731 visninger
|
Oprettet:
Hjælp ! Hesten stejler :( {{forumTopicSubject}}
Nu er Lé-cis begyndt at stejle igen.
Det er når jeg vil ride f. eks. ned i den ene ende af marken selv. Så vender han rundt og hvis jeg så prøver at dreje ham rundt igen stejler han.
OG det er IKKE kun de der små tøse stejl. Han står lodret, og sparker frem med forbenen. Det er virkelig uhyggeligt!
I går aftes da vi var ude at ride gjorde han det 10 gange.
3 gangfe lige i streg hvor han rejser sig, stiller sig igen, rejser sig igen og stiller sig igen og rejser sig igen.
Nogle der har nogle forslag ??
maj 2005
Følger: 3 Følgere: 94 Heste: 9 Svar: 592
mar 2006
Følger: 50 Følgere: 52 Heste: 1 Emner: 212 Svar: 5.037
annika har lige skrevet en kommentar ved mille...
nov 2005
Følger: 59 Følgere: 66 Heste: 2 Emner: 1.007 Svar: 4.947
Det er jo ren stædighed. Men jeg ville bare høre om nogle havde nogle forslag til hvordan man for dem til at stoppe det ??
mar 2006
Følger: 50 Følgere: 52 Heste: 1 Emner: 212 Svar: 5.037
jun 2006
Følger: 88 Følgere: 79 Heste: 9 Emner: 45 Svar: 156
jeg havde en pony der gjorder præcis det samme har faktisk haft flere der gjorder og det er skide irreterene det er et problem man ikke sådan lige slipper af med
og ved hvad jeg tror ikke din hest er bange tror bare den er skide stædig og fræk hvad gør den hvis du rider sammen med andre?? og er det det samme sted hver gang?? jeg tror ikke den har ondt kh christina
feb 2004
Følger: 69 Følgere: 65 Heste: 2 Emner: 69 Svar: 699
når han så rejser sig, skal du trækker ham til siden, så er han ikke i balance til at komme helt op, og det bliver knap så risikofyldt. Men det stopper ham ikke bar at drje ham. Prøv med ægget.
dec 2005
Følger: 46 Følgere: 43 Heste: 3 Emner: 183 Svar: 1.870
jun 2006
Følger: 88 Følgere: 79 Heste: 9 Emner: 45 Svar: 156
det kan self godt være men har prøvet det så mange gange nu og der er ikke nogen af mine der har haft ondt
og hvis den kun sjeler når den bare ikke gider gå vidrer tror jeg ikke den lige syntes den har ondt det korte øjeblik
det ville være ret unomalt
nov 2005
Følger: 190 Følgere: 187 Heste: 7 Emner: 42 Svar: 525
jan 2004
Følger: 159 Følgere: 133 Heste: 4 Emner: 46 Svar: 2.326
har den ondt så vil hun nok kunne finde noget at rette på...
maj 2006
Følger: 189 Følgere: 205 Heste: 55 Emner: 2 Svar: 129
Måden du kan gøre det på er ved at springe af så hurtigt som muligt men blive ved med at holde fast i højre tøjle (forudsat at du springer af til venstre side - ellers er det den anden tøjle du skal holde fast i) Ved at holde fast i tøjlen kan du dels dreje hesten væk fra dig selv og samtidig få den provokeret til at gå højere og højere og når den så er højt nok oppe trækker du bare til, så vælter den men pas på ikke at kunne under den når den falder.
Jeg har selv haft en der blev ved og ved med at stejle og det var helt op hver gang - den fik jeg væltet et par gange på den måde, og det hjalp
Men som sagt skal du være sikker på at din hest gør det fordi den er ulydig, ellers kan du bare gøre ondt værre - og husk så at passe på dig selv!!
Held og lykke med det, jeg håber du får løst problemet, hvis ikke på den ene måde - så på en anden.
Kh
Charlotte
Hjælp ! Hesten stejler :(