{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
837 visninger | Oprettet:

Kørsel- hvad skal jeg gøre? {{forumTopicSubject}}

Hey der ude :D.
Håber i vil hjælpe mig med at vejlede mig lidt :D.

Jeg har en 17 åri araber/nordbakke hoppe som er rolig som dagen er lang.
Hendes mor gik for vogn og hun er selv bleve tilkørt lidt som 2 års. Hun har ca gået for vogn fra 2-6 år ( ikke noget fast men bare en gang imellem). I år da der var masser af sne, lånte vi en slæde og køreting. Hun tog det fint nok. Hun forstod dog ikke helt lige hvornår man skulle dreje til højre og venstre ( det forgik på bane ).
Nu vil jeg gerne ha hende kørt til, så vi kan tage på langdags tur i skoven :D. Men hvordan skal jeg køre hende til? Evt forslag?
Skal selv lave en vogn, er der nogle forslag til hvordan jeg bygger sådan en ? smiley
Håber i gider at hjælpe mig smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kørsel- hvad skal jeg gøre?
  • #1   23. apr 2011 altså det lyder il at den er vant til at trække ting, så det er ikke det du behøver tænke på. Så er det nok signalerne du skal have lært den. Det vigtige ting er selvfølgelig frem/stop, højre/venstre.

    Det smarteste er nok at lære den det ved hjælp at lyd og tryk fra tøjlen. men hvis jeg aldrig havde gjort det før, vill jeg nok ikke selv springe ud i det uden hjælp fra en anden smiley


  • #2   23. apr 2011 Når ikke man selv er erfaren kusk, så får man en prof til at køre hesten til. Når ponyen er blevet nogenlunde stabil for vognen, deltager man så selv i resten af tilkørslen, sådan at den prof kusk får sat dig godt igang med kørsel, så du selv kan fortsætte arbejdet.

    Kørsel er ikke noget man bare lige gør -så ligesom man som nybegynder indenfor ridning, ikke selv skal lege med tilridning af heste, så skal man som nybegynder-kusk heller ikke selv tilkøre. Og man bør få sig noget undervsining inden man begynder at køre.
    -i hvert fald tilstrækkelig undervisning til at kunne færdes sikkert på gader og stræder.

    For kørsel er en farlig sport, og går det galt går det ofte rigtigt galt. Osse fordi en hest der løber løbsk med vogn bagefter, er til stor fare for øvrige trafikanter og hvem man nu ellers måtte passere på sin vej.



  • #3   23. apr 2011 ang vognbyggeriet vil jeg anbefale at købe en vogn. Vognen skal være 200% i orden sikkerhedsmæssigt, så medmindre du er meget kyndig ud i den slags byggerier, kan det ikke anbefales at bygge selv.

    Snakker vi 2-hjulet vogn, er det osse vigtigt at balancen i vognen er korrekt, så hesten ikke ender med at få hele vægten ned i ryggen.


Kommentér på:
Kørsel- hvad skal jeg gøre?

Annonce