Hjælp ! {{forumTopicSubject}}
hej alle
jeg har en 3 års hoppe som kan finde på at putte sig når jeg rider fordi hun er så mega følsom på tøjlen man skal bare tænke på tage tøjlen så går hun ind og putter sig og det skal jeg meget genrne havde pillet af hende er os godt igang men det er som om der lige mangler det siste. . .
for skal til sadelkåring med hende på vilhelmsborg d 26 aug så tænkte har i nogle gode øvelser trikc til at hjælpe hende med at ride frem og suge på biden jeg kan godt få hende til at lade vær med at putte sig vis jeg bare rider stille rundt . . men når vi skal lave fri trav eller galob i overgange gør hun det og igen det skal gerne pilles lidt af hende inden sadelkåringen nogle gode ideer ?
jun 2011
Følger: 7 Følgere: 6 Heste: 1 Emner: 14 Svar: 294
aug 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Heste: 1 Emner: 41 Svar: 222
jun 2009
Følger: 53 Følgere: 48 Emner: 136 Svar: 1.083
aug 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Heste: 4 Emner: 4 Svar: 172
Så hvis du kan træne hende til at høre på ben og stemme frem for tøjle, så tror jeg du kunne få en kanon lækker hest ud af det
jan 2007
Følger: 50 Følgere: 151 Heste: 9 Emner: 48 Svar: 6.161
mar 2007
Følger: 20 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 10 Svar: 349
Jeg ville øve en masse temposkift, og sørge for at bagparten er med . Du har ikke lang tid til at gøre den helt klar , så du skulle nok ride med løse tøjler, som andre også påpeger, og så lave temposkift .
Husk ikke at ride hesten træt. Vi kender det fra os selv, når vi bliver trætte, så er vi ikke ret stærke og må derfor give efter (gå ind og putte sig).
aug 2011
men mange tak for i vil komme med lidt hjælp til mig
men ja skal havde undervisning idag så må vi se om min underviser syntes det har hjulpet
aug 2007
Følger: 57 Følgere: 53 Heste: 4 Emner: 49 Svar: 1.785
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Hvordan samler du hesten?
Er tænderne tjekket af tandlæge? Er den tjekket i nakken/halsen?
aug 2011
men ja som PIO siger er det nok tid der skal til desværre nu hvor det endelig skal kælde her d 26 og så har hun vokse pause efter den
men jeg siger rigtig mange tak for i ville ligge et ord ind
aug 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Heste: 4 Emner: 4 Svar: 172
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Hvis det er hesten på din profil, så vil jeg mene at holdningen er alt for samlet til en unghest. Sådan en burde for mig have en længere hals og være mere fremme med næsen.
Men det er jo så hvilken holdning man har til ungheste ridning :o)
Men en anden ting er så, lige ang. det spørgsmål med hvordan du samler den. Det svarede du ikke på, så kommer bare med et eks nu.
Hvis du tager og giver, piller, nuller, nykker, arbejder eller andet med tøjlen så bukker hesten nakken via. negativ forstærkning.
Så derfor forbinder hesten tøjle kontakt med = ind med snuden. Derfor bliver hesten også forvirret når man prøver på at opnå kontakt, den stikker snuden ind, da den jo er vant til at tøjle kontakt = ind med snuden for at undgå pres.
Også forvirres signalerne også for så betyder pres i tøjlerne pludselig både stop og buk nakken.
aug 2011
jeg har næsten slet ikke ved tøjlen og ja hun går dybt med snyden på de billeder men det var os der det var slemmest med hende nu er det dov blevet nemmere men arbejder intet med tøjlen jeg støtter hende op som man skal med alle heste jo
men det tager nok bare tid
Hjælp !