{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.290 visninger | Oprettet:

Brækket fod - lave med hest? {{forumTopicSubject}}

Lidt random overskrift, beklager smiley

Men jeg er den fannytastiske situation at jeg ikke må ride den næste måned pga en brækket ankel.
Det er også fint nok, man kan jo sagtens lave alt muligt andet, men jeg kan ikke finde på noget som ikke involverer noget med at gå - som jeg også helst skal holde på et minimum.

Jeg kan lave nogle simple tricks, men det bliver jo hurtigt kedeligt -både for hesten og jeg- og har tænkt på at finde en stol der kan snurre rundt, så jeg kan longere på en lidt alternativ facon (plejer at gå meget rundt når jeg longerer).

Nogle gode ideer?
Jeg kan da umuligt være den eneste hestepige der har brækket anklen ! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brækket fod - lave med hest?
  • #1   10. nov 2011 Jeg har lige brækket min i går, så nu skal jeg lige opereres i den i morgen og så er jeg spændt på hvordan jeg kan hygge med min hest.
    Jeg har gudskelov en 4 års, hvor det har været meningen at den skulle have vokse pause her til vinter aligevel, så det får den bare alledere nu istedet for. smiley

• #2   10. nov 2011 se i sådanne situationer er det jo lykken at have en tilkørt hest;o)

Umiddelbart ville jeg nu give hesten "fri" og så nøjes med at hygge lidt om den og evt lidt lette tricks o.l.
    -helbreddet er altså vigtigere end at hesten bliver motioneret, og så længe den kommer på fold osv, klarer den sig nok:o)

• #3   10. nov 2011 <b>Line Og Lotte + mor .</b>
    Men den skal vel stadig lave lidt - stimuleres bare en smule?

Coda skal jo ikke have voksepause, så den kan jeg ikke bruge smiley

• #4   10. nov 2011 <b>Michelle W</b>
    Det er også af rent egoistiske årsager - jeg trænger til noget hest!

• #5   10. nov 2011 hmmm...
    jeg må indrømme, det er sgu lidt svært at finde på noget at lave med heste, hvor man ikke skal gå... (:
    Må du sidde på hesten uden saddel bare hovedtøj (eller hvad du nu rider med) og så skridte?

• #6   10. nov 2011 <b>Team Aagr! smiley Solle og Bowie smiley :</b>
    Nej, desværre. Havde jeg nemlig også tænkt på, for så hvis man ikke har bøjler, så slapper man jo bare af i anklen.

• #7   10. nov 2011 nå det var ærgeligt....
    Jeg tror bare ikke der er så mege man kan lave med en brækket ankel smiley
    du kan jo altid nusse og strigle og sådan... (:

• #8   10. nov 2011 lav noget fornuftigt. lær hesten at være en handicap hjælper smiley

• #9   10. nov 2011 Hold da op, kan du allerede gå på din ? Hvis ja, så siger jeg bare din heldige en smiley Jeg væltede med Glorija for 4 uger siden nu og de første 2 - 2½ uger kunne jeg ikk støtte på den. uge 3 kunne jeg begynde og støtte på den og her på uge 4 kan jeg gå på den, men ikke særlig længe af gangen smiley Så jeg har kun klappet lidt på mine den sidste månede, men det er nu også meget hyggeligt smiley

• #10   10. nov 2011 Da jeg havde brækket anklen, red jeg to af de roligste heste.
    De andre heste brugte jeg tiden på at strigle og nusse.
    Fik en kørestol så gik også mange ture med hestene på ridebanen, markerne og rundt på vores gård smiley

• #11   10. nov 2011 altså da jeg brækkede foden 2 steder humpede jeg med krykker dagen efter op til min hest og så afsted på tur .. det skal lige siges at min tidligere hest var meget rolig anlagt smiley men ellers fik jeg min mor eller en veninde til at longere ham smiley

• #12   10. nov 2011 Hold da op, det har jeg godt nok ikke kunne smiley Men de første 2 uger kunne jeg heller ikke bukke mit knæ, og min fod var så hævet og blå og den så virkelig underlig ud. smiley

• #13   10. nov 2011 Jeg brækkede min i april og har stadig komplikationer smiley

Jeg var ikke i stalden den første 1½mdr af rene smerter og det er først for 2mdr siden jeg er begyndt at kunne side på en hest. Kan maks ride trav 2 gange om ugen i maks 5 min smiley

Men jeg har lavet en masse jord arbejde, løsspring og longering, det kræver dog hjælpere.. Men er i stalden og hygger med mine heste smiley

• #14   10. nov 2011 Jeg ville nok give hesten fri og passe lidt på helbreddet. Har i sommers "gået" med to overrevne ledbånd (det tog 1½ måned at vokse sammen) og i den tid var mine heste bare foldbumser. Få evt en anden til at trræne hesten hvis den absolut skal lave noget.
    God bedring smiley

• #15   10. nov 2011 Jeg gik på den .. måske et minut efter jeg brækkede den? smiley
    Jeg faldt af en hest (typisk ;D) fordi hun stak mulen direkte ind i et stødhegn, hoppede til siden og jeg havde ikke sadel på, så svupti - så lå jeg på jorden, ovenpå min egen fod.
    Jeg skulle lige have et øjeblik til at samle mig og så gik jeg ellers tilbage til gården (som vel og mærke er ligger tværs igennem Frilandsmuseet) xD
    - Fik to dage senere mine mormors krykker og ugen efter tog jeg så til lægen, for jeg ville lige sikre mig at jeg behandlede min forstuvning rigtigt.. Det viste sig jo så, at knoglen var brækket og den måske skulle opereres - whoooops :b
    Den skal heldigvis ikke opereres, fordi jeg har været så dygtig næsten ikke at gå på den en hel uge, men nu gider jeg altså ikke de krykker mere smiley
    Flere læger har forbudt at ride, så tror jeg dropper alt hvad der hedder ridning ind til mit næste tjek - også selvom det er en rolig hest uden sadel.

Jeg er ikke i tvivl om, at Coda ikke har noget imod en pause, men det er bare mig der gerne vil ud og heste den smiley

• #17   11. nov 2011 <b>.°º•¤ Mimmi ¤•º° .</b>
    Det må jeg heller ikke smiley

Men kan godt forstå, at du ikke må gå på foden, for knoglerne i foden rykker sig meget når man træder smiley

Kommentér på:
Brækket fod - lave med hest?

Annonce