{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
782 visninger | Oprettet:

Konsekvenser ved schenkelvigning? {{forumTopicSubject}}

En veninde og jeg snakkede om forskellen på versader og schenkelvigning rent anatomisk i hesten muskulatur og brug af ryg.
Er der nogen der ligger inde med fakta om hvordan en shcenkelvigning kan slide på hesten i forhold til versade og travers. Hvad er mest naturligt og hvorfor?

tak på forhånd,
isa

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Konsekvenser ved schenkelvigning?
  • #1   7. feb 2012 Ved en schenkelvigning træder hesten forbi tyngdepunktet, ved den versade eller en traver eller en renver træder hesten ind til tyngdepunktet. dvs. Hesten styrkes ikke ved en schenkelvingning. Den har ingen fysisk fordel for hesten.

• #2   7. feb 2012 Okay, men har det nogle konsekvenser?

• #4   7. feb 2012 Har af min træner fået forbud mod dem smiley Da ja hesten træder over tyngdepunktet og det derfor slider på hesten. Er desværre ikke super god til at forklarer, da jeg bare godt kunne se logik i det han sagde, holder jeg mig fra det. Som hvis vi vrider ryggen og løfter noget ude af vores tyngde punkt, slider vi ryggen, og belaster unødigt.
    Når hesten kan lave en shcenkelvending er der ingen grund til at træne det igen og igen, og derved belaste og slide sin hest.

Men bare min mening, og hvad jeg har lært smiley

• #5   8. feb 2012 jo versader sker da i naturen... prøv at kigge på en hest der er vildt nervøs eller meget opmærksom på noget. Den vil tit ikke bevæge sig lige mod tingen, men vende siden lidt til og have en svagt buet krop. De gør det for så er kroppen allerede vendt lidt og det er hurtigere at komme væk.

Kommentér på:
Konsekvenser ved schenkelvigning?

Annonce