Milan / Michellino afkom Milan / Michellino afkom
Hej HG,
Jeg har købt mig en hest der er ud af en stamtavle med Milan og Michellino.
jeg har læst at afkom efter denne familie godt kan kigge meget, være nervøse og tændt.
passer det ? og er der nogle af jer andre der har et afkom som har været sådan ?
Min hest Shakespeare købte jeg i sommers, tilredet. fik ham hjem og se første gange var på ham, blev jeg smidt af, min tanker om det var han var meget nervøs og spændt i kroppen.
det har kun gået fremad de sidste måneder, men han kigger stadig meget er meget nervøs og spændt i kroppen.
ville høre om nogle af jer har nogle a faringer med heste der er sådan?
f.eks med foder elller nogle måder at gøre dem rolig på?
jeg er ikke bange for ham, men tænker mere og mere over om det er smart at udsætte mig for den ridning, da han er meget voldsom når han bliver bange.
og det mister jeg efter hånden tilliden af til ham
og det gør mig ked og ville godt ha det til at fungere godt, da han er min drømme hest (:
glæder mig til at høre fra jer (:
jul 2004
Følger: 65 Følgere: 62 Heste: 5 Emner: 125 Svar: 1.016
apr 2010
Følger: 58 Følgere: 49 Heste: 4 Emner: 150 Svar: 1.550
Lucerne med eks urter og kraftfoder
Træningsmetode:
En masse basic træning, stop, bak og gå på kommando, GERNE de samme øvelser med en rytter på ryggen, som ikke styre hesten, men som bare sidder der.
De øvelser har hjulpet på de mest varme araberHINGSTE jeg har håndteret. Men husk, hav tålmodighed :O)
sep 2011
Følger: 65 Følgere: 67 Heste: 6 Emner: 38 Svar: 170
mar 2006
Følger: 99 Følgere: 92 Heste: 9 Emner: 31 Svar: 142
så skal longere først, og har fået tjekket sadlen og det hele, har lige fået taget billeder af ryggen og der er intet ..
men ville prøve a lave om på fodret og se ham det ville hjælpe.
men ja men skal helt klart været afklaret med at kommer man en hest efter den afstaming, skal der satme arbejdes hårdt i ridningen hverdag.
(:
dec 2006
Følger: 125 Følgere: 122 Heste: 13 Emner: 1.399 Svar: 7.406
Don schufros er jeg tilgengæld ikke så begjstret for
maj 2006
Følger: 139 Følgere: 155 Heste: 19 Emner: 19 Svar: 113
feb 2008
Følger: 149 Følgere: 150 Heste: 3 Emner: 51 Svar: 2.050
mar 2006
ja afkomene ligner meget hinanden, smukt hoved og meget kort kompakte heste (:
har heller ikke fået andet en ros til ham med han var rigtig fin osv.
men håber som helene s skriver at han bliver mere og mere fornuftig jo ældre han bliver og mere redet. (:
jan 2007
Følger: 34 Følgere: 45 Heste: 5 Emner: 318 Svar: 2.895
mar 2006
jun 2011
Følger: 1 Svar: 1
jeg prøvede hende selvfølgelig inden jeg købte hende, og der var hun bare så god og fin..
men da jeg fik hende hjem, begyndte hun at stejle..
Jeg har nu fået en prof horsemanship dame ned, og det går virkelig fremad.. Kunne måske være at du skulle træne noget horesmanship på den, da det gør at hesten finder ud af at det du udsætter for ikke er farligt, og at den bliver sat på plads, på den naturlige måde (heste måden)
- jeg kan tydelig se at det har ændret min hest.. før hen gik hun med hoved i sky, og var obs på alt. nu går hun med nedsunket hals og slapper meget mere af.
Milan / Michellino afkom