{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
865 visninger | Oprettet:

What to do? - når hesten slår fra. {{forumTopicSubject}}

Nu står jeg med et problem at min part hurtigt bliver skræmt i blæsevejr. smiley
Han slår fra, spænder op og reagere ikke på mine hjælpere..
Han ignorere stemmen, sædet, schenklerne og i værste tilfælde tøjlerne. smiley Rider bidløst(nogle gange bid på tur)
Nogle dage hjælper det bare at skridte lidt rundt og begynde arbejdet igen bagefter.
Men andre dage kan jeg bare ikke få ham ned igen og til at lytte på hjælperne..

What to do?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  What to do? - når hesten slår fra.
  • #1   20. okt 2011 Syng en sang smiley jeg synger stille for min når vi rider til og fra banen i bulder mørke, det hjælper het vildt faktisk smiley i hvertfald på min

• #2   20. okt 2011 Rose D: Hvor sjovt, jeg syner også for mine, og her virker det også smiley

• #3   20. okt 2011 Jeg synes også du skulle prøve at synge for din part! smiley
    Når man synger bliver man nødt til at trække vejret roligt og dybt ned i maven, og det får automatisk dig til at blive afslappet og rolig.

• #4   20. okt 2011 Virker hjælperene fra jorden ellers start der. så tillærer du den nogle ting, som kan vække den tilbage igen. hvis den ikke reagere på dig, er den ikke tilstede mentalt, og det reelt farligt.
    Så du skal finde nogle måder at ringe den op på, når den kobler fra. jeg lærte min gamle det, ved horsmanship træning fra jorden, der skulle meget til at han koblede fra til sidst, og man lærte at tackle det. når man har styr på det fra jorden, har du det med på rygraden, og i værste fald kan man altid hoppe af, og ringe hesten op.

Jeg fik hjælp, fordi jeg ikke selv magtede opgaven. og det svært at forklarer på skrift hvordan man skal, da det jo oftest er forskelligt fra person og hest. men ja konsekvens og vær lederhesten, så får du mere ro på hesten. når den har tillid til du har styr på tingene.

• #5   20. okt 2011 Når du mærker den er ved at blive små nervøs så snak til den så den ved den ikke er helt alene i verden smiley

Kommentér på:
What to do? - når hesten slår fra.

Annonce