1.162 visninger
|
Oprettet:
Søger inspiration.. {{forumTopicSubject}}
Jeg har en lidt ældre fuldblods herre som står lidt stille pt pga vægt øgning og et spark som gør han er en smule øm lidt før krydset. ( fejler intet og har haft kontakt til dyrlæge)
Jeg har gode faciliteter med ridehus, rieebane, bumme osv..
Nu er det blevet lidt kedeligt for mig og hesten at lave det samme og det samme hver dag..
Lige nu tager vi ridehuset mindst hver anden dag og longerer ham ( frit , og mest i skridt)
Er der nogle venlige sjæle der kan give nye tips til træning, da jeg søger inspiration og råd? Cassis og jeg keder os lidt:)
- Kedelige Jeanet og cassis
jan 2009
Følger: 15 Følgere: 23 Heste: 2 Emner: 117 Svar: 666
jul 2006
Følger: 48 Følgere: 48 Heste: 8 Emner: 28 Svar: 1.023
Blogger
Følger: 23 Følgere: 2124 Heste: 7 Emner: 339 Svar: 11.517
Det er en anderledes og krævende metode både for hest og rytter..
jan 2009
Dressur øvelser jeg laver er: Schenkelvigninger, øgninger, tilbage trædninger, parader.
alt dette selvf. med så små hjælpere som muligt og det skal se let og elegant ud
I western træner jeg øvelser som:
Side pass (en sidelæns bevægelse lige som schenkelvigning, bortset fra hesten skal gå helt sidelæns - krydse ben over uden at gå frem eller tilbage.
Spin (En øvelse der minder lidt om galop piuette, men startes i skridt. hestens skal dreje rundt om sin bagpart, ved at krydse forbenene over, men blive stående på indvendige bagben.
Tilbagetrædninger
Så træner jeg også Showmanship at halter eller Trail at halter.
Showmanship, er en klasse ligesom mønstring. hvor man fremviser hesten i skridt, trav og tilbagetrædning samt vendinger højre og venstre om i forskellige grader.
Trail at halter, er en forhindrings bane i skridt og trav, hvor man bl.a. går hen over en bro, igennem en låge, slalom, bakker igennem et L eller V lavet af bomme
I både trail og showmanship, må man ikke røre hesten og hesten må ikke røre dig.
** se evt. film under min profil **
sep 2011
Følger: 19 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 9 Svar: 94
Her er nogen tips og råd:):
Du kan evt. tilkøre ham, eller bare finde nogen køretøjler og så bare gå bag ved ham, på den måde bliver han også trænet i at gå pænt fra jorden.
Du kan også lærer ham komadoer eller tricks, er sikker på at der findes en masse hjemmesider med instrukser og sådan noget.
Og hvis han ikke er trailervandt kan du jo også gøre ham det, eller hvis han er, så kan du jo bare forbedre det...
Nå, hav en forsat godt jul
Hilsen
Marie og de firbenende...
jul 2006
Julie h: det lyder utrolig spændende, og det ser det osse ud til at være ud fra dine video.. Det er da noget det skal studereres lidt mere
Marie : tak for tips, det med trailer behøves ikke da han er gammel jagt/ galop hest og hvis han ser muligheden for at komme i en trailer så gør han det.. Det er et sted han forbinder med at slappe af så han sover som en sten under kørsel og hvis han bare står og står
Og jo tak i lige måde
sep 2011
jan 2009
jul 2006
Ja kunne godt forestille mig det var hyggeligt. Må hellere prøve noget af det idag.. Især det med at bakke igennem forhindringer
sep 2011
jul 2006
Men det et kæmpe arbejde med de heste som ik er vilde med trailer
sep 2011
Min pony (Bella) Hader vand, men har engang (ca. 3 år siden) var hun trailervandt. Her forleden da jeg fik min nye hest Hazo havde vi en trailer til rådighed og så trak jeg Bella op hun gik direkte op, men det var hønettet der loggede, hun panikkede og jeg gav jo bare slip.. Hun gad ikk op efter indtil at min far trak hende, men det skal så også være min far...
jul 2006
sep 2011
Søger inspiration..