2.338 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Milan / Michellino afkom Milan / Michellino afkom

Hej HG,

Jeg har købt mig en hest der er ud af en stamtavle med Milan og Michellino.

jeg har læst at afkom efter denne familie godt kan kigge meget, være nervøse og tændt.
passer det ? og er der nogle af jer andre der har et afkom som har været sådan ?

Min hest Shakespeare købte jeg i sommers, tilredet. fik ham hjem og se første gange var på ham, blev jeg smidt af, min tanker om det var han var meget nervøs og spændt i kroppen.

det har kun gået fremad de sidste måneder, men han kigger stadig meget er meget nervøs og spændt i kroppen.

ville høre om nogle af jer har nogle a faringer med heste der er sådan?
f.eks med foder elller nogle måder at gøre dem rolig på?

jeg er ikke bange for ham, men tænker mere og mere over om det er smart at udsætte mig for den ridning, da han er meget voldsom når han bliver bange.
og det mister jeg efter hånden tilliden af til ham smiley
og det gør mig ked og ville godt ha det til at fungere godt, da han er min drømme hest (:

glæder mig til at høre fra jer (:

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.
  • skifte ventilator 750 kr.
  • Opsætning af lille vitrineskab 750 kr.
  • Fjerne ukrudt, klip græs og græs kanter 2.500 kr.
  • Garderobe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Milan / Michellino afkom
  • #1   11. nov 2011 jeg har også redet nogle Michellino afkom og de var også meget tændte, dog rigtig arbejdsvillige smiley

• #2   11. nov 2011 Et godt, havrefrit måltid:
    Lucerne med eks urter og kraftfoder

Træningsmetode:
    En masse basic træning, stop, bak og gå på kommando, GERNE de samme øvelser med en rytter på ryggen, som ikke styre hesten, men som bare sidder der.

De øvelser har hjulpet på de mest varme araberHINGSTE jeg har håndteret. Men husk, hav tålmodighed :O)

• #3   11. nov 2011 Da Selma var spændt, havde det noget med sadlen og i det hele taget udstyr at gøre! Hendes sadel var knækket(Hvilket er superærgeligt, da jeg nu kun har en combitextil), og det endte med et styrt. Så fandt vi ud af at den var gal. Prøv evt. at få en sadelmager til at kigge på sadlen? :))

• #4   11. nov 2011 ja han er også super arbejds villig og ville meget gerne, han har dog bare mange spændinger der gør jeg ikke bare kan sætte mig op,
    så skal longere først, og har fået tjekket sadlen og det hele, har lige fået taget billeder af ryggen og der er intet ..

men ville prøve a lave om på fodret og se ham det ville hjælpe.

men ja men skal helt klart været afklaret med at kommer man en hest efter den afstaming, skal der satme arbejdes hårdt i ridningen hverdag.

(:

• #5   11. nov 2011 Jeg har redet på en michellino. Lille gangmaskine, med super sving og var så lærenem. Blev ret hidsig, når den skulle lære nye ting fordi den så gerne vil det. Men vidunderlig temp.

Don schufros er jeg tilgengæld ikke så begjstret for

• #6   11. nov 2011 Vi har 5 milan-heste i stalden, alle smukke og godt gående (se mine to under min profil). Men ingen af dem er begynder heste. Har hørt at de som regel er sværest som unge, men at de skulle blive nemmere med alderen...

• #8   11. nov 2011 Michellino laver generelt nogle smukke og dygtige, men varme afkom.

• #9   11. nov 2011
    ja afkomene ligner meget hinanden, smukt hoved og meget kort kompakte heste (:

har heller ikke fået andet en ros til ham med han var rigtig fin osv.

men håber som helene s skriver at han bliver mere og mere fornuftig jo ældre han bliver og mere redet. (:

• #10   11. nov 2011 Drop havren !

• #11   11. nov 2011 han får ikke havre, så det er ikke der for .

• Susanne J
    Susanne J Tilmeldt:
    jun 2011

Følger: 1 Svar: 1
    #12   19. jan 2012 Hej smiley jeg har lige købt et afkom efter Michellino, og fandt først ud af bagefter at han lavede varme hest..

jeg prøvede hende selvfølgelig inden jeg købte hende, og der var hun bare så god og fin..
    men da jeg fik hende hjem, begyndte hun at stejle..

Jeg har nu fået en prof horsemanship dame ned, og det går virkelig fremad.. Kunne måske være at du skulle træne noget horesmanship på den, da det gør at hesten finder ud af at det du udsætter for ikke er farligt, og at den bliver sat på plads, på den naturlige måde (heste måden)

- jeg kan tydelig se at det har ændret min hest.. før hen gik hun med hoved i sky, og var obs på alt. nu går hun med nedsunket hals og slapper meget mere af.

Kommentér på:
Milan / Michellino afkom

Annonce