747 visninger
|
Oprettet:
Man skal aldrig give op ! {{forumTopicSubject}}
For et år siden blev min drømme hest dødsdømt, jeg nægtede at give op. I dag har jeg en sund og rask hest.
http://www.hestegalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=264105
maj 2006
Følger: 36 Følgere: 36 Heste: 4 Emner: 2 Svar: 1.152
STORT TILLYKKE
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 29 Heste: 2 Emner: 690 Svar: 2.978
Har selv overvejet aflivning, først pga. en stokhalt hest i 6 mnd. Derefter da hun fik astma, men hun har det nu okay. Gør også alt for hende, incl. at vande hendes OG nabo hestens stråfoder..
Det er rigtig rart når man har mulighed for at redde sin hest.
jul 2004
Følger: 168 Følgere: 173 Heste: 9 Emner: 449 Svar: 9.001
Måtte desværre selv opgive at få min på benene igen og måtte aflive ham i torsdags, efter 8 måneders kamp med dyrlægen på sidelinjen, mod en skade i hasen...
sep 2004
Følger: 28 Følgere: 30 Heste: 3 Emner: 57 Svar: 614
aug 2006
Følger: 63 Følgere: 84 Heste: 6 Emner: 148 Svar: 573
Han er den dejligste hest, med det bedste temperament (:
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.151
Så han tilbragte 5 mdr i en boks, uden så meget som at måtte komme ud på staldgangen.
Hver 3. dag blev han bedøvet, fik ætset arvæv, fik pakket benet ind igen, og så tilbage at vente 3 dage på at måtte komme ud på staldgangen igen til samme omgang.
Indtil vi fandt ud af at få lavet en skinne til benet af et nedløbsrør, vat og gaffatape (gips var ikke muligt, da det jo skulle skiftes hver 3. dag), var det ikke muligt for ham selv at rejse sig når han havde lagt sig ned, da der jo ikke var sener til at støtte/strække benet.
Efter 5 mdr uden sollys, frisk luft, motion mm. var han gnaven, nedtrykt, pelsen var ussel, han havde store "huller" over øjnene og lignede mest af alt en gammel afdanket markedshest.
hans sko var rusten fast til hovene, da han jo ikke kunne få smed, når benet hverken kunne løftes eller bære vægten hvis man løftede det modsatte ben.
Og de 5 mdr var jo så kun begyndelsen -herefter fulgte måneders genoptræning... fortsat uden at kunne komme på fold med kammeraterne.
Så selvom jeg self er glad for at han lever i dag, så gør jeg det ALDRIG igen! Hellere aflive end lade hesten gå gennem sådan en omgang.
Man skal aldrig give op !