{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
700 visninger | Oprettet:

Unghest et fremmet sted første gang {{forumTopicSubject}}

Godaften HG smiley

Som overskriften lyder, så skal jeg i morgen modtage min første undervisningstime på min 4års (5års) hoppe Mercedes.

Egentlig var det meningen at jeg ville have været en tur på rideskolen i dag med hende, så hun lige kunne se stedet, og evt. koncentrere sig mere i dag, hvis nu jeg skulle have undervisning. Men da jeg ikke hørte noget fra ridelæreren, ja så valgte jeg at tage en tur ud oer markerne med hende i stedet for smiley Da jeg så kommer hjem her til aften, modtager jeg så en besked fra min ridelærer om jeg kan ride i morgen aften. Dette skriver jeg ja til.

Har i en ide til hvad jeg kan gøre for hun slapper nogenlunde af i morgen? Nu når det bliver hendes første tur over på rideskolen?? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Unghest et fremmet sted første gang
  • #1   15. jan 2012 Jeg ville nok lige sætte lidt ekstra tid af til at skridte rundt og lade hende se på tingene i fred og ro smiley

• #2   15. jan 2012 tag derover i god tid og træk hende rundt og lad hende snuse og tage indtryk i hendes tempo

• #3   15. jan 2012 Tak for jeres svar jeg tror også at det bliver sådan jeg gør smiley Jeg håber hun opfører sig ordentlig smiley

• #4   15. jan 2012
    Ville komme noget tid før og skridte rundt og slappe af og ev.t få hende afslappet i trav.

Er hesten ikke afslappet når underviser kommer, så ville jeg ikke begynde at få undervisning om samling, opstilling osv. men bare stadig fokusere på at hun slapper af - hvilket ikke behøves have noget og gøre med at hesten skal samles.

• #5   15. jan 2012 Tror jeg tager der over en lille times tid inden, så hun kan finde lidt ro inden vi skal modtage undevisning smiley Jeg glæder mig :0)

• #6   15. jan 2012 Jo mere afslappet du er, jo mere afslappet er din hyp smiley

• #7   15. jan 2012 Hehe ja det er gangske korrekt smiley Man skal jo heller ikke male fanden på væggen smiley Det kan jo godt være at Mercedes overrasker mig så meget i morgen, at hun ikke siger så meget til det som jeg nok frygter en lille smule smiley

Jeg håber på det bedste smiley

• #8   16. jan 2012 Det jo det man ikke skal smiley
    Troede også min Donna ville vær oppe og køre førstegang til stævne (skal siges at det var hendes første gang "hjemmefra") men jeg lod bare som ingenting, og hun var bare en drøm smiley hun havde aldrig redet i ridehus med andre heste, og vi ret i et meget lille ridehus til opvarmning, fyldt med rutinerede heste, som kom meget tæt på, men hun var super cool smiley

Så self er din hoppe da også heeellllttt cool smiley
    Ps til det stævne var Donna kun redet 4 mdr smiley

• #9   16. jan 2012 min unghest skulle også med i byen første gang, da jeg skulle ride undervisning på ham...jeg tog ham bare med, gik et par runder i hallen med ham, sadlede ham så op, longerede ham i 5-10 minutter og så var vi klar til undervisning... og der var ingen problemer, han kiggede lidt men det blæste så også helt vildt og larmede... men han klarede det super... du skal nok være forberedt på at hesten er enormt træt bagefter, var min ihvertfald... (og nej det var ikke pga. arbejdspresset det er han vant til)

• #10   16. jan 2012 Enig med carina - gå et par runder først, det hjælper meget

• #11   16. jan 2012 Første gang jeg var i hal, trak jeg bare rundt - bl.a. fordi der er spejl i den hal jeg rider i. Han tog det meget cool (havde jeg også forventet) men man kan aldrig vide. Og skulle det gå galt, vil jeg helst ikke sidde på ham smiley Så første gang, gik vi bare rundt derovre, havde et langt torv på ham, så han havde plads til at blive forskrækket, uden at stikke af smiley

• #12   16. jan 2012 Det kommer på helt an på hvordan din hest er.
    Er den normalt rolig i andre, nye situationer? Så burde du jo slet ikke være nervøs.
    Hvis den tilgengæld er meget sensitiv og bliver hurtigt stresset, så er det jo en helt anden sag.
    Jeg ville personligt aldrig tage min hest et nyt sted hen og blive undervist intensivt første gang - men det er også fordi han er meget sensitiv af sind, og ville slet ikke kunne koncentrere sig så længe et nyt sted.

Men heste er jo forskellige. smiley

• #13   16. jan 2012 Lige vil dem der hjælp og kom med gode råd, så kan jeg fortælle at hesten ikke ville læsses! Dog gik hun op efter en times kæmpen med dette. Dette gjorde at jeg kom for sent til undervisning. Men min søde far kørte med mig over på rideskolen så vi kunne komme ud og ride alligevel. Og få vi først havde redet rundt et par gange, ja så gik hun jo ganske pænt. . . Så jeg håber på at min far hår tid igen i morgen til at tage med mig. smiley

Kommentér på:
Unghest et fremmet sted første gang

Annonce