15. dec 2007 Følger: 56 Følgere: 55 Heste: 4 Emner: 46 Svar: 224
Fra dressur til western :) {{forumTopicSubject}}
Hej
Min nye hest (ANGLO ARABER) er egentlig dressur hest, men hun har en rigtig lækker langsom galop, og trav, så jeg vil lære hende western - men hun har aldrig haft western sadelen på! på lørdag skal jeg ud og ride hende og vil prøve min western sadel på hende. Min gamle hest er lige så stor som hende osv, samme højde og det, så jeg er ikke i tvivl om at den vil passe hende, men kan jeg f.eks godt tage ud og ride en tur på 10 km samme dag, som hun prøver den for første gang, hun er vant til at ride langt ?
Min gamle hest er John Wayne på min profil og den nye er Panini Evt. kig på størrelsen
På forhånd tak
Malene-Kaja og Panini
jun 2008
Følger: 121 Følgere: 116 Heste: 5 Emner: 27 Svar: 87
Det er jo en helt anden vægt der bliver lagt på ryggen, så jeg ville måske bare ride en kort og stille tur måske (: bare de første par gange.
dec 2007
Følger: 33 Følgere: 134 Heste: 3 Emner: 475 Svar: 5.398
Hvis sdlen ligger korrekt kan du godt da en westernsadel fordeler trykket mere lige vægtigt på ryggen og aflasetr bedre end en dressursadel
dec 2006
Følger: 27 Følgere: 25 Heste: 2 Emner: 11 Svar: 52
og det meget svært at se størrelsen ud fra dine billeder, da de billeder af din nye hest ikke er taget hvor man kan de det hele af den
jun 2008
Der står jo at hun gerne vil lære den western (: og så er det jo godt at have udstyret til det. Har selv redet western, så jeg ved godt hvad jeg snakker om (;
okt 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Heste: 1 Svar: 9
min hoppe ginger(er ikke blevet oprettet her inde endnu) er 6 gange dk mester og 3 gange europa mester i western og hende rider jeg primært i springsadel da det er lige gyldigt sadel men at rytteren ligger vægten det rigtige sted...
så » Sandra Opstrup » det er noget pjat det du siger det med at du ved hvad du snakker om for det gør du til synladende ikke..
jun 2008
Hvis man vil lære sin hest Western, så er det jo netop godt at have udstyret som vil gøre det nemmere for hesten. Jeg oplevede selv hvordan det var at sidde i en springsadel og ride western og så praktisk er det heller ikke. Du sidder heller ikke lige så godt eller ligeså korrekt, medmindre du er hamrende lige og ved hvad du laver. Og jo jeg ved godt hvad jeg snakker om, bare fordi jeg rider lidt blandet så er jeg jo ikke dum (: Det var jo heller ikke en nedladende måde jeg sagde det på Matilde (: Og western ting handler om mange ting, har jo ikke sagt man ikke kan ride western i en springsadel - for det kan man godt. Det er bare ikke det smarteste at gøre. Prøver bare at komme med et venligt råd (;
Fra dressur til western :)