{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
738 visninger | Oprettet:

Sløvhed uden pisk, men ikke med??! {{forumTopicSubject}}

Hej

Min lille hest er kun lige fyldt 6 år, og vi er først rigtig begyndt at ride rigtig nu da vi lige skulle lære hinanden at kende.

Nå, men ville hører om nogle kunne hjælpe mig. Når vi starter "timen" har han som regl mere energi (som jo er normalt), MEN når vi så har fået varmet op går der ikke længe før han "dør" hurtigt for mig. Og så det lidt lige meget hvor meget jeg prøver at få ham frem, så virker det ikke. SÅ han er blevet kanon tung at ride.

Det andet problem er så også at jeg normalt helst undgår at ride med pisk og hvis jeg rider med den er den kun med i hånden og den rammer ham ikke. MEN nu begynder han så og slå fra og løfte hovedet og løbe fra mig. Jeg rider ikke med korte tøjle og er blød på hånden. Jeg har prøvet at vende ham til piske, men det som om det lige pludselig går op for ham at den er med og så sætter *fanden* i ham.

Jeg rider med sporer, da jeg dels pga. miine lange ben og dels på grund af hans energi mangel bare ikke kan få ham frem. Kun i galop! I det hele taget er hans udholdenhed/lyst til at hører efter og ride ikke voldsom stor. Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre??

Han går på fold (hver dag), han får havre og nogle vitamin piller (dette er standard for stedet jeg står), Jeg har nu også købt B vitaminer, samt lucerne m melasse og Hippolyt natur müsli. Da jeg har fået afvide det skulle hjælpe.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sløvhed uden pisk, men ikke med??!
  • #1   2. aug 2011 Hvorfor skal den have havre og melasse, som er prop fyldt med stivelse, som de ikke kan bruge til noget ?

Har du overvejet at hesten ikke synes at dressur ikke er sjovt..
    Eller at den har ondt, og derfor flygter..

• #2   2. aug 2011 passer dit udstyr?

• #3   2. aug 2011 Jeg har præcis samme problem med min - en 9 års hoppe.
    Dressur keeeeder hende så meget, for i spring og på tur fejler energien ingeting. Det er bare så frustrerende..

• #4   2. aug 2011 Selvom hesten ikke synes dressur er sjovt skal den ikke vægre sig så meget. Jeg tænker mere i retning af at sadlen ikke passer ( den kan være for smal eller for bred i bommen eller puderne trykker ), at du ikke er konsekvent og rent faktisk mener det når du beder ham gå fremad, at han måske har en dårlig kondi og derfor har brændt det hele af under opvarmning- i det tilfælde må du gå ind og bede ham gå langsomt først- du skal bestemme hvilket tempo i skal ride i og så må du tage en masse korte skridtpauser så han kan få vejret igen. Skridtpauser er også gode som ros.
    Mht pisken er han tydeligvis ikek tryg ved den og det må du så træne - fx have den med i 5 min og så smide den og så gradvist øge tiden du har den med men uden at bruge den. Du kan også træne ham fra jorden i ikke at være bange for en pisk- den skal jo være et hjælpemiddel ikke et skræmmemiddel.

• #5   2. aug 2011 Jeg vil bare lige indskyde, at min er i god kondition og tjekket igennem af dyrlæge og massør...

• #6   2. aug 2011 jeg har samme problem med min 9årig hoppe, hun er kommet i ridning for 3 måneder siden, og i starten var der masser af energi (kunne faktisk ikke holde hende tilbage) men nu er hun bare død, og det gælder både tur, dressur og spring... jeg har ikke helt fundet ud af problemet endnu, men har fået anbefalet at prøve noget ekstra b-vitamin. jeg er også blevet anbefalet at teste hende for orm, da det kan være det der tager alt det hun skal bruge. også har jeg også fået at vide at det kan være hendes måde at prøve grænser af når hun lige er kommet i ridning, og egentlig helst vil gå på fold smiley

Kommentér på:
Sløvhed uden pisk, men ikke med??!

Annonce