{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
689 visninger | Oprettet:

Araber - Brugt i sporten? {{forumTopicSubject}}

<b> Hej Alle, </b>

I september 2010 købte jeg en Shagya Araber hoppe på 3½. Jeg fik hende hjem den 1. januar 2011, og jeg kan skridte hende rundt allerede nu. Da jeg fik hende havde hun ikke haft sadel på, og andet, så jeg synes at det er gået meget hurtigt frem med hende.
Mange mener at araber-hesten er for ''hidsig'' til at blive brugt i sporten, eller andet.

Mine forventninger til Amira, er at jeg gerne ville bruge hende til noget spring, og gerne de lidt højere klasser, og hun har også forældrene med sig til det.

Har i arabere, og hvad bruger i dem til?
Hvad plan rider i cirka på?
Hvad mener i om araber-hesten?

<i> Mvh
Louise </i>

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Araber - Brugt i sporten?
  • #1   17. mar 2011 Jeg mener sagtens at man kan bruge araberen i ride sporten! smiley
    En hest kan som sådan ikke være for hidssig. Det gælder bare om at få hesten til at bruge sit temperament positivt.

Efter min mening kan man for det meste komme længere med en hest med temperament, end man kan med en uden.

• #2   17. mar 2011 Det kan du sagtens smiley
    Har da set indtil flere arabere blevet redet jagt på smiley

• #3   17. mar 2011 Selvfølgelig kan araber også bruges i sporten.. Araber er efter min mening ikke mere hidsig end så mange andre racer.. Bare tjek mange af de varmblodsheste vi har, og som er avlet til at gå i sporten, er ofte også hidsige og tændte.. Man avler mere og mere spinkel type racer.. Såvidt jeg ved, kan araberen også bruges i avlen til forældling ligesom fuldbloden kan..

Det handler jo bare om, hvordan rytteren på ryggen af dyret er. Hvordan rytteren håndtere hesten.. Det kræver tit at rytteren har god erfaring og forstand at ride en tændt hest, og få noget godt ud af det..

• #6   18. mar 2011 Jeg har brugt min ox araber-dreng på 147cm til spring og dressur, begge dele op til LB på klubplan.
    Han har med tidligere ejer gået MB-klasser i spring på distriktsplan smiley

grunden til at jeg ikke selv har startet højere på ham er pga. min daværende erfaring ikke rakte til mere smiley

Han kunne godt blive en smule hys når han kom på springbanen, men ellers er han nok en af de roligste heste jeg nogensinde har redet smiley jeg stoler på ham 100% smiley

Araberen er bare alt i alt en fantastisk hest smiley

Kommentér på:
Araber - Brugt i sporten?

Annonce