Foder hjælp -bid :) {{forumTopicSubject}}
Hej hg,
Jeg har ham her frello fra 2009. Jeg har de sidste par uger haft ham lidt i longe og været på ryggen af ham 3 gange nu, kun i skridt og med trækker, max 1 gang om ugen ! og longe max 2 gange om ugen og i max 5-10 minutter, han er en hest der koncentere sig ekstremt og som konstant er opmærksom på rytter/longeføre.
og det har han taget helt ufatteligt fantastisk ! han er en hest der er meeeget nede på jorden ! Meget..
han er ikke tynd !! Men synes godt at han må tage lidt mere på..så fik anbefalet horsespeed fra videbæk.. så han nu får 1½-2 kilo Lucerne, ½kg horsespeed, vitaminer/mineraler og hørfrø olie, og når han har været i lidt arbejde får han også lidt betfor Meeeen nu er han blevet en lille energibombe ! koncentere sig absolut ikke og er helt oppe og ringe og har lidt tyndmave.. har aldrig oplevet ham sådan.. så nu overvejer jeg at fjerne horsespeed helt..
-Men hvad vil i så anbefale jeg skal give ham istedet? for at han tager lidt på? Det skal være med så lidt stivelse som overhovedet muligt..
Og ang. bid Har hørt at hvis man har en hest der ikke så gerne vil have bidet i munden så skulle det være godt at smøre bidet i honning? Nogen der har erfaring med det og om det er noget der hjælper lidt ?
mar 2006
Følger: 74 Følgere: 72 Heste: 4 Emner: 236 Svar: 1.348
feb 2008
Følger: 27 Følgere: 31 Heste: 4 Emner: 260 Svar: 2.359
(link fjernet)
mar 2006
dec 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Heste: 2 Emner: 4 Svar: 226
held og lykke
feb 2008
Følger: 27 Følgere: 31 Heste: 4 Emner: 260 Svar: 2.359
Så kan du selv vurdere Jeg synes ikke det er slemt, mange foderprodukter har meget mere.
feb 2005
Følger: 62 Følgere: 61 Heste: 6 Emner: 9 Svar: 72
jan 2010
Følger: 45 Følgere: 44 Heste: 3 Emner: 72 Svar: 1.759
Men ellers tror jeg ikke at honning er en god idé. Det er jo bare en lokkemetode - en midlertidig løsning. Hesten finder jo snart ud af, at honningen forsvinder - og du kan jo ikke blive ved med resten af livet at smøre det ind i honning hver gang du skal ud og ride. Prøv at finde ud af hvorfor hesten ikke vil have det i munden - gør det ondt? Sørg altid for, at biddet er tilpasset ordentligt. Prøv evt. et andet, blidere bid. Og træn en hel masse med det - start med at få biddet ind i munden, og så ud igen med det samme - så lærer han, at han får ros for at tage biddet ind i munden. Og så efterhånden øg tiden, han har biddet i munden. Og self husk ros :o) Masser af ros.
jan 2010
Følger: 45 Følgere: 44 Heste: 3 Emner: 72 Svar: 1.759
mar 2006
Jamen han er så ung og det er helt sikkert baby'nøkker Han har lige fået tjekket bisser osv. det er det blideste af det blideste bid.. så han skal bare lige overtales men ja, ville også bare høre
mar 2006
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Hesten skal lige have lov til at finde ud af hvad det er for noget :o)
Kan du slet ikke få det ind via. en finger i mundvigen så den åbner munden?
Så plejer jeg at proppe grime udover og gå en tur, så hesten kun har bidet i munden, men ikke trækkes i det.
mar 2006
Foder hjælp -bid :)