590 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

vil ikke andet end kontragalop!?!?!?! vil ikke andet end kontragalop!?!?!?!

hej kære hg,er

jeg er ved at genoptræne min dejlige hoppe, jeg er endnu ikke kommet til galoppen, men her den anden dag var jeg i gang med min trav og hun var ivrig og slog i galop MEN det var kontragalop!!!!!

da jeg i sin tid prøvede hende kunne jeg ikke få hende til andet end kontragalop!!!!!!

har i nogle fif til hvad jeg kan gøre for at lære hende ordenlig galop.

jeg er stadig ikke nået til galoppen, men jeg vil gerne have nogle forskellige fif så jeg er "klar" når jeg skal igang med galoppen!!

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.
  • Handyman til opsætning af brusesæt 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  vil ikke andet end kontragalop!?!?!?!
  • #2   17. nov 2011 rid volter, og bøj hende lidt mere til den side hun skal gå galoppen til ..

• #3   17. nov 2011 Først og fremmest er galop jo en gangart som mange heste har svært ved at kunne kontrollere med rytter på i starten af deres uddannelse. Galoppen kræver meget styrke for hesten, og typisk vil hesten slå over i den galop som den har det bedst med, indtil den er blevet trænet tilpas meget, til at den har styrken til at kunne holde galoppen hele vejen rundt på banen på begge sider. Det vigtigste du skal fokusere på når du skal træne anspring til rigtig galop, er at sikre dig at udvendige skulder er "lukket". - Altså at din hest ikke har mulighed for at kunne rende ud med udvendige skulder og du mindsker derved dens frihed til at springe i forkert galop, da der ikke er plads til at lade den galopere den "forkerte" vej. Altså lukker du dens mulighed for anspring til udvendige. Du kan eventuelt stille din hest lidt udad så den også selv lukker muligheden for anspring til udvenidige. Samtidig med dette skal du huske at have styr på din egen placering i sadlen, så du ikke også byder hesten til at springe an i kontra og derved forvirrer den med modsigende signaler. Bliv lidt tilbage i udvendige skulder og albue samtidig med at du giver tydelig signal til anspring ved at lægge udvendige ben tilbage og indvendige lidt frem. Derved skaber du ved indvendige sædeben plads til at lade din hest springe op under sig og frem i retvendt galop.
    Håber det hjalp lidt. - Det er i hvert fald den måde jeg selv har gjort med mine heste.
    Held og lykke! smiley

• #4   17. nov 2011 min veninde havde samme problem og det viste sig at være rytterens ryg/læn der var noget galt med.
    hun kunne ikke selv mærke det, men så har hun en kiopraktor der selv ridder, så spurgte hun ham, han sgde så det godt kunne være det.
    så hun fik en behandling, og nu vil hesten gerne andet end kontragallop.
    men et behøves ikke være det smiley

• #5   17. nov 2011 ja. men det kan godt godt være at det bare er balancen, men jeg ved det ikke.

• #6   17. nov 2011 Prøv og træd ned i indvendige bøjle i det hun springer an i galop, og så sørg for at få hende stillet ind i volten:)

• #7   17. nov 2011 Prøv med noget undervisning.....

• #8   17. nov 2011 Få en kiropraktor til at kigge på den. Det hjælper meget ofte dette problem smiley

• #9   17. nov 2011 Det hjælper ikke noget med kiropraktor hvis rytterens signaler ikke er korrekte...,....

Altså,hvor er det bare trist, at folk ikke vil få hjælp til at lære at ride i stedet for altid at sygeliggøre hestens adfærd, blot fordi man ikke selv slår til.... smiley

Undskyld mit sure opstød....

• #10   17. nov 2011 kA: Selvfølgelig hjælper det ikke, hvis rytteren ikke giver de rigtige signaler. Det synes jeg bare var lidt for indlysende til at skrive det.
    Jeg synes også det er unødigt stress for hesten, hvis rytteren bliver ved med at køre i det samme, og ikke kan få den til det, hvis det rent faktisk kunne afhjælpes ved kiropraktor. Og selv om det ikke skyldes det, så er en behandling af en kiropraktor jo aldrig dårligt for hesten.

Men det kan altså godt skyldes at hesten er låst eller øm. Og en måde at tjekke det på, er ved at se hvad hesten gør løs i ridehuset. Springer den konsekvent forkert an på den ene volte, kan det godt indikere at der er noget, som ikke er, som det skal være.

I øvrigt synes jeg det er mærkeligt at komme med "et surt opstød" og så bare undskylde for det i samme besked. Så kunne du jo bare have ladet være.

• #11   17. nov 2011 tak for alle de gode råd. når vi når til galoppen vil jeg se om der ikke er et af jeres gode råd der virker smiley dejligt at have jer.

KA: hvis du alligevel ikke kan komme med andet end et højrøvet surt opstød så kan du ligeså godt lade være!!!!!!!!!!!!!!

og du ved jo som sagt ikke hvad mine planer er!!!!!! jeg tror nok lige jeg skal have genoptrænet min hypper FØR jeg starter undervisning!!!!

• #12   17. nov 2011 Ja, det kan du have ret i Rebecca. Men uanset hvad, så er hjælp og undervisning vejen frem for os alle - også i genoptræningsfaser og specelt, hvis man har problemer. Held og lykke med det.

Kommentér på:
vil ikke andet end kontragalop!?!?!?!

Annonce