{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.189 visninger | Oprettet:

Monty roberts/ M. Carter -træning {{forumTopicSubject}}

Hejsa,

jeg har skrevet til Maj-Britt Carter, om hun kan hjælpe mig med min plag, men har kun fået hende anbefalet, ved ikke, hvordan hun arbejder.

Nogen der ved det? De arbejder vel med join-up, men hvad ellers?

Problemet er min 2-års plag, som er meget frisk, til tider HYPER, og står og stejler i boksen.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Monty roberts/ M. Carter -træning
  • #1   25. apr 2011 har været på kursus ved Maibritt. Hun er bare super dygtig... og bruger selv hendes eller monty roborts metoder til mine heste. kun med positive resultater smiley

• #3   25. apr 2011 Nina H: Det er da noget hun selv bestemmer smiley

- Maj-Britt Carter arbejder med Monty Roberts metoder. Så ja, med Join-up, follow me osv.

• #4   25. apr 2011 Jeg ville nok finde en som ser på både hesten, ejeren og omgivelserne, frem for blot en træner... for det kan lige så godt være noget i omgivelserne der stresser den og så vil en join-up absolut ikke gøre den mindre stresset (vil så også fraråde Monty's metoder)..
    Fx er hende her super dygtig (og uddannet) http://www.hesteforstand.dk/ hun er så godt nok fra sjælland, men hun kommer vist i hele landet og ellers kan hun sikkert henvise til en der kan hjælpe..

• #5   25. apr 2011 Jeg har oplevet hende "live" :)..
    I konfirmations gave fik min søster og jeg hende ud for en dag og hvor hun viste teknikkerne på vores heste..

Jeg kan KUN anbefale hende smiley
    Og mener bestemt ikke Join up knækker hesten!, min er slet ikke knækket, tværtimod :)..og desuden er det sådan det fungere for en hest, de metoder hun bruger..

Man er jo ikk ond ved hesten fysisk eller lign...

• #7   25. apr 2011 Stald Bakkegaarden: Synes det er noget rigtig skidt at Monty og hans tilhængere (fx Maj_britt) bliver ved med at udbrede løgne om deres metoder.. Join-up har intet med heste sprog eller heste adfærd at gøre... heste laver ikke join-up..
    Og jo join-up er at knække hesten, man tvinger den til at underkaste sig, på nogle vil det ikke have en varrig effekt på hesten, men er man uheldig kan du få en psykisk knækket eller tillært hjælpeløs hest smiley
    Nej man er ikke ond fysisk, men det er altså ikke den eneste måde at knække en hest på.. hesten presses og trues psykisk..

• #9   25. apr 2011 Nina: Ja det hjælper desværre ikke med at give et korrekt indtryk af metoden smiley

• #10   26. apr 2011 Må tilstå jeg ikke kan se det kan skade hesten psykisk, min er ihvertifald ikke knækket psykisk..

I naturen er hestene også hårde overfor hinanden med deres kropssprog.?
    så knækker man jo også sin hest for hver gang den får med pisken eller et ryk i munden af bidet?..

Jeg tror det er smag og behag smiley

• #11   26. apr 2011 Stald Bakkegaarden: Ja heste kan være hårde ved hinanden, men heste kender hinandens signaler og de har mulighed for at flytte sig.. ved join-up bruger du rovdyr signaler (og nærlæser man Montys bøger skriver han endda selv at man skal agere rovdyr og at hesten aldrig må være i tvivl om at dens liv er i fare) og du spærre hesten inde på et lille område hvor den ikke kan ligge afstand mellem den selv og "angriberen", derfor stresser hesten, den ved ikke hvad den skal ud over at flygte og det kan den ikke..
    Det handler ikke om smag og behag (jo om man vil bruge det selvfølgelig) men om viden omkring heste adfærd og indlæring.. nogle heste stresser blot i den periode man laver join-up, opdager hvordan den kan fjerne presset og ja det er så det.. nogle bliver agressive fordi de føler sig angrebet og angriber tilbage (hvilket kan blive virkeligt farligt) andre ja de lukker sig inde i sig selv og opgiver at reagere fordi det alligevel ikke virker... disse heste ses desværre ofte som en succe fordi nu er den jo rolig og nem, men hesten er i virkeligheden knækket eller måske ligefrem tillært hjælpeløs...
    Og nej du knækker ikke hesten fordi du slår den 1 gang eller hiver den 1 gang i munden, og slet ikke hvis du fjerner presset når den reagere.. men gør du det igen og igen og bliver ved lige meget hvad hesten gør, ja så kan du sagtens med tiden knække den..
    Ud over det forstår jeg ikke at man vil bruge så voldsom metode for at opnå så lidt, for det man sådan set lære hesten er at følge træneren(altså hvis du bliver tæt på mig så jagter/æder jeg dig ikke) derfor følger hesten en, for så får den ro... men man kan jo let lære sin hest at følge en uden at jagte den og stresse den..

• #12   26. apr 2011 Det jeg enig i har selv hans bog.
    Men personlig var jeg glad for den dag majbritt var ude ved os.

Men omvendt gør hesteejer så mange ting der ikke følger hestens natur som: Bid, dækken osv osv.. Så tror ikke man skal være så forsigtig :).
    Man opfører sig også som et rovdyr når man slåe med pisken på sin hest

• #13   26. apr 2011 Stald Bakkegaarden: Problemet er jo netop at et rovdyr angreb er en del af hestens natur, men en skidt del og ikke noget man sådan lige kan vænne hesten til, som fx sadel og lignende..
    Og så synes jeg det er et problem at de går og fortæller folk at metoden er god og blid fordi heste gør sådan, når det nu ikke passer smiley
    Om folk vil bruge det er op til dem selv, synes bare det er synd at meget få faktisk kender sandheden om det de gør..
    Og jeg har nu aldrig set et rovdyr benytte en pisk, så hesten forbinder næppe en pisk med et rovdyr... men ud over det så er en pisk ikke beregnet til at slå med og bør aldrig bruges sådan..

Kommentér på:
Monty roberts/ M. Carter -træning

Annonce