får jeg noget udfordring . men det kommer til at gå ud over hende . At hun blir hidsig og spænder op har ikke noget med en rytter fejl fra min side at gøre ihvertfald (;
    Jo fra gamle ejer . Men hun kan jo ikkw blive ved med at gå og køre i den samme dårlige vane !!

• #20   6. sep 2006 så siger vi det, selvom jeg er af en anden mening.

Kommentér på:
Glide tøjle ??

Annonce