{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  træning af 2 års
  • #1   28. okt 2011 Jeg lærte også stille min at få udstyr på (dog ikke bid og spændte ikke gjorden)
    og så som du siger vænne den til ting (:
    Som biler og hunde feks (:

Man kan godt løsspringe en 2 års, men vil råde dig til ikke at gøre det for højt, da en så ung hest ikke kan tåle i benene at lande fra for højt et spring (:
    men 40-50 cm bør være ok (:

• #2   28. okt 2011 Manga tak for svar smiley

• #3   28. okt 2011 Vi er i gang med at lære vores 2 års at blive ordnet i alle henseender, striglet, bundet, taget fra de andre osv. samt har hun haft longegjord + underlag samt har hun haft trense på 2 gange, også går vi en lille tur oppe på ridebanen.
    Håber på snart at kunne starte longeringen bare i 5 min af gangen og senere gå over og lægge kapsun på hende så vi kan lægge lidt muskler på hende så hun er klar til løsspringning til foråret og tilridning.

Desværre så hurtigt da hun skal til hoppekåring som 3 års.. ellers var vi først startet til foråret.

• #4   28. okt 2011 Hvis man vil starte stille ud og begynde stille roligt og longere med longegjord?

• #5   28. okt 2011 Uhh mange tak for hurtigt svar

• #6   28. okt 2011 Gå nogle ture, udsæt hende for lidt af hvert - paraplyer, plastic, presseninger, lyde, biler, traktorer, let løsspring, vend hende til udstyr i små intervaller, lær hende at arbejde/gå i lange liner, ture i kuperet terræn, på bakker, at vige for tryk.

• #7   28. okt 2011 At sprigne er nok ikke godt. Men du kan tage nogen springstøtter frem og så bare lægge en bom på jorden og longere over bomme, så lære hun også det ikke er farligt og får lidt balance.
    Kan du noget med kapsuntræning, det er også helt kanon, min unghest lærte stort set alt fra jord med sidebevægelser og havde den bedste balance da han skulle tilrides. u kan smide dækkener på den og tæpper og alt muligt den skal kunne senere, lægge gamacher på så hun lære det. det er næsten kun fantasien der sætter grænser. smiley

• #8   28. okt 2011 Jeg har også en 2 års og han får IKKE hovedtøj, Sadel, eller bliver longeret før han bliver 3!
    deres knogler er jo slet ikke færdige, longearbejde er hårdt for benene.

jeg går ture med min, hygger med ham på folden, strigler ham, lære ham at så bundet, han har haft elastikgjord på, dækken, klokker, underlag, jeg træner trailer med ham, og nu vil jeg træne med en bold, plastik, paraply, stole der vælter og så videre, så han ikke bliver bange når han engang skal på stævnepladserne smiley

• #9   28. okt 2011 min skal også til at lære at ha gamacher på og bandager smiley

• #10   28. okt 2011 Det var så lidt (:

• #11   28. okt 2011 At longere gør ikke skade så længe man ikke overdriver og gør det hver dag, at øve med sadel og hovedtøj er kun sundt, så får de ikke så stort et chok når tiden kommer, så er der rigelig andet at tage stilling til. smiley

• #12   29. okt 2011 sabrina: Det kommer da helt an på hvor meget du smider i hovedet den dag de bliver 3! min bliver 3 i juni og han får dá ikke rytter på før engang i august. det vil sige han har 2 måneder til at væne sig til sadel og hovedtøj.
    han får nok kun rytter på 4 gange over en hel måden så der er vist ikke rileligt andet han skal tage stilling til.
    og han får selvfølgelig ikke både sadel og hovedtøj på, på en gang, jeg tager det i hans tempo, men jeg tager også hensyn til hans knogler og alder. For hvis jeg skulle tage hans tempo havde han allerede sadel og hovedtøj på, da han tager i mod alt hvad jeg prøver med kyshånd.

min kommer ikke i longe før i foråret, så er han næsten 3 år.

Kommentér på:
træning af 2 års

Annonce