Underhals mm. {{forumTopicSubject}}
Min traver har simpelthen så meget underhals synes jeg. Hans hals hænger rigtig, og er lidt lodden at se på. Men ak, ridningen har også stået meget stille i de tre måneder jeg har haft ham.
Vi bruger lige nu tiden på træningen fra jorden, bygge tillid op og diverse signaler indlæres fra ryggen iført rebgrime.
Så kan ikke forvente han har super lækker hals nu, men her til foråret begynder den 'seriøse' ridning med ham.
Han har ikke rigtig nogle muskler bagtil og i / på halsen.
Er der nogle måder man fremhæver disse muskler bedste på? især hans hals. Kan der laves nogle gode øvelser fra jorden af??
Lige nu laver vi strækøvelser for at gøre ham lidt mere smidig.
Vil utrolig gerne have lidt vejledning på dette område. Der tages imod alle former for råd
- Foder osv. har jeg fået styr på mht hans alder og den 'træning' han skal til og igennem.
På forhånd tak
PS: Det hele foregår bidløst!
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
En traver går højt med hovedet automatisk.
Det du så skal have ham til er at søge ned, frem og ned. Slappe af ( for det gør hesten jo ikke, når den går med hovedet i sky ).
Hvilket kan være en lang og tålmodig affære.
sep 2007
Følger: 39 Følgere: 46 Heste: 4 Emner: 125 Svar: 455
Men ved det kan lade sig gøre at traveren for en markeret smuk bred hals, så det går jeg efter. Håbede nu på der evt kunne laves lidt øvelser.
jan 2007
Følger: 34 Følgere: 45 Heste: 5 Emner: 318 Svar: 2.898
Det kan gøres pænere ved god træning, men jeg kom aldrig helt af med det..
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 29 Heste: 2 Emner: 690 Svar: 2.978
Min plag havde underhals og ingen rygmuskler. Hun er ikke tilredet.
Men efter hun kom på fold, som er utrolig bakket, der er ikke et eneste sted, der er plant, så har hun fået muskler de rigtige steder. Endda trods at hun får hø i høpose og faktisk bruger underhalsen til at få høet ud med.
Så det er altså den eneste forskel, en masse bakker.
feb 2006
Følger: 22 Følgere: 21 Heste: 2 Emner: 56 Svar: 1.388
aug 2009
Følger: 5 Følgere: 15 Heste: 3 Emner: 29 Svar: 450
Underhals mm.