{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.024 visninger | Oprettet:

Jeres mål med ridning i 2012?? {{forumTopicSubject}}

Hej :))
Jeg har fået den (svære) opgave af min træner at finde ud af hvilke mål jeg har i 2012.. Og ikke blot det, men også hvordan jeg vil nå dem. JEg har ldit svært ved at komme igang da jeg for det første ingen hest har, og så ved jeg slet ikke hvad der er realistisk jeg kan nå??

Jeg syens faktisk det er værd at spekulerer over.. for hvor langt rækker mine evner, mod og vilje?? Man siger jo altid at man vil gøre alt hvad man kan for at nå sit mål, men vil man droppe alt?? venner, kæreste, skole osv??
Så jeg vil gerne høre jeres mening :D!

Hvad er jeres mål i 2012??
Hvad vil i gøre for at nå dem?
Og hvor langt vil i gå for at nå jeres drømme??

Mvh. Astrid :))

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jeres mål med ridning i 2012??
  • #3   30. dec 2011 Få nogle rigtig fede ride ture med min nye 3 års. Med at træne ham rigtig godt op, og på den korrekte måde så jeg ikke skader ham osv smiley

Hvordan jeg skal nå dem:Træne og træne få masser af undervisning, vise det glade smil hver gang jeg er ude og ride (for så går det altid meget bedre)

• #4   30. dec 2011
    Mål for 2012:
    Starte stævner på Zolo, ikke noget bestemt niveau, bare starte, også kan niveau komme senere.
    Hvordan nåes målet? Via undervisning, som jeg er ved at finde. Undervisning er også et krav fra ejers side, om at jeg skal have, før der må startes stævner.

• #5   30. dec 2011 Tja jeg skal først og fremmest have løst mit problem, der hedder mangel af bil. Når det er løst, så kan jeg komme til stævnerne og undervisning (kan dog ride til undervisning om sommeren).
    Men får jeg løst det problem, så skal jeg bare starte stille ud med military sæsonen, for vi har nærmest ikke været til stævner i hele 2011.

• #6   30. dec 2011 Starte 1-2 sidste stævner på Chess:-) hun er næsten 20 år så;)

• #7   30. dec 2011 også på stranden, i byen og måske i skoven og sådan, bare få noget og opleve ting, hun elsker og gå ture så det skal hun nok blive glad for;-)

• #8   30. dec 2011 Hvad er jeres mål i 2012??

Mit mål har ikke noget med, konkurrencer at gøre. Men du må da gerne høre det alligevel smiley
    Mit helt simple mål, er egenlig bare at få redet noget mere, end jeg har gjort i 2010
    Vil gerne i gang med at få noget undervisning. Ikke på noget vildt niveau, bare noget grund ridning, da jeg ikke har modtaget undervisning siden 2006
    Min hest og jeg har aldrig rigtig fundet melodien på den dressur mæssige front, så det kunne være fedt at komme i gang med det.

Tja jeg vil gerne sætte tid af til at træne ved siden af den evt. undervisning, men da jeg forhåbentligt skal i gang med mere uddannelse i marts måned, skal der være tid til at studere så jeg kommer ud med et godt gennemsnit.
    Så vil ikke lægge mig fast på noget fast ride program, men passe det ind i den tid jeg nu får.

Det har jeg ikke de store planer for, tager det som det kommer. Har ikke de store drømme om at skulle nå et bestemt niveau eller om at skulle ride stævner. Så jeg har ikke travlt med at skulle nå noget til en bestemt tid.

• #9   30. dec 2011 Plet: Hygge rundt, ride en masse ture til sommer.
    Asterix: Starte de første par stævner. Dette gøres ved at træne målrettet fra foråret hvor han skal startes op igen. Han er heldigvis komplekt trailer vant og rimelig kold i hovedet, så det handler primært blot om at få trænet de basale ting.
    Ginny: At komme ud og starte. Dette gøres ved at træne en masse trailer, så hun finder ud af at traileren er rar, derefter træne "farlige" ting så hun lærer at slappe af.
    Medina: At hun bliver tilredet. Dette skal gøres stille og roligt, så hun kan følge med og forhåbentligt blive kåret senere på året.

• #10   30. dec 2011 At komme op og starte LC og forhåbentlig LB i spring :). Komme ud og snuse til nogle militarystævner smiley
    Men det er noget jeg allerede nu ved, at jeg kommer til, så det er vel egentlig ikke rigtige mål smiley .
    Har en drøm om at komme med til Danish Christmas Show Warm up enten i 2012 eller 2013 smiley

Jeg har det sådan lidt, at jeg vil tage tingene som det kommer og vi når det vi når smiley

• #11   30. dec 2011 Efter som det er mit sidste år på min 3´er skal der stilles mange stævner smiley

• #12   30. dec 2011 Orv ja...
    Glemte da helt at jeg faktisk drømmer at komme ud og prøve noget distanceridning i løbet af 2012 smiley
    Det tiltaler mig så meget, at kunne ride i naturen og så konkurrere på samme tid.

• #13   30. dec 2011 Rigtig gode svar alle sammen smiley er både intra i konkurrence mæssige og ikke konkurrence mæssige mål smiley alle svar kan bruges smiley

• #14   30. dec 2011 Mine mål er:
    At starte udestævner på Ziggi, få ham til at gå stabillt til biddet, og komme op i LB-LA.

Hvordan:
    Udestævnerne er jo lette nok, bare melde til osv smiley
    De andre: Ved hjælp af undervisning fra min fantastiske underviser smiley

• #15   31. dec 2011 At købe en god hest når jeg er blevet konfimeret og så komme op og starte en LA1 som udgangs punkt;)

• #16   31. dec 2011 Hvad er jeres mål i 2012:
    - Først vil jeg håbe at Fire snart ikke er halt mere, så genoptræningen snart kan begynde rigtigt. Og så kunne jeg godt tænke mig at prøve at ride en LC3-LB1 til stævne smiley

Hvad vil i gøre for at nå dem:
    -Først genoptræne i hendes tempo, så hun ikke bliver halt igen. Og så en masse undervisning, og træning smiley Så burde vi kunne klare det smiley

Og hvor langt vil i gå for at nå jeres drømme:
    - Jeg vil først gøre ALT i verden for at få hende haltfri! Og så håber jeg på, hun kan nå at blive klar til sommer smiley
    Så vi måske kan få vores mål gennemført smiley

• #17   31. dec 2011 Jeg have gjort min ny tilredet 3 års klar til championatet og kåring, så ud og ride et par stævner udover.

Hvordan jeg vil opnå det:

For det første holde mig selv i form ved løb 3 gange om ugen, da det ikke kræver særlig stærk fysisk form at ride en 3 års bare for at være klar når hun er klar

Planlægge fri perioder/vækst ride ca. 3 gange om ugen

Få grund ridningen på plads ved hjælp af undervisning og køre til andre ridehuse for at træne, så oplevelsen af at komme ud til stævner ikke bliver stressende.

• #18   31. dec 2011 Med rebella skal det være at få hende i fin form inden hun skal fole smiley Og så bliver det at få et super fint føl og se hvad det bringer. Vil gerne have en så klar inden 2013 at hvis jeg ville skulle vi starte en la3. Hun er 15 år og har gået M klasser før. Så det bliver at få hende sat til med nogen gode muskler, og så skal hun vente på mig og ikke spænde op. Og så skal vi have changementerne på plads, det kunne være lækkert.

Med Viva bliver det at lære hende at kende og få hende trænet i at stå stille og få trænet hende op efter en overbelastning. Hende vil jeg bare gerne ud og starte på. Gerne en la1.

Og i hele det omfang vil jeg bare gerne igang med noget undervisning smiley
    Og hvis jeg ikke når mine mål. jamen så er der et år mere at nå dem i smiley

• #19   31. dec 2011 At få redet Kebaben op, til det han ska rides op til, og få ham solgt til en sød og kærlig familie, der vil elske ham til deres dages ende smiley

• #22   31. dec 2011 Mit mål er at få tingene til at hænge sammen, så jeg kan beholde min hest.. Hvis det lykkedes, er mit mål bare at få det til at fungere mellem hende og jeg, specielt ridemæssigt.. Tja, ellers har jeg ikke nogle mål, er gået hen bare og blive hyggerytter, selvom det overhovedet ikke er det jeg vil.. Så jeg må se tiden an.

• #23   31. dec 2011 Kunne rigtig godt taenke mig at komme ud og starte noget LA, men skal foerst lige igennem LB'erne smiley

• #24   31. dec 2011 Hvad er jeres mål i 2012?
    Få Pinno færdig tilredet i det grundlæggende.
    Starte nogle små dressur stævner med Pinno.
    Få trænet ridning i trafikken.
    Trænet balance.
    Få lært Pinno flere tricks.

Træne:-)

Hvor langt vil i gå for at nå jeres drømme?
    Langt!:-b
    Jeg vil få tilredet Pinno færdig i 2012 så vi kan komme videre.
    Men nu har jeg så også næsten kun 1 veninde som jeg er sammen med i min fritid, og er ikke lige typen som shopper hverdag;-b
    Jeg vil ihvertfald bruge mindste 5 dage om ugen til træning:-)

• #25   31. dec 2011 Hvad er jeres mål i 2012??
    1) springe 100 cm. på lodret/oxer
    2) Placeres i LC dressur (nummer 1, 2 eller 3)
    3) Lære noget mere horsemanship !
    4) Muligvis starte dressur/spring stævne på Fyn.

Øve, træne, øve, træne og øve, træne lidt mere..

Hmm, har ikke prøvet det men tror jeg ville gøre alt hvad jeg kunne for ridningen, samtidig respekterer mine venner og familie at jeg bruger næsten al min tur på hestene og for lidt tid på dem.

• #26   31. dec 2011 Hvad er jeres mål i 2012??

At komme ud og starter nogle flere stævner smiley og blive en bedre rytter

Jeg vil bare træne for at nå dem. I sær med galloppen på Faxe den har vi lidt problemer med smiley

Puha, det ved jeg godt nok ikke men jeg vil da gå så langt som vi kan indtil han skal sælges smiley / smiley

• #28   31. dec 2011 På min part Anushka, at vi kan gennemføre en dressurklasse, bare en LC til 60 %. Hun går super godt til undervisning, men spasser helt ud og går amok til stævner, så jeg kunne rigtig godt tænke mig at få redet nogle stævner, så hun kan lære at det er okay at starte stævner!

• #29   31. dec 2011 Hvad er jeres mål i 2012??

Jeg skal have Line med ud til nogle flere stævner (hun har kun været til et enkelt) og så håber jeg selvfølgelig på, at starte lidt højere end LC, men vi skal lige have styr på sidebevægelserne først, hvilket vi er godt i gang med på nuværende tidspunkt. Så skal hun lære at få nakken lidt højere op og bære sig bedre smiley

• #30   31. dec 2011 mit mål er at starte 5 års championat i dressur, desuden kåring af min hoppe og få startet et par stævner.

det skal nås ved træning, træning, træning og undervisning smiley

desuden skal jeg igang med trailer kørerkort så jeg selv kan kører med min lille hest smiley

• #32   31. dec 2011 Få en vild tur i dyrehaven, og så starte et lille stævne eller 2 hehe:)

• #33   31. dec 2011 Hvad er jeres mål i 2012??
    Mit mål er at tage med til EM for Haflinger i juni i TJekkiet, hvor jeg så skal starte reining, trail og pleasure (:

jeg er allerede kvalificeret så nu skal der bare trænes, trænes og trænes og ud at starte masser af stævner smiley

tja jeg lader nok mine venner og kæreste lidt i baggrunden, men det ved de godt (: jeg vil dog aldrig gå længere end min pony kan klare det (;

• #34   31. dec 2011 Mit mål i 2012er for det første at NYDE året, jeg fylder 16 i februar, så det er det sidste år med min helt fantastiske pony smiley
    At få redet en masse C-stævner, og at komme op i de høje dressurklasser, måske en P-klasse hvis det går så meget fremad.
    og at få finpudset alle øvelserne, så han kan dem til UG smiley
    Jeg vil nå dem ved at ride og få undervisning, og ride nogle kurser.
    hvor langt jeg vil gå? jeg vil gå hele vejen i år, alt andet må halte bagefter, da jeg for 3 år siden fik min pony troede vi ikke den ville komme til at gå højere end LC, nu går den altså LA til nogle rigtig gode procenter, så nu giver vi den en skalle og så må venner/veninder osv altså vente. smiley

• #35   31. dec 2011 Hvad er jeres mål i 2012??
    At jeg imenst søster er på landbrugskole skal have en masse undervisning, og at jeg skal få ham til at give op, af hensyn til at han er stædig så han nermest nægter at gå til biddet.
    og måske komme ud og starte mit første stævne smiley

ikke give op og bare kæmpe, selvom det nok kommer til at kommer sved og tårer, er jeg ikke den type der giver op smiley

det er lidt svært at sige.

• #36   31. dec 2011 Mit mål for 2012 er for det første at komme igennem året uden alle de dårlige oplevelser jeg har haft dette år på hestefronten.

Så vil jeg gerne have Escape op og kunne gå en hæderlig LA1-LA2. Ved ikke om vi kommer til stævner, sikkert ikke, men hvis vi kan derhjemme vil jeg være glad. Jeg vil også gerne indspringe hende, bare så vi kan lave lidt gymnastikspring, da jeg ikke er springrytter. Vil også på flere ture med Escape.

I det hele taget vil jeg bare gerne udvikle mig på alle fronter sammen med Escape og bibeholde hendes glæde for at arbejde.

• #37   31. dec 2011 mit mål er nok og ku finde ud af bruge de rigtige signaler for at min hest og jeg kan kommunikere bedre sammen på dressur banen..

• #38   31. dec 2011 Mål 2012: Få en rigtig god ridehest ud af 3 års Oktavia, gerne ride en ld1 på hende.
    Starte distance med Picasso.

Hvad vil jeg gøre for at nå dem: få undervisning på Oktavia, gøre hende fuldstændig sikker når jeg stiger op. Få en masse privatundervisning på Picasso, specielt træne galop, så han bliver styrbar i det frie.

Hvor langt vil jeg gå: jeg vil må ingen måde droppe min skole, det er den der laver min fremtid. Jeg sætter i forvejen ridning før veninder og fester, så jeg vil ikke gøre noget udover det jeg i forvejen gør, for at opnå mine mål smiley

• #39   31. dec 2011 har haft et dumt ben de sidste 2 1/2år, og nu 5 operationer sener, sku det være godt.. har redet 5 gange max på 2 1/2år
    så mit mål/drøm for 2012 er "bare" at komme til at ride min hest og kunne ride lige så meget jeg plejede :-).

hvad jeg vil gøre = genoptræne -_- la vær med at vrikke rundt igen;-)

• #40   1. jan 2012 Mit helt store mål med Felix er at få ham i yderligere god form, og komme igang med noget springning. Og dessur på LB. smiley
    Med Harald er det, at han skal lære at kunne trave og gallopere i flok - bagerst! smiley

• #41   1. jan 2012 Mit mål er lige pt at få min hest i gang igen efter ha har været halt og komme ud og ride på stævnepladaerne igen og mit ål er også at få nongen højere procenter...

• #42   1. jan 2012 Mit mål er, at min 3 (snart 4) årige og jeg skal have styr på galoppen, og træne alm lc-klasses dressur. Evt starte en ld/lc hvis vi bliver klar, og jeg har et lille ønske om at få ham indsprunget også..

og engang i efteråret skal han stilles til kåring (:

der er masser at tage fat på, ikke mindst at få lavet stalden her hjemme klar til hestene (:

• #43   1. jan 2012 Hvad er jeres mål i 2012?? Ride min første lb1 og springe Ld - Lc til stævne.
    Hvad vil i gøre for at nå dem? Få en masse undervisning og starte lidt Lc, indtil August når han er gammel nok til Lb klasser.
    Og hvor langt vil i gå for at nå jeres drømme?? Presse mig selv til at få redet mere seriøst.

• #45   1. jan 2012 Vil rigtig gerne nå at prøve kræfter med nogle LA-klasser sammen med Zorro smiley

• #46   1. jan 2012 At blive tryg i spring, og træne ikke at hænge i højre side. smiley
    Hvordan: ved hjælp af mine undervisere. smiley

• #47   4. jan 2012 4års championat (-:

• #48   8. jan 2012 at få redet nogle LA'er til 70%.
    Få placeringer på distriksplan i dressur.
    ride distriksmesterskaber i 02, individuelt.
    måske få startet en pri i dressur.
    ride 6 års championat.
    blive bedre til at springe.
    evt. starter nogen LB'er på distriksplan i spring.
    prøve military og evt. starte et par små stævner.

Kommentér på:
Jeres mål med ridning i 2012??

Annonce