{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.224 visninger | Oprettet:

Sadel glider tilbage? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en sadel, som i løbet af de sidste par uger er begyndt at glide tilbage, når jeg rider. Ofte 5 - 10 cm, og jeg er hoppet af og har sat den på plads.
Jeg har lagt den på ryggen uden underlag, og den ligger sådan set fint, men kan også let glides bagud.

Jeg har tænkt mig at tage hesten med til sadelmager, men jeg kunne godt tænke mig at høre, om bommen er for smal eller bred, siden sadlen kan ryge tilbage? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sadel glider tilbage?
  • #1   28. apr 2011 Fortøj

• #2   28. apr 2011 Jo tak, det er også brugt, men jeg vil ha' en sadel der ligger perfekt smiley
    Fortøjet bliver kun brugt indtil jeg får aftalt noget med sadelmager..

• #3   28. apr 2011 Bommen er formentlig for bred.

• #4   28. apr 2011 Tak Mollie. Er andre enige?

• #5   28. apr 2011 Det ka tænkes den er for bred men indrømmer at jeg ikke har hørt om at sadlen så glider tilbage. Normalt ryger den bare længere ned i ryggen. Men prøv dig frem med et lammepad under underlaget eller et meget tykt underlag og se om det har nogen effekt.
    Men godt at høre du går efter en sadelmager så den kan passes rigtigt til :o)

• #6   28. apr 2011 Janni - jeg har prøvet lidt af hvert, så løsningen må være at få den tilpasset..
    Leger bare lidt med tanken om at skifte den ud inden jeg får en sadelmager ud, da jeg godt kunne tænke mig et andet mærke for nysgerrighedens skyld smiley

• #7   28. apr 2011 Hvad har du nu da?
    Jeg rider kun i Passier da de, næsten, altid kan tilpasses en anden hest eller snildt ændres i bomvidde osv så den kan følge med hesten når den bygger muskler.

• #8   28. apr 2011 Jeg købte en Trainers, da pengene ikke var mange lige efter hestekøb, men vil gerne til noget Prestige eller Bates smiley Passier har jeg også hørt godt om.

• #9   28. apr 2011 Jeg har både Passier Grand Gilbert (dressur) og Passier Pegasus (spring). Begge sadler er tilpasset af flere omgange. Først min gamle dreng som de blev købt til og siden damen jeg har nu. Det kan godt betale sig at give lidt mere og så ikke behøve sælge videre. Og de kan begge fås til rimelige priser som brugte.
    Prestige kan så vidt jeg er orienteret, ikek udvides mere end 2 numre til hver side- altså 2 numre smallere og 2 numre bredere end originalbredden.
    Bates har jeg ikke så stor viden om men jeg ved at flere heste har brug for mere end 2 bredder hvis de ændrer sig en del- foreløbig har min dame fået sadlerne udvidet 6 gange på 4 år.

• #10   28. apr 2011 Lyder til at bommen skal ændres.. ellers er sadlen nok ikke den bedste til hesten..

jeg rider i bates og den ligger bare godt på begge mine og kopjernet kan ændres nemt..

• #11   28. apr 2011 Jeg har før haft Bates og har været tilfreds med den..
    Jeg må kigge lidt Passier også, det er altid godt at have noget med i betragtning smiley

• #12   28. apr 2011 Sadelmageren skal jo bruges til at du kan finde ud af hvad der kan ligge optimalt på din hest. At skifte sadlen ud inden besøg ved sadelmager er spild af penge og kan ende med at blive en dyr omgang hvis den sadel du køber ikke kan tilpasses. Pengene til sadelmager er virkelig godt givet ud og når først du ved hvad du helt præcist skal lede efter kan du jo lade pengepungen bestemme og det skal være nyt eller brugt og derefter købe.

5-10 cm er godt nok meget at glide tilbage. Mit bud ville være at bommen er for smal og derfor ikke kan "gribe" ordentlig fat. Som skrevet længere oppe vil jeg også mene at en for bred bom vil presse sig længere ned om hesten og i mine øjne trykke mankebenet.
    Hjælper det ikke noget hvis du spænder din gjord godt til - måske den er for løst spændt?

• #13   28. apr 2011 Jeg spænder gjorden på livet løs, men det hjælper desværre ikke.. Et fortøj kan holde den på plads, men jeg mener ikke det er løsningen.
    Jeg må prøve at rådføre mig med sadelmager smiley tak for tippet!

• #15   29. apr 2011 Min glider tilbage? smiley Du skriver din gled fremad..

• #16   29. apr 2011 dejlig indstilling at have med at få fat en ordentlig sadel smiley men den kan simpelthen ikke ligge ordentligt hvis den glider tilbage (eller frem for den sags skyld) smiley
    få en bomløs eller få fat i en sadelmager - det er de eneste to muligheder som er fair over for hesten ^^
    og ja det lyder som om den er for bred

Kommentér på:
Sadel glider tilbage?

Annonce