580 visninger
|
Oprettet:
- Pernille Krogsager Jensen -
9. feb 2009 Følger: 25 Følgere: 26 Heste: 2 Emner: 132 Svar: 1.231
9. feb 2009 Følger: 25 Følgere: 26 Heste: 2 Emner: 132 Svar: 1.231
Spørgsmål ang. wintec {{forumTopicSubject}}
Hej kloge hoveder. Jeg står og skal købe en wintec sadel, men jeg har lige et par spørgsmål til det:
Hvilket kopfjern vil passe til en nordsvensk brugshest, som normalt bruger bred i bomvidde?
Er det ler at skifte kopfjern - hvordan gør man?
Hvad er prisen på sådan et kopfjern og hvor køber man det?
På forhånd tak. :).
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Heste: 2 Emner: 10 Svar: 322
Alm. størrelser:
Gul = Smal
Grøn = Mediun smal
Sort = Medium
Blå = Medium wide
Rød = Wide
Hvid = Ekstra wide
Der er også kommet nogle der hører under "wide" men størrelserne på dem kender jeg ikke.
Det er super let at skifte kopfjern. man åbner op ind til kopfjernet, og der er der 2-4 skruer der skal skrues af, og så kan man tage kopfjernet ud og sætte et nyt i (:
Kopfjern koster omkring 200 kr, og kan købes i de fleste rideudstyrsforretninger som også sælger sadler. På nettet kan du købe dem hos: Horsepoint.dk
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.442
Men ja det tog ca 30min - 45min at skifte inden man fik skruet det hele fra og spændt det nye på. jeg måtte have kæresten til hjælp. da skrugerne var svære at stramme, mens sadlen skulle holdes sammen. Men det kan lade sig gøre. bare man har tolmodighed og korrekte skrugetrækkere.
man kan få sådan en måler, så man ikke behøver købe alle bom hjernen men ved hjælp af den, kan man se hvilket jern der passer den over skulderen. min gamle var hvid + det hvide var udvidet ekstra af sadelmager. Held og lykke med at finde den korrekte og håber i får den til at passe.
okt 2006
Følger: 18 Følgere: 34 Heste: 1 Emner: 221 Svar: 3.096
Spørgsmål ang. wintec