vil ikke andet end kontragalop!?!?!?! vil ikke andet end kontragalop!?!?!?!
hej kære hg,er
jeg er ved at genoptræne min dejlige hoppe, jeg er endnu ikke kommet til galoppen, men her den anden dag var jeg i gang med min trav og hun var ivrig og slog i galop MEN det var kontragalop!!!!!
da jeg i sin tid prøvede hende kunne jeg ikke få hende til andet end kontragalop!!!!!!
har i nogle fif til hvad jeg kan gøre for at lære hende ordenlig galop.
jeg er stadig ikke nået til galoppen, men jeg vil gerne have nogle forskellige fif så jeg er "klar" når jeg skal igang med galoppen!!
jan 2006
Følger: 66 Følgere: 58 Heste: 4 Emner: 198 Svar: 9.357
feb 2007
Følger: 70 Følgere: 86 Heste: 4 Emner: 26 Svar: 306
Håber det hjalp lidt. - Det er i hvert fald den måde jeg selv har gjort med mine heste.
Held og lykke!
okt 2009
Følger: 71 Følgere: 53 Heste: 7 Emner: 197 Svar: 2.412
hun kunne ikke selv mærke det, men så har hun en kiopraktor der selv ridder, så spurgte hun ham, han sgde så det godt kunne være det.
så hun fik en behandling, og nu vil hesten gerne andet end kontragallop.
men et behøves ikke være det
okt 2009
Følger: 71 Følgere: 53 Heste: 7 Emner: 197 Svar: 2.412
jul 2005
Følger: 74 Følgere: 70 Heste: 2 Emner: 19 Svar: 174
apr 2008
Følger: 55 Følgere: 65 Heste: 3 Emner: 14 Svar: 3.182
jun 2006
Følger: 24 Følgere: 23 Heste: 3 Emner: 26 Svar: 140
apr 2008
Altså,hvor er det bare trist, at folk ikke vil få hjælp til at lære at ride i stedet for altid at sygeliggøre hestens adfærd, blot fordi man ikke selv slår til....
Undskyld mit sure opstød....
jun 2006
Følger: 24 Følgere: 23 Heste: 3 Emner: 26 Svar: 140
Jeg synes også det er unødigt stress for hesten, hvis rytteren bliver ved med at køre i det samme, og ikke kan få den til det, hvis det rent faktisk kunne afhjælpes ved kiropraktor. Og selv om det ikke skyldes det, så er en behandling af en kiropraktor jo aldrig dårligt for hesten.
Men det kan altså godt skyldes at hesten er låst eller øm. Og en måde at tjekke det på, er ved at se hvad hesten gør løs i ridehuset. Springer den konsekvent forkert an på den ene volte, kan det godt indikere at der er noget, som ikke er, som det skal være.
I øvrigt synes jeg det er mærkeligt at komme med "et surt opstød" og så bare undskylde for det i samme besked. Så kunne du jo bare have ladet være.
aug 2007
Følger: 24 Følgere: 20 Heste: 4 Emner: 41 Svar: 148
KA: hvis du alligevel ikke kan komme med andet end et højrøvet surt opstød så kan du ligeså godt lade være!!!!!!!!!!!!!!
og du ved jo som sagt ikke hvad mine planer er!!!!!! jeg tror nok lige jeg skal have genoptrænet min hypper FØR jeg starter undervisning!!!!
apr 2008
vil ikke andet end kontragalop!?!?!?!